Witam raz n-ty
Napinacz ma być naciągnięty przeciwnie do ruchu wskazówek zegara zgadza się(przynajmniej tak książka pisze)? I ma tak jakby zaskoczyć? I pasek bardzo mocno naciągnięty?
Bo mechanik który mi robił wcześniej rozrząd zostawił napinacz nie napięty i się nieźle wku.. jak rozbierałem i teraz nie wiem jak mocno go naciągnąć, wg. mechaników pasek powinien uginać się ok. 1cm.
Rozrząd
Moderator: Moderator
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
Nie mozesz napinacza naciągnąc na maxa (jak kliknie i zaskoczy to źle), wtedy pasek będzie za mocno napięty, napinacz zacznie wyć i poszarpie Ci pasek.
Musisz napiąć z wyczuciem i przykręcić Generalnie obróć wałem, napinacz sam powinien sie napiąć i tak go przykręć.
Musisz napiąć z wyczuciem i przykręcić Generalnie obróć wałem, napinacz sam powinien sie napiąć i tak go przykręć.
Ostatnio zmieniony śr 17 lip, 2013 09:32 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Z racji tego, że nie zrobiłem tak jak Furious pisałeś, bo zaufałem mechanikowi który stwierdził że będzie za luźno i naciągnął trochę, to teraz zrobię to sam bo wyje cicho ale wyje. Mam zamiar naciągnąć teraz sam, mam zrobić to tak:
1. poluzować napinacz
2. zakręcić wałem, może być za koło pasowe kluczem?
3. przykręcić tak jak się ustawi?
Dobrze to sobie teraz wyobrażam?
1. poluzować napinacz
2. zakręcić wałem, może być za koło pasowe kluczem?
3. przykręcić tak jak się ustawi?
Dobrze to sobie teraz wyobrażam?
CA18
Serwisówka EM-10 do EM-13
Czytam to już 10 raz i dalej coś nie pojmuje xD
4. Poluzować nakrętkę napinacza, utrzymując napinacz stale kluczem sześciokątnym.
5. Obróć wał korbowy co najmniej dwa obroty w prawo.
6. Regulacja napięcia pasa.
Powoli odchylić napinacz kluczem sześciokąt prawo i lewo dwa lub trzy razy.
7. dokręcić nakrętkę napinacza.
Mam zrobić tak poluzować napinacz i trzymać go hexem, obrócić pasowym, i hexem pokręcić napinacz i co się samo ustawi? Dobrze to kapuje? Wolę się 8 razy zapytać niż spiep.... Sorry za to.
4. Poluzować nakrętkę napinacza, utrzymując napinacz stale kluczem sześciokątnym.
5. Obróć wał korbowy co najmniej dwa obroty w prawo.
6. Regulacja napięcia pasa.
Powoli odchylić napinacz kluczem sześciokąt prawo i lewo dwa lub trzy razy.
7. dokręcić nakrętkę napinacza.
Mam zrobić tak poluzować napinacz i trzymać go hexem, obrócić pasowym, i hexem pokręcić napinacz i co się samo ustawi? Dobrze to kapuje? Wolę się 8 razy zapytać niż spiep.... Sorry za to.
CA18
Ja tez sie pobawilem z czyszczeniem szklanek i mam problem z rozrzadem i zaplonem,problem z rozrzadem jest spory,gdyz nie moge odkrecic kola pasowego,bez kitu jest z tym awaria:(zaznaczylem wszystko na wszelki wypadek przed demontazem walkow rozrzadu,jestem amatorem troche pojecia mam ale z rozrzadem pierwszy raz mam do czynienia,wyczytalem ze trzeba przeliczyc zeby(cogs-zeby kola zebatego)czyli nie chodzi o zeby paska,jedyne co moge zrobic to przeliczyc zeby od jednego walka do drugiego:(,gruza odpalilem ale chyba za mocno naciagnalem pasek i troche jeczy napinacz(tak przypuszczam),jak robieralem rozrzad to pasek byl bardzo luzny,ciezko mi to opanowac.
Pytanie:
Gdzie wlasciwie ma byc ten jeden zabek roznicy?Ktory znak jest punktem odniesienia?
Pytanie 2:Aparat zaplonowy,lub walek nie ma zadnego klina lub czegos podobnego,musialem kombinowac przekrecac zeby w ogole odpalic,czy mam zniszczony aparat?walek?
Pytanie:
Gdzie wlasciwie ma byc ten jeden zabek roznicy?Ktory znak jest punktem odniesienia?
Pytanie 2:Aparat zaplonowy,lub walek nie ma zadnego klina lub czegos podobnego,musialem kombinowac przekrecac zeby w ogole odpalic,czy mam zniszczony aparat?walek?
łoo rety panie, a zagladales do serwisowki??
tam wszystko ladnie opisane - rozrysowane,
po pierwsze w walku wydechowym jest klin ktory ci ustawi prawidlowo CAS,
po drugie liczy sie zeby na pasku rozrzadu strona EM-12 w serwisówce!
zeby dobrze policzyc zeby na kole pasowym rozrzadu zabudowanym na wale korbowym, trzeba zdjac kolo pasowe - robi sie to najlepiej przy pomocy sciagacza - wtedy masz sile przylorzona osiowo i kolo zchodzi, mlotkiem mozna sobie czasem je niezle uszczerbic probujac zrobic na szybko.
znaki sa na kolach pasowych i na obudowie rozrzadu pod kolami jakby, zaznaczone punktem, jak popatrzysz w serwisowke i pozniej na silnik to odrazu je znajdziesz.
tam wszystko ladnie opisane - rozrysowane,
po pierwsze w walku wydechowym jest klin ktory ci ustawi prawidlowo CAS,
po drugie liczy sie zeby na pasku rozrzadu strona EM-12 w serwisówce!
zeby dobrze policzyc zeby na kole pasowym rozrzadu zabudowanym na wale korbowym, trzeba zdjac kolo pasowe - robi sie to najlepiej przy pomocy sciagacza - wtedy masz sile przylorzona osiowo i kolo zchodzi, mlotkiem mozna sobie czasem je niezle uszczerbic probujac zrobic na szybko.
znaki sa na kolach pasowych i na obudowie rozrzadu pod kolami jakby, zaznaczone punktem, jak popatrzysz w serwisowke i pozniej na silnik to odrazu je znajdziesz.
Ostatnio zmieniony wt 07 sty, 2014 21:26 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
reczny, 5 bieg, dobra grzechotka i 1,5m rury na grzechotke i musi...
... no mazna po wierzchy wysmarowac i tak sie wezre... GOSCIU mial racje jestem niedoro-zwojem...
ja pier..le jak ja pisze kaszub naucz mnie w koncu czytac bo to wicha co ja wyczyniam
ca18det JDM stage 2, PRESTIŻ garage
ja pier..le jak ja pisze kaszub naucz mnie w koncu czytac bo to wicha co ja wyczyniam
ca18det JDM stage 2, PRESTIŻ garage
laga z nasadka, gale zapierasz o podluznice i strzal z rozrusznika. grzechotka to raczej slaby pomysl, bo z taka dzwignia to kazda sie podda...
Ostatnio zmieniony śr 08 sty, 2014 20:24 przez Golec, łącznie zmieniany 2 razy.
A najlepiej pneumatem. U mnie w Volvo odkrecalismy z kumplem 2 godziny.. Nie poszło. Na drugi dzień pożyczyłem od znajomych małą sprężarkę i pistolet poszło w 10 sek. Polecam Pneumata.
trzeba dac bieg i trzymac na hamulcu noznym jeszcze,
do odkrecania nie grzechotka tylko faja - laga zagieta o 90st. + dobre ramie i musi dac rade
do odkrecania nie grzechotka tylko faja - laga zagieta o 90st. + dobre ramie i musi dac rade
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
dziekowa za wskazowki,tylko widzicie panowie,ja od domu 650kmów,w GDA garaz wynajmuje od typa,brak sprzetu,do dyspozycji troche kluczy i takie tam,bede musial na warsztat na automat ruszyc,rozrzad ustawilem na znaku z kola pasowego
moja sie nie poddala i dziala do dzis a niejedno kolo pasowe odkrecalemGolec pisze:laga z nasadka, gale zapierasz o podluznice i strzal z rozrusznika. grzechotka to raczej slaby pomysl, bo z taka dzwignia to kazda sie podda...
Ostatnio zmieniony śr 08 sty, 2014 21:06 przez kaszub, łącznie zmieniany 1 raz.
... no mazna po wierzchy wysmarowac i tak sie wezre... GOSCIU mial racje jestem niedoro-zwojem...
ja pier..le jak ja pisze kaszub naucz mnie w koncu czytac bo to wicha co ja wyczyniam
ca18det JDM stage 2, PRESTIŻ garage
ja pier..le jak ja pisze kaszub naucz mnie w koncu czytac bo to wicha co ja wyczyniam
ca18det JDM stage 2, PRESTIŻ garage
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
swego rodzaju łamacz, ja używałem starą przeskoczoną i zaspawaną grzechotkę + ramię
zdaje się jest na 27 klucz, a do ekstremalnych to można kuty klucz rurowy użyć powinien wejść na długość
warto zdjąć zębatkę rozrządu przeczyścić styk z wałem i sam wał oraz styk na kole pasowym, i wypsikać wd40. Po tej operacji koło schodzi bez ściągacza rękoma lub podważając lekko śrubokrętem
metoda hybrydowa kaszuba i szmana lub pneumat
zdaje się jest na 27 klucz, a do ekstremalnych to można kuty klucz rurowy użyć powinien wejść na długość
warto zdjąć zębatkę rozrządu przeczyścić styk z wałem i sam wał oraz styk na kole pasowym, i wypsikać wd40. Po tej operacji koło schodzi bez ściągacza rękoma lub podważając lekko śrubokrętem
metoda hybrydowa kaszuba i szmana lub pneumat