cześć
pewnie takich tematów na pęczki, ale co tam
poczytałem sobie troche, ale przez całość się nie przebije
a informacji potrzebuje
kupiłem właśnie s13-tke
pierwsza rejestracja 1994, jeden właściciel w szwabii
sprawia wrażenie dobrego zakupu
ładnie ciągnie(i równo) a od 4000 do odcięcia zapłonu bardzo ładnie (tzn. silnik pracuje tak samo ładnie, tylko ten gwizd i jakoś tak odległe skrzyżowanie z którego właśnie ruszyłem )
kupiłem gumy dunlopa SP01 - na równym, suchym asfalcie popiskują na trójce
pod maską seria - [wszystko suche, węże czyste i nie sparciałe, opaski nie zardzewiałe]
tyle wstępu
pytania
-szarpie mi sprzęgłem przy delikatnym ruszaniu
jak rusze średnio (bez sprężarki, kole 3500 i dość szbkie sprzęgło) to jest ok
ten typ tak ma? czy docisk mi mówi że za jakiś czas potrzebuje zmiennika?
-jak to jest z przewodem olejowym do sprężarki, podobno w s13 idzie za blisko kolektora wylotowego i gotuje się w nim olej - jakieś patenty?
-jeżdże głównie po mieście i raczej olewam dresioli w golfach (wiem co mam i nie zależy mi żeby oni wiedzieli) - inaczej mówiąc krótkie przebiegi i raczej bez kręcenia (choć nie powiem - lubie to ) - dobra, do brzegu - jaki olej w tych warunkach - Czy Motul ma sens - czy lać jakiegoś 10W50?
- jakie paliwo - na razie wyszło na to że przy Ultimate z BP spalanie jest o jakieś 10% niższe
- ile grzać silnik po odpaleniu
- jak trzeba przykatować sprężarke żeby ją przed zgaszeniem chłodzić?, a może zawsze trzeba dać silnikowi pochodzić przed zgaszeniem? [tylko sie nie nabijajcie, znam sie na teorii, ale to moje pierwsze turbo i nie chce go zniszczyć przez głupote] - generalnie na wszelki wypadek staram się go przechłodzić zanim zgasze [tak kole minuty]
- ogólnie jak ktoś ma jakieś rady dla świeżaka to bardzo prosze i fenks from mountain
kupiłem s13 - co na początek
Moderator: Moderator
pierwsze co bym zrobił bo tzdjoł pokrywe wałka rozrządu i sprawdził na jakim to oleju latało jak bedziesz miał tam smołe na odwrocie pokrywy to ciezka sprawa bo jak zaczniesz teraz lac syntetyka to wypłuczesz cały syf i to p<font class="red">u</font>jdzie do michy a ztamtad zatka kanały olejowe i czapa, silnik do remontu bo panewy wywali!!turbo najlepiej sie schaładza przy delikatnej jezdzie tak około 60km/h bez obrotów powyzej 2500 i wtedy mozesz go zgasic!!olej to chyba valvoline 10w60 bo castrola zaczeli rozlewac w polsce wiec ja juz mu nie ufam od niedawna!!moze byc jeszcze mobil 5w50 ale np jarkowy go nie poleca bo mu na nim szklanki zaczeły stukac , wiec jak kto woli jezeli auto jest powyzej 90 roku to juz masz dobry przewód olejowy tylko 89i do połowy 90 miały ten co był wadliwy!!bp paliwko jest super tesh na nim staram sie smigac
pierwsze co bym zrobił bo zdjoł pokrywe wałka rozrządu i sprawdził na jakim to oleju latało jak bedziesz miał tam smołe na odwrocie pokrywy to ciezka sprawa bo jak zaczniesz teraz lac syntetyka to wypłuczesz cały syf i to p<font class="red">u</font>jdzie do michy a ztamtad zatka kanały olejowe i czapa, silnik do remontu bo panewy wywali!!olej to chyba valvoline 10w60 bo castrola zaczeli rozlewac w polsce wiec ja juz mu nie ufam od niedawna!!moze byc jeszcze mobil 5w50 ale np jarkowy go nie poleca bo mu na nim szklanki zaczeły stukac , wiec jak kto woli :roll:turbo najlepiej sie schaładza przy delikatnej jezdzie tak około 60km/h bez obrotów powyzej 2500 i wtedy mozesz go zgasic!! jezeli auto jest powyzej 90 roku to juz masz dobry przewód olejowy tylko 89i do połowy 90 miały ten co był wadliwy!!bp paliwko jest super tesh na nim staram sie smigac
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz 30 sty, 2005 12:04
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Jeździłeś kiedyś samochodem z napędem na tył jeżeli nie to możesz ruszać wolnymi skokami do przodu trzeba wyczuć sprzęgło Jeżeli sprzęgło się nie ślizga to jest ok Ja jężdzę na mobilu 5w50 i jestem zadowolony ale wymiana max 10tyś a nawet co 7tyś na tym nie oszczędzisz ale sprawdz szlam tak jak radził Cziko Pierwsze co bym zrobił po zakupie auta to wymienił pasek rozrządu i dwa napinacze bo niewiadomo ile mają tyś kilometrów a jak strzeli to kapitalny remont cię czeka koszt części na wymianę rozrządu ok 600zeta Wymienił bym jeszcze oleje w skrzynce i moście nie pamiętam nazwy na jakim jeżdzę ale to olej fiński Jak zapalisz trzeba zozgrzać ok 2 min i można ruszać nie deptać na max zamin silnik się nie rozgrzeje do normalnej temperatury Co do gaszenia po butowaniu trzeba odczekać ok 2-3 min
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
zawsze jeździłem autami z napędem na tył [malczan, duzy fiacior, no i mój volkswagenik 1500s]
sprzęgiełko chodzi gites, mięciutko, równo i nie ślizga
rozrząd zrobie jak najszybciej - zawsze trzeba po zakupie, wg naklejki w komorze silnika ma przebieg 80 000
jakie te oleje do skrzynki i mostu?
jakie filtry [pewnie tam wszystko zawalone, nawet jeszcze nie zaglądałem...]
olej vavoline... , gdzie możana kupić w Krakowie?
a wogóle to jaki warsztat w Kraku możecie polecić?
sprzęgiełko chodzi gites, mięciutko, równo i nie ślizga
rozrząd zrobie jak najszybciej - zawsze trzeba po zakupie, wg naklejki w komorze silnika ma przebieg 80 000
jakie te oleje do skrzynki i mostu?
jakie filtry [pewnie tam wszystko zawalone, nawet jeszcze nie zaglądałem...]
olej vavoline... , gdzie możana kupić w Krakowie?
a wogóle to jaki warsztat w Kraku możecie polecić?
Do skrzyni i dyfralej cokolwiek byle w specyfikacji producenta a z tego co mi sie zadaje to jest 75w90 przynajmniej taki jest u mnie a skrzynia taka sama, most ptasktycznie tez.
A do silnika lej motul 10w60 ale tylko wtedy jezeli jest w miare czysty silnik. Jak jest duzo nagaru itp to tak jak cziko nie lac. I nie wlewac zadnego płukacza silnika jak chcesz pojezdzic.
A do silnika lej motul 10w60 ale tylko wtedy jezeli jest w miare czysty silnik. Jak jest duzo nagaru itp to tak jak cziko nie lac. I nie wlewac zadnego płukacza silnika jak chcesz pojezdzic.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
cześć
dzisiaj przetestowałem moje cudo
około 1cm za kreską 240 (tak na oko pokazywało kole 260)
w dodatku było kapke pod górke (obwodnica krakowa) -
w dwie osoby i nie schowałem świateł (gupi jeszcze, nie mam odruchu)
więc silnik mam wrażenie "niezły",
a może takie 11 letnie auta tak po prostu mają
dzisiaj przetestowałem moje cudo
około 1cm za kreską 240 (tak na oko pokazywało kole 260)
w dodatku było kapke pod górke (obwodnica krakowa) -
w dwie osoby i nie schowałem świateł (gupi jeszcze, nie mam odruchu)
więc silnik mam wrażenie "niezły",
a może takie 11 letnie auta tak po prostu mają
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
eee, co ja biedny zuczek nieboraczek moge z serią pod machą ...
ale miło wiedzieć że w kraku jakieś bratnie dusze
PS
to teraz będę pytał jak lamer
nie mam BOV'a a przy każdym zamknieciu przepustnicy jest syczenie,
i to na zasadzie PSSS-PSS-PS,
cuś jakby cuś upuszczało ciśnienia
(jak sie bujam z łikenda to nie kręce ponad 4 000 - kręte drogi i kupa niedzielnych łikendowiczów) , czy przy każdej zmianie biegu sprężarka daje pełne ciśnienie?
wogóle przy jakich obrotach suszara rusza?
ale miło wiedzieć że w kraku jakieś bratnie dusze
PS
to teraz będę pytał jak lamer
nie mam BOV'a a przy każdym zamknieciu przepustnicy jest syczenie,
i to na zasadzie PSSS-PSS-PS,
cuś jakby cuś upuszczało ciśnienia
(jak sie bujam z łikenda to nie kręce ponad 4 000 - kręte drogi i kupa niedzielnych łikendowiczów) , czy przy każdej zmianie biegu sprężarka daje pełne ciśnienie?
wogóle przy jakich obrotach suszara rusza?
Ostatnio zmieniony ndz 03 lip, 2005 22:45 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
ładnie ci licznik przekłamujeroball pisze:około 1cm za kreską 240 (tak na oko pokazywało kole 260)
w dodatku było kapke pod górke (obwodnica krakowa) -
w dwie osoby i nie schowałem świateł (gupi jeszcze, nie mam odruchu)
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Faktycznie to troche mało prawdopodobne żeby seria tak chodziła...IceMan pisze:ładnie ci licznik przekłamujeroball pisze:około 1cm za kreską 240 (tak na oko pokazywało kole 260)
w dodatku było kapke pod górke (obwodnica krakowa) -
w dwie osoby i nie schowałem świateł (gupi jeszcze, nie mam odruchu)
A jaki masz rozmiar opon? Standard 195/60 R15?
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
a ja mam pytanie z innej beczki...
przy 5000 obr/min na 5-tym biegu mam 180 km/h. Opony 205/55R16, fele standard.
Czy to realna predkość ? Licznik może mi przekłamywać, bo mam troche nietypową modyfikację i wydaje mi się, że chyba w dół mi kłamie, bo odniosłem wrażenie jakbym jechał ponad 200 km/h. Chciałbym aby wypowiedzieli się userzy S14
Dzięki.
przy 5000 obr/min na 5-tym biegu mam 180 km/h. Opony 205/55R16, fele standard.
Czy to realna predkość ? Licznik może mi przekłamywać, bo mam troche nietypową modyfikację i wydaje mi się, że chyba w dół mi kłamie, bo odniosłem wrażenie jakbym jechał ponad 200 km/h. Chciałbym aby wypowiedzieli się userzy S14
Dzięki.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
tak, standardzikTURBO maniac pisze:Faktycznie to troche mało prawdopodobne żeby seria tak chodziła...IceMan pisze:ładnie ci licznik przekłamujeroball pisze:około 1cm za kreską 240 (tak na oko pokazywało kole 260)
w dodatku było kapke pod górke (obwodnica krakowa) -
w dwie osoby i nie schowałem świateł (gupi jeszcze, nie mam odruchu)
A jaki masz rozmiar opon? Standard 195/60 R15?
nowe opony Dunlop SP01 V88 (mają 400km, więc obwód fabryczny)
są ekstremalnie ciche - nie było ich słychać przy tym zamknięciu buzika - albo byłem zbyt zaaferowany
nawierzchnia też miała znaczenie - iedelany asfalto-beton autostradowy, najnowszy odcinek obwodnicy krakowa
wracając do mojego silnika
też zakładam że licznik kłamie (musi)
ale kilometraż się zgadza o tyle o ile go sprawdziłem,
więc powinien być standardowy błąd licznika ok. 5-10%
nabieram coraz większego przekonania że to nie do końca fabryka
psyka mi ładnie przy kazdej zmianie biegu
a s13 nie miały chyba BOV'a w standardzie?
BOV'a szukałem, ni cholery nie ma na wierzchu
nie ma też wężyka podciśnienia ..
może być gdzieś pod spodem?
a jak to jest z przelewaniem paliwem przy BOV'ie?