Rozrząd

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 514
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Witam raz n-ty :D

Napinacz ma być naciągnięty przeciwnie do ruchu wskazówek zegara zgadza się(przynajmniej tak książka pisze)? I ma tak jakby zaskoczyć? I pasek bardzo mocno naciągnięty?
Bo mechanik który mi robił wcześniej rozrząd zostawił napinacz nie napięty i się nieźle wku.. jak rozbierałem i teraz nie wiem jak mocno go naciągnąć, wg. mechaników pasek powinien uginać się ok. 1cm.
Ostatnio zmieniony śr 17 lip, 2013 09:07 przez luki343, łącznie zmieniany 1 raz.
CA18
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Nie mozesz napinacza naciągnąc na maxa (jak kliknie i zaskoczy to źle), wtedy pasek będzie za mocno napięty, napinacz zacznie wyć i poszarpie Ci pasek.
Musisz napiąć z wyczuciem i przykręcić :) Generalnie obróć wałem, napinacz sam powinien sie napiąć i tak go przykręć.
Ostatnio zmieniony śr 17 lip, 2013 09:32 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 514
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Z racji tego, że nie zrobiłem tak jak Furious pisałeś, bo zaufałem mechanikowi który stwierdził że będzie za luźno i naciągnął trochę, to teraz zrobię to sam bo wyje cicho ale wyje. Mam zamiar naciągnąć teraz sam, mam zrobić to tak:
1. poluzować napinacz
2. zakręcić wałem, może być za koło pasowe kluczem?
3. przykręcić tak jak się ustawi?
Dobrze to sobie teraz wyobrażam?
CA18
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Serwisówka EM-10 do EM-13
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 514
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Czytam to już 10 raz i dalej coś nie pojmuje xD

4. Poluzować nakrętkę napinacza, utrzymując napinacz stale kluczem sześciokątnym.
5. Obróć wał korbowy co najmniej dwa obroty w prawo.
6. Regulacja napięcia pasa.
Powoli odchylić napinacz kluczem sześciokąt prawo i lewo dwa lub trzy razy.
7. dokręcić nakrętkę napinacza.

Mam zrobić tak poluzować napinacz i trzymać go hexem, obrócić pasowym, i hexem pokręcić napinacz i co się samo ustawi? Dobrze to kapuje? Wolę się 8 razy zapytać niż spiep.... Sorry za to.
CA18
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

Ja tez sie pobawilem z czyszczeniem szklanek i mam problem z rozrzadem i zaplonem,problem z rozrzadem jest spory,gdyz nie moge odkrecic kola pasowego,bez kitu jest z tym awaria:(zaznaczylem wszystko na wszelki wypadek przed demontazem walkow rozrzadu,jestem amatorem troche pojecia mam ale z rozrzadem pierwszy raz mam do czynienia,wyczytalem ze trzeba przeliczyc zeby(cogs-zeby kola zebatego)czyli nie chodzi o zeby paska,jedyne co moge zrobic to przeliczyc zeby od jednego walka do drugiego:(,gruza odpalilem ale chyba za mocno naciagnalem pasek i troche jeczy napinacz(tak przypuszczam),jak robieralem rozrzad to pasek byl bardzo luzny,ciezko mi to opanowac.

Pytanie:

Gdzie wlasciwie ma byc ten jeden zabek roznicy?Ktory znak jest punktem odniesienia?

Pytanie 2:Aparat zaplonowy,lub walek nie ma zadnego klina lub czegos podobnego,musialem kombinowac przekrecac zeby w ogole odpalic,czy mam zniszczony aparat?walek?
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

łoo rety panie, a zagladales do serwisowki??
tam wszystko ladnie opisane - rozrysowane,
po pierwsze w walku wydechowym jest klin ktory ci ustawi prawidlowo CAS,
po drugie liczy sie zeby na pasku rozrzadu strona EM-12 w serwisówce!
zeby dobrze policzyc zeby na kole pasowym rozrzadu zabudowanym na wale korbowym, trzeba zdjac kolo pasowe - robi sie to najlepiej przy pomocy sciagacza - wtedy masz sile przylorzona osiowo i kolo zchodzi, mlotkiem mozna sobie czasem je niezle uszczerbic probujac zrobic na szybko.

znaki sa na kolach pasowych i na obudowie rozrzadu pod kolami jakby, zaznaczone punktem, jak popatrzysz w serwisowke i pozniej na silnik to odrazu je znajdziesz.
Ostatnio zmieniony wt 07 sty, 2014 21:26 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

ja nie moge odkrecic sruby mocujacej kolo pasowe,tak jest doxxbane :?
Awatar użytkownika
kaszub
Stały gość
Stały gość
Posty: 302
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 20:17
Lokalizacja: tuskoland
Kontakt:

reczny, 5 bieg, dobra grzechotka i 1,5m rury na grzechotke i musi...
... no mazna po wierzchy wysmarowac i tak sie wezre... GOSCIU mial racje jestem niedoro-zwojem...
ja pier..le jak ja pisze kaszub naucz mnie w koncu czytac bo to wicha co ja wyczyniam

ca18det JDM stage 2, PRESTIŻ garage
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

laga z nasadka, gale zapierasz o podluznice i strzal z rozrusznika. grzechotka to raczej slaby pomysl, bo z taka dzwignia to kazda sie podda...
Ostatnio zmieniony śr 08 sty, 2014 20:24 przez Golec, łącznie zmieniany 2 razy.
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

A najlepiej pneumatem. U mnie w Volvo odkrecalismy z kumplem 2 godziny.. Nie poszło. Na drugi dzień pożyczyłem od znajomych małą sprężarkę i pistolet poszło w 10 sek. Polecam Pneumata.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

trzeba dac bieg i trzymac na hamulcu noznym jeszcze,
do odkrecania nie grzechotka tylko faja - laga zagieta o 90st. + dobre ramie i musi dac rade ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

dziekowa za wskazowki,tylko widzicie panowie,ja od domu 650kmów,w GDA garaz wynajmuje od typa,brak sprzetu,do dyspozycji troche kluczy i takie tam,bede musial na warsztat na automat ruszyc,rozrzad ustawilem na znaku z kola pasowego :D
Awatar użytkownika
kaszub
Stały gość
Stały gość
Posty: 302
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 20:17
Lokalizacja: tuskoland
Kontakt:

Golec pisze:laga z nasadka, gale zapierasz o podluznice i strzal z rozrusznika. grzechotka to raczej slaby pomysl, bo z taka dzwignia to kazda sie podda...
moja sie nie poddala i dziala do dzis a niejedno kolo pasowe odkrecalem
Ostatnio zmieniony śr 08 sty, 2014 21:06 przez kaszub, łącznie zmieniany 1 raz.
... no mazna po wierzchy wysmarowac i tak sie wezre... GOSCIU mial racje jestem niedoro-zwojem...
ja pier..le jak ja pisze kaszub naucz mnie w koncu czytac bo to wicha co ja wyczyniam

ca18det JDM stage 2, PRESTIŻ garage
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

swego rodzaju łamacz, ja używałem starą przeskoczoną i zaspawaną grzechotkę + ramię
zdaje się jest na 27 klucz, a do ekstremalnych to można kuty klucz rurowy użyć powinien wejść na długość
warto zdjąć zębatkę rozrządu przeczyścić styk z wałem i sam wał oraz styk na kole pasowym, i wypsikać wd40. Po tej operacji koło schodzi bez ściągacza rękoma lub podważając lekko śrubokrętem

metoda hybrydowa kaszuba i szmana lub pneumat
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”