kupiłem s13 - co na początek

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

cześć
pewnie takich tematów na pęczki, ale co tam :))
poczytałem sobie troche, ale przez całość się nie przebije
a informacji potrzebuje

kupiłem właśnie s13-tke
pierwsza rejestracja 1994, jeden właściciel w szwabii
sprawia wrażenie dobrego zakupu
ładnie ciągnie(i równo) a od 4000 do odcięcia zapłonu bardzo ładnie (tzn. silnik pracuje tak samo ładnie, tylko ten gwizd i jakoś tak odległe skrzyżowanie z którego właśnie ruszyłem :)) )
kupiłem gumy dunlopa SP01 - na równym, suchym asfalcie popiskują na trójce :))
pod maską seria - [wszystko suche, węże czyste i nie sparciałe, opaski nie zardzewiałe]
tyle wstępu

pytania
-szarpie mi sprzęgłem przy delikatnym ruszaniu
jak rusze średnio (bez sprężarki, kole 3500 i dość szbkie sprzęgło) to jest ok
ten typ tak ma? czy docisk mi mówi że za jakiś czas potrzebuje zmiennika?

-jak to jest z przewodem olejowym do sprężarki, podobno w s13 idzie za blisko kolektora wylotowego i gotuje się w nim olej - jakieś patenty?

-jeżdże głównie po mieście i raczej olewam dresioli w golfach (wiem co mam i nie zależy mi żeby oni wiedzieli) - inaczej mówiąc krótkie przebiegi i raczej bez kręcenia (choć nie powiem - lubie to :)) ) - dobra, do brzegu - jaki olej w tych warunkach - Czy Motul ma sens - czy lać jakiegoś 10W50?

- jakie paliwo - na razie wyszło na to że przy Ultimate z BP spalanie jest o jakieś 10% niższe

- ile grzać silnik po odpaleniu

- jak trzeba przykatować sprężarke żeby ją przed zgaszeniem chłodzić?, a może zawsze trzeba dać silnikowi pochodzić przed zgaszeniem? [tylko sie nie nabijajcie, znam sie na teorii, ale to moje pierwsze turbo i nie chce go zniszczyć przez głupote] - generalnie na wszelki wypadek staram się go przechłodzić zanim zgasze [tak kole minuty]

- ogólnie jak ktoś ma jakieś rady dla świeżaka to bardzo prosze i fenks from mountain :))
cziko

pierwsze co bym zrobił bo tzdjoł pokrywe wałka rozrządu i sprawdził na jakim to oleju latało 8) jak bedziesz miał tam smołe na odwrocie pokrywy to ciezka sprawa bo jak zaczniesz teraz lac syntetyka to wypłuczesz cały syf i to p<font class="red">u</font>jdzie do michy a ztamtad zatka kanały olejowe i czapa, silnik do remontu bo panewy wywali!!turbo najlepiej sie schaładza przy delikatnej jezdzie tak około 60km/h bez obrotów powyzej 2500 i wtedy mozesz go zgasic!!olej to chyba valvoline 10w60 bo castrola zaczeli rozlewac w polsce wiec ja juz mu nie ufam od niedawna!!moze byc jeszcze mobil 5w50 ale np jarkowy go nie poleca bo mu na nim szklanki zaczeły stukac , wiec jak kto woli :roll: jezeli auto jest powyzej 90 roku to juz masz dobry przewód olejowy tylko 89i do połowy 90 miały ten co był wadliwy!!bp paliwko jest super tesh na nim staram sie smigac :)
cziko

pierwsze co bym zrobił bo zdjoł pokrywe wałka rozrządu i sprawdził na jakim to oleju latało 8) jak bedziesz miał tam smołe na odwrocie pokrywy to ciezka sprawa bo jak zaczniesz teraz lac syntetyka to wypłuczesz cały syf i to p<font class="red">u</font>jdzie do michy a ztamtad zatka kanały olejowe i czapa, silnik do remontu bo panewy wywali!!olej to chyba valvoline 10w60 bo castrola zaczeli rozlewac w polsce wiec ja juz mu nie ufam od niedawna!!moze byc jeszcze mobil 5w50 ale np jarkowy go nie poleca bo mu na nim szklanki zaczeły stukac , wiec jak kto woli :roll:turbo najlepiej sie schaładza przy delikatnej jezdzie tak około 60km/h bez obrotów powyzej 2500 i wtedy mozesz go zgasic!! jezeli auto jest powyzej 90 roku to juz masz dobry przewód olejowy tylko 89i do połowy 90 miały ten co był wadliwy!!bp paliwko jest super tesh na nim staram sie smigac :)
drzeki
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 14
Rejestracja: ndz 30 sty, 2005 12:04
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Jeździłeś kiedyś samochodem z napędem na tył jeżeli nie to możesz ruszać wolnymi skokami do przodu trzeba wyczuć sprzęgło Jeżeli sprzęgło się nie ślizga to jest ok Ja jężdzę na mobilu 5w50 i jestem zadowolony ale wymiana max 10tyś a nawet co 7tyś na tym nie oszczędzisz ale sprawdz szlam tak jak radził Cziko Pierwsze co bym zrobił po zakupie auta to wymienił pasek rozrządu i dwa napinacze bo niewiadomo ile mają tyś kilometrów a jak strzeli to kapitalny remont cię czeka koszt części na wymianę rozrządu ok 600zeta Wymienił bym jeszcze oleje w skrzynce i moście nie pamiętam nazwy na jakim jeżdzę ale to olej fiński Jak zapalisz trzeba zozgrzać ok 2 min i można ruszać nie deptać na max zamin silnik się nie rozgrzeje do normalnej temperatury Co do gaszenia po butowaniu trzeba odczekać ok 2-3 min
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

zawsze jeździłem autami z napędem na tył :)) [malczan, duzy fiacior, no i mój volkswagenik 1500s]
sprzęgiełko chodzi gites, mięciutko, równo i nie ślizga :)

rozrząd zrobie jak najszybciej - zawsze trzeba po zakupie, wg naklejki w komorze silnika ma przebieg 80 000

jakie te oleje do skrzynki i mostu?
jakie filtry [pewnie tam wszystko zawalone, nawet jeszcze nie zaglądałem...]

olej vavoline... , gdzie możana kupić w Krakowie?
a wogóle to jaki warsztat w Kraku możecie polecić?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

do dyfra prawie sie przekonałem - castrol saf-xj
jeśli ktoś wie coś złego na jego temat to plisss o info przed poniedziałkiem bo będzie po ptokach:)))
ChEsTeR

Do skrzyni i dyfralej cokolwiek byle w specyfikacji producenta a z tego co mi sie zadaje to jest 75w90 przynajmniej taki jest u mnie a skrzynia taka sama, most ptasktycznie tez.
A do silnika lej motul 10w60 ale tylko wtedy jezeli jest w miare czysty silnik. Jak jest duzo nagaru itp to tak jak cziko nie lac. I nie wlewac zadnego płukacza silnika jak chcesz pojezdzic.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

cześć
dzisiaj przetestowałem moje cudo

około 1cm za kreską 240 (tak na oko pokazywało kole 260)
w dodatku było kapke pod górke (obwodnica krakowa) -
w dwie osoby i nie schowałem świateł (gupi jeszcze, nie mam odruchu)

więc silnik mam wrażenie "niezły",
a może takie 11 letnie auta tak po prostu mają :)
komis
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 66
Rejestracja: czw 25 gru, 2003 20:50
Lokalizacja: KRAKÓW

przyjedz w ktorys piatek ok.22 pod mcdonalda kolo krakchemi to go przetestujemy :D
200sx s14-250KM

-STREET RACERS KRAKOW-
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

eee, co ja biedny zuczek nieboraczek moge z serią pod machą ... :)
ale miło wiedzieć że w kraku jakieś bratnie dusze :)))

PS
to teraz będę pytał jak lamer
nie mam BOV'a a przy każdym zamknieciu przepustnicy jest syczenie,
i to na zasadzie PSSS-PSS-PS,
cuś jakby cuś upuszczało ciśnienia
(jak sie bujam z łikenda to nie kręce ponad 4 000 - kręte drogi i kupa niedzielnych łikendowiczów) , czy przy każdej zmianie biegu sprężarka daje pełne ciśnienie?
wogóle przy jakich obrotach suszara rusza?
Ostatnio zmieniony ndz 03 lip, 2005 22:45 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

eee, co ja biedny zuczek nieboraczek moge z serią pod machą ... :)
ale miło wiedzieć że w kraku jakieś bratnie dusze :)))
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

roball pisze:około 1cm za kreską 240 (tak na oko pokazywało kole 260)
w dodatku było kapke pod górke (obwodnica krakowa) -
w dwie osoby i nie schowałem świateł (gupi jeszcze, nie mam odruchu)
ładnie ci licznik przekłamuje :)
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

IceMan pisze:
roball pisze:około 1cm za kreską 240 (tak na oko pokazywało kole 260)
w dodatku było kapke pod górke (obwodnica krakowa) -
w dwie osoby i nie schowałem świateł (gupi jeszcze, nie mam odruchu)
ładnie ci licznik przekłamuje :)
Faktycznie to troche mało prawdopodobne żeby seria tak chodziła...
A jaki masz rozmiar opon? Standard 195/60 R15?
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
suchar
Stały gość
Stały gość
Posty: 202
Rejestracja: pt 03 wrz, 2004 08:42
Lokalizacja: Dąbrówka
Kontakt:

a ja mam pytanie z innej beczki...
przy 5000 obr/min na 5-tym biegu mam 180 km/h. Opony 205/55R16, fele standard.
Czy to realna predkość ? Licznik może mi przekłamywać, bo mam troche nietypową modyfikację i wydaje mi się, że chyba w dół mi kłamie, bo odniosłem wrażenie jakbym jechał ponad 200 km/h. Chciałbym aby wypowiedzieli się userzy S14 :)
Dzięki.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

TURBO maniac pisze:
IceMan pisze:
roball pisze:około 1cm za kreską 240 (tak na oko pokazywało kole 260)
w dodatku było kapke pod górke (obwodnica krakowa) -
w dwie osoby i nie schowałem świateł (gupi jeszcze, nie mam odruchu)
ładnie ci licznik przekłamuje :)
Faktycznie to troche mało prawdopodobne żeby seria tak chodziła...
A jaki masz rozmiar opon? Standard 195/60 R15?
tak, standardzik
nowe opony Dunlop SP01 V88 (mają 400km, więc obwód fabryczny)
są ekstremalnie ciche - nie było ich słychać przy tym zamknięciu buzika - albo byłem zbyt zaaferowany :))
nawierzchnia też miała znaczenie - iedelany asfalto-beton autostradowy, najnowszy odcinek obwodnicy krakowa

wracając do mojego silnika
też zakładam że licznik kłamie (musi)
ale kilometraż się zgadza o tyle o ile go sprawdziłem,
więc powinien być standardowy błąd licznika ok. 5-10%

nabieram coraz większego przekonania że to nie do końca fabryka
psyka mi ładnie przy kazdej zmianie biegu
a s13 nie miały chyba BOV'a w standardzie?
BOV'a szukałem, ni cholery nie ma na wierzchu :((
nie ma też wężyka podciśnienia .. :((

może być gdzieś pod spodem?
a jak to jest z przelewaniem paliwem przy BOV'ie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”