jako ze jestem nowy na forum -Hubert witam wszystkich i przedstawiam pacjenta:
-ca18det,walbro,ic do saaba,przelotowy wydech,turbo seria-takze nic wielkiego-dzisiaj chciałem zwiekszyc cisnienie zakładajac mbc,poprzednio było 0,5 bara,po załozeniu zanim wyregulowałem na 0,7 2-3 razy przeładowałem ,po dosłownie 5minutach jazdy na 0,7 na postoju zaczał kopcił białym dymem,silnikiem jakby lekko rzuca i prz tłumiorze słychac ze nierowno pracuje,wywaliło troche płynu przez zbiorniczek chodz na wskazniku było wszystko ok,czy to uszczelka pod głowica?auto przyspiesza i odpala bez problemu
biały dym
Moderator: Moderator
bardzo prawdopodobne ze uszczelka skoro przeladowales, sprawdz konsystencje oleju ew jesli masz mozliwosc to kompresje
jesli w oleju jest plyn to trzeba czapke zdejmowac
jesli w oleju jest plyn to trzeba czapke zdejmowac
Ostatnio zmieniony sob 02 lis, 2013 19:41 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 21
- Rejestracja: sob 02 lis, 2013 18:42
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
dzieki za zainteresowanie,olej wydaje sie czysciutki gorzej jest z płynem jest brązowawy,chodz jest tak od dłuzszego czasu nawet płukałem przedtem układ myslac ze jest zasyfiony,wyjmowałem zbiorniczek przelewałem wode na koniec zalewałem płyn ale juz po 100-200km płyn znowu robił sie brazowawy,jesli to uszczelka to jakiej firmy szukac
Ostatnio zmieniony sob 02 lis, 2013 20:12 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
wskazuje na uszczelke pod głowicą. W zależności od tego jakie moce planujesz później to albo metalowy cometic albo z bardziej lajtowych np erling - do serii+ wyda
byłoby wskazane splanować głowicę, jeśli metalowa uszczelka to jeszcze blok
byłoby wskazane splanować głowicę, jeśli metalowa uszczelka to jeszcze blok
niekoniecznie.
poszukaj jeszcze, moze ktoś będzie miał ori nissanowską do sprzedania w dobrej cenie, to też ciekawa alternatywa
poszukaj jeszcze, moze ktoś będzie miał ori nissanowską do sprzedania w dobrej cenie, to też ciekawa alternatywa
zobacz w jakim stanie jest uszczelka, i w zaleznosci od tego jaka uszczelke uda ci sie dostac..
jesli nowa metalowa to przydalo by sie splanowac glowice i blok dlatego lepsza byla by Ori nissanowska nowa
jesli nowa metalowa to przydalo by sie splanowac glowice i blok dlatego lepsza byla by Ori nissanowska nowa
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
jeśli silnik ma już trochę najechane i uszczelka nigdy nie była zmieniana lub dawno temu to glowice i tak bym dał do splanowania
Podlacze sie, zauwazylem ze tez mam brazowy plyn a niedawno byl wymieniany, jednak nie ma masla pod korkiem chlodnicy, olej jest czarny. Czy sa jakies inne wyjasnienia czemu plyn robi sie brazowy czy tylko uszczelka? Nie dymi, chodzi normalnie, ale plynu ubywa. Jesli uszczelka...ile mniej wiecej moze mnie kosztowac robota za sciagniecie glowicy, planowanie oraz uszczelka?
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Endriu, ja wlasnie jestem na tym etapie prac.
Ori uszczelka puscila na plaszczu wodnym, plyn dostawal sie do Cylindrow (mokre dwie swiece). Płyn robi sie brazowy, czy rdzawy od żeliwnego bloku jakie maja CA.
Koszty robocizny, sa zalezne od tego co odrazu robisz.
Ja odrazu wkladam uszczelke Cometic 1.5mm (610 zł w driftshopie), podstawowa obróbka głowicy, w tym planowanie powierzchni, obrobka kanałow zaworowych, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy zaworowych i sprawdzenie szczelnosci, to koszt ok. 550-600 zł, no i pewnie musialbys jeszcze komus odpalic z 500 za robote, ja mam ten plus, ze sam sobie skladam
Ori uszczelka puscila na plaszczu wodnym, plyn dostawal sie do Cylindrow (mokre dwie swiece). Płyn robi sie brazowy, czy rdzawy od żeliwnego bloku jakie maja CA.
Koszty robocizny, sa zalezne od tego co odrazu robisz.
Ja odrazu wkladam uszczelke Cometic 1.5mm (610 zł w driftshopie), podstawowa obróbka głowicy, w tym planowanie powierzchni, obrobka kanałow zaworowych, docieranie zaworow, wymiana uszczelniaczy zaworowych i sprawdzenie szczelnosci, to koszt ok. 550-600 zł, no i pewnie musialbys jeszcze komus odpalic z 500 za robote, ja mam ten plus, ze sam sobie skladam
Ostatnio zmieniony ndz 03 lis, 2013 15:58 przez Golec, łącznie zmieniany 1 raz.
EnDrIu, sprawz sobie na bagnecie pierw czy masz prawidlowy poziom oleju czy zrobil Ci sie nadstan...
bardzo mozliwe ze jest tak jak napisal kolega wyzej
proponuje sprawdzic kompresje na cylindrach, ale skoro nie ma dymu i chodzi rowno moze to rownierz byc jakis maly wyciek plynu... ktorego nie widac golym okiem normalnie...
najprosciej sprawdzic to na mocno rozgrzanym silniku kiedy w ukladzie chlodzenia robi sie duze cisnienie przy wysokiej temperaturze plynu, wtedy w komroze silnika bedzie czuc plyn albo bedize widac gdzie ucieka pod cisnieniem, mzoe to byc jakis ulamany wezyk lub jakas milimetrowa dziurka...
ja mialem dziurke jak po szpilce w 10cm odcinku weza wody powrotnego z turbo miedzy sciana grodziowa a silnikiem, plyn uciekal mi tylko gdy bylo duze cisnienie w ukladzie
bardzo mozliwe ze jest tak jak napisal kolega wyzej
proponuje sprawdzic kompresje na cylindrach, ale skoro nie ma dymu i chodzi rowno moze to rownierz byc jakis maly wyciek plynu... ktorego nie widac golym okiem normalnie...
najprosciej sprawdzic to na mocno rozgrzanym silniku kiedy w ukladzie chlodzenia robi sie duze cisnienie przy wysokiej temperaturze plynu, wtedy w komroze silnika bedzie czuc plyn albo bedize widac gdzie ucieka pod cisnieniem, mzoe to byc jakis ulamany wezyk lub jakas milimetrowa dziurka...
ja mialem dziurke jak po szpilce w 10cm odcinku weza wody powrotnego z turbo miedzy sciana grodziowa a silnikiem, plyn uciekal mi tylko gdy bylo duze cisnienie w ukladzie
Ostatnio zmieniony ndz 03 lis, 2013 15:57 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
oleju nie przybywa...wrecz lekko go ubywa z 0.5 l na 1500km. Wlasnie podejrzewalem gdzies wyciek, ale zmartwil mnie zmiana koloru plynuAndy pisze:EnDrIu, sprawz sobie na bagnecie pierw czy masz prawidlowy poziom oleju czy zrobil Ci sie nadstan...
bardzo mozliwe ze jest tak jak napisal kolega wyzej
proponuje sprawdzic kompresje na cylindrach, ale skoro nie ma dymu i chodzi rowno moze to rownierz byc jakis maly wyciek plynu... ktorego nie widac golym okiem normalnie...
najprosciej sprawdzic to na mocno rozgrzanym silniku kiedy w ukladzie chlodzenia robi sie duze cisnienie przy wysokiej temperaturze plynu, wtedy w komroze silnika bedzie czuc plyn albo bedize widac gdzie ucieka pod cisnieniem, mzoe to byc jakis ulamany wezyk lub jakas milimetrowa dziurka...
ja mialem dziurke jak po szpilce w 10cm odcinku weza wody powrotnego z turbo miedzy sciana grodziowa a silnikiem, plyn uciekal mi tylko gdy bylo duze cisnienie w ukladzie
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454