4 mapowiec - rozklad mocy na mapie 1.2 bar ;) CA18DET

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Witam
Mam kompa od xree ktory dziala mega , tylko zastanawia mnei jaki macie rozklad mocy panowie na tej mapie ogolnie a wiem ze duzo ludzikow ja uzytkuje bo jakby nie bylo a nie widzialem jeszcze takigo tematu
Raczej zastanawiam sie co u mnie moze byc nie tak jesli wogole jest cos nie tak bo z tego co wyczytalem na zdrowym silniku jakies 250BHP powinienem wycisnac i nei powiem na to licze.
Auta nie shamowalem jeszcze, w pon jakos bede chamowal ale z tego co zauwazylem to to ze pelen boost czyli jakos 1.2 pojawiam mi sie ok 6tys obrotow a ogolnie hmm turbina zaczyna sie wkrecac przy 3,5 i pozniej tak do max boost i moment do odcinki ktora ok 8 tys jest.
Zastanawiam sie tylko czy to moje wrazenie , odczucie jakies ze boost czyli ta wieksza moc jakos pozniej sie lekko pojawia i auto zaczyna wlasciwie ze tak powiem jechac ok 6 tys.
Np jedynka but do odcinki-brak trakcji szybka zmiana na 2 przy zachowaniu 6 tys obr jakos na zegarze -brak trakcji i tak mnei to zastanawia czy to nie za wysoko jakos w moim przypadku i tak ogolnie mi jakos mocy malo hehe ;)
Jakos tak hmm ten przyrost nie jest taki liniowy ale to chyba wynika z t28 laga
Turbina sie wkreca ok, fakt kilka razy mialem lekkie przerywanie na 1 biegu pomiedzy 5,5-6,2 tys obrotow ale jakos ten objaw ustal... Zastanawia mnie jeszcze opcja innej benzyny tzn z innej stacji bo wiadomo w tym przypadku tylko 98 wiec moze to przyczyna jesli to wogole przyczyna
Jak to wyglada w waszym przypadku ?
No chyba ze gdzies byl taki tamat a nie oplacilem czlonkostwa i nie widze ;)
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

ja na takim kompie mialem wynik 320Nm i 267KM, boost sie pojawia okolo 3k a ful tak 3.5-4k rpm dokreca sie na zegarach niby do ~8k ale odcinka jest chyba na 7.5k ustawiona,
tylko ze u mnie jest turbo gt28r (gt2560r).
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

przy T28 powinieneś mieć 1.2b jakoś w okolicach 4k rpm
Poszukuję...
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

4k ... no to wtedy to bym sie cieszyl jak dziecko :D:D czyli hmm cos jest nie tak.. obstawiam nieszczelnosc gdzies FMIC badz kolektor/turbina bo zaczyna pompowac przed 4 tys ale full boost duuuzo pozniej wiec cos gdzies musi uciekac...
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

przy wydechowym kolektorze/turbinie nie masz nieszczelności?

i zostaje sprawdzić czy czasem wastegate nie jest uchylony. To przede wszystkim do sprawdzenia :P
Poszukuję...
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

jutro badz w pon to sprawdze , az mi sie humor poprawia jak mam dlubac turbina kolektor, tyle tam miejsca ;) dam znac co i jak po
Thx
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Daj, daj bo u mnie też jest podobnie jak u Ciebie.. Też czuje, że jest ciut za późno boost. Też mam T28 i czuję że mogłoby to troszkę lepiej jechać. Kumpel ma podobną specyfikację i u niego jest lepsze pierdzielnięcie.. Jeszcze u siebie nie szukałem bo muszę wpierw Interculca sobie wstawić większego.

Pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

jak masz nieszczelnosc to napewno bys to slyszal, sciagnij na poczatek dzwignie od WG i zobacz w jakim polozeniu jest zamkniety zawor a w jakim podlaczony do aktuatora.
Ogolnie to mozesz sobie na nim zrobic regulacje, ew odpiac calkiem wezyk z aktuatora i przejachac sie delikatnie uwazajac na boost :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Zaczalem wszystko sprawdzac...
I jak narazie wnioski ze cos sie rozszczelnilo i to lepiej bo auto ladnie mi sie wkrecalo przy jakichs 0.9 bar ale wiecej nei chcialem bo benzyna 95...
Po tym jak wlalem 98 i ustawilem jakos 1.2 bar nieszczelnosci jakies powychodzily moment ktorych nie bylo czuc przy stockowym doladowaniu wcale...
Pojawil sie jakis dziwny syk, swistanie wiec hmm powietrze gdzies elegancko ucieka i pewnei dlatego boost wbijal sie pozniej...
Znalazlem kilka przyczyn owego syku: przewody z mbc do turbo jakas plastelina i pod wplywem ciepla nic nie trzymalo to puszczalo powietrze oraz kilka razy wystrzelila mi rura z fmic... bo silikon troche za duzy i opaska dobrze nei trzymala, dobrze ze mialem duct tape w aucie bo by mi troche zajelo dotarcie do domu heh-nieszczelnosc zatasmowana i powoli sie toczylem dalej.... na nowe silikony juz czekam z fmic.pl ,sruby pod kolektorem dalo sie ciut dociagnac .
Biniu z tym wg popatrze jak uszczelnie to wszystko wogole swita mi ze muszle peknieta przy klapce mam...przypadlosc t28 , oby ta klapka sie nie przywieszala tylko....
A tak wszytsko ladnie smiagalo na nizszym booscie ;) pojawia sie cos wiecej i wychodza niedociagniecia jak na dloni heh
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

K wiec problem rozwiazany...
Silicony od intercoolera nie byly dokladnie dopasowane do rzmiaru rur i uciekalo mi powietrze tamtedy
Przewody of mbc tez puszczaly powietrze wiec to wszytsko wymienione i dziala :)
Schamowalem auto w Kielcach w hamowni i na mapie 1.2 bar osiognalem wynik 262 BHP
Wykres falowal troche po koniec.. obstawiam nieszczelnosc wydechu zaraz w polowie auta za frontpipem bo dopatrzylem ze cos uciekalo tamtedy
Zrobilem 3 pomiary i wszytskei wyszly z taka moca , przy doladowaniu 0,7-0,8 bar na mapie stock wyszlo ok 210 koni i mniej pofalowany wykres.
Ogolnie obstawiam ze przy koncu pompa paliwa mi zaczyna niewyrabiac bo auto zaczyna przerywac w peaku jakby niedomagalo..brakowalo bezyny wiec chyba walbro sie wysralo po prostu i nie podaje tyle ile trzeba w peaku co powoduje ze wlasnie silnik zaczyna przerywac...
Odpuszcze z boostu i wszystko dobrze ...wolne obroty ok wszytsko stabilnie...
Teraz pozostaje tylko kwestia na co wymienic to walbro i czy wrzucic tez regulator cisnienia paliwa...

Co madre glowy mysla ??
Pozdr
Wykres wrzuce jak mi przemejluja... bo drukarka nie dzialala ;)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Loteria, nie wiadomo jaki był AFR na końcu ale jak mówisz ze pompa moze padać to wrzucaj walbro albo DW albo boscha 040
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

zmierz cisnienie paliwa pod obciazeniem-to nic nir koxtujje a powie wszystko
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Biniu tak mi sie wydaje ze pompa wszytsko na to wskazuje
Wbija sie boost dojdzie powiedzmy do 1 bar i brak mocy przerywanie silnika takjakby nie dostawal benzyny tak mi sie wydaje...myslalem ze na poczatku ze cos z turbina ale ona kreci ladnie i wkreca sie do tego boostu ustawionego ma mbc... cisnienie dojdzie do poziomu peak i ni jest w stanie sie tam utrzymac bo zaczyna przerywac silnik jak dluzej na peaku trzymane wiec jakos nie widze nic innego raczej..boostcuty to nei sa bo glowa o kiere nie nawalam hehe ;) po prostu uczucie jakby cos odjal w peaku...
Czytalem gdzies temat wlasnie o podobnyc objawach i ze wlasnie w peaku wlasnie najwiecej wachy i moze brakowac... a probowac wice nei chce bo mi sie kurr tloki potopia heh
Dlatego mam ustawione doladowanie na mapie stock 0,7 i na tym doladowaniu ten problem tez sie czasem pojawia ale nei notorycznie wiec costam polatac jeszcze mozna w miare bezpiecznie... Myslalem jeszcze o wtryskach badz swiecach nawet jak na tej hamowni bylem ale to jakos wykluczam bo wydaje mi sie ze by sie to duzo inaczej objawialo a auto mi dziala stabilnie dopuki nie przytrzymam dlugo na max booscie bo wsytepuje co pisalem wyzej
Wlasnie AFR nei zmierzylem i to mnei jakos boli troche chyba bede musial sie zaopatrzec i moze egt jeszcze chociaz jak widze jakies problemy typu boost etc to odpuszczam z zabawa i po emerycku.
Bori wlasnie od tego trzebaby zaczac i jak mowisz wszytsko wyjdzie... mozesz przypomniec jakie seryjne powinno byc ? Bo wydaje mi sie ze przy 1.2 bar mapie bedzie duzo wyzsze chyba ...ale jak tak teraz mysle to pompka sie "poci" po prostu jak potrzeba wiecej mocy i faluje z cisnienem nei trzyma stabilnego a swoje tez dostala....ale jak mowisz tzreba zmierzyc zeby przynjamniej jakies podejrzenia potwierdzone miec bo takto troche zgadywanka
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

bazowe 2.5 +boost czyli jak dmuchasz 1.2 to cisnienie powinno wynosic 3.7
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

ja bym raczej obstawiał 2,5 na wolnych a w booście +0,7 podcisnienie + 1,2boostu czyli 4,4bara cisnienia paliwa
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”