ales namieszal z tymi kablami i podcisnieniami xD
ja proponuje przysiasc sobie przez tydzien czasu, otworzyc serwisowke i poprostu ja obejrzec rysunek po rysunku, dokladnie przygladajac sie ryzunka na ktorych opisywane sa wezyki
po drugie - jak nie wiemy jak cos zlozyc to nie probujemy tego skladac metoda prob i bledow... lepiej znalezc w okolicy kogos kto zna sie bardziej i poprosic o wsparcie, bo pozniej dzieja sie takie cuda ze silniki umieraja i nikt nie wie dlazego
po trzecie MBC - najkrocej jak sie da (na zdieciu byla przymiarka WIEC JEST ODWROTNIE ZALOZONY)
z boku wychodzi do gruszki turbo a z dolu ma isc do dolotu
a po czwarte - NISTUNE
zacznij od przeczytania kilku tematow o tym co to jest i jak dziala oraz co daje...
10929.htm
12943.htm
23209.htm
nie spiesz sie bo auto Ci nigdzie nie ucieknie, lepiej poczytaj na spokojnie, niz jakbys mial kombinowac nie wiedzac nic a nic..
lepiej zeby auto stalo miesiac dluzej niz zebys zabil silnik przy pierwszej wycieczce bo wtedy bedzie stalo o wiele dluzej niz ,iesiac
Po włożeniu silnika nie odpala...
Moderator: Moderator
Ostatnio zmieniony pt 15 lis, 2013 04:39 przez Andy, łącznie zmieniany 2 razy.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Silnik posiada moc, wszystko jak najbardziej jest ok....
Tylko jest mały problem, gdyż słabo mi łapie temperaturę . Czy to jest normalne?
Chłodnica po godzinie jazdy jest ciepła tak jak by miała z 30 stopni.
Moim zdaniem, nie jest odpowietrzony układ. Mechanik twierdzi, że przy takie dużej chlodnicy to normalne.
Panowie wasze ca18det, też tak trzymają temperaturę?
Tylko jest mały problem, gdyż słabo mi łapie temperaturę . Czy to jest normalne?
Chłodnica po godzinie jazdy jest ciepła tak jak by miała z 30 stopni.
Moim zdaniem, nie jest odpowietrzony układ. Mechanik twierdzi, że przy takie dużej chlodnicy to normalne.
Panowie wasze ca18det, też tak trzymają temperaturę?
Ostatnio zmieniony sob 16 lis, 2013 23:24 przez maziR13, łącznie zmieniany 1 raz.
nie, to nie jest normalne.
termostat nie jest uszkodzony? sprawdz go
termostat nie jest uszkodzony? sprawdz go
ewentualnie czujnik sprawdz jeszcze
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
- Artur1020
- Postojebca
- Posty: 1643
- Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
wlasnie ca szybko sie grzeja i dluuuugo trzymaja temperature, pewnie termostat sie zawiesil zapowietrzony wydaje mi sie ze szybko by sie grzal.... tzn przewaznie tak jest.
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Silnik się nagrzewa, wskazówka od temperatury jest na połowie...Artur1020 pisze:wlasnie ca szybko sie grzeja i dluuuugo trzymaja temperature, pewnie termostat sie zawiesil zapowietrzony wydaje mi sie ze szybko by sie grzal.... tzn przewaznie tak jest.
Tylko chłodnica jest delikatnie ciepła, tak jak by miała 20-30 stopni.
Mechanik twierdzi, że duża chłodnica, duża wydajność.... Moim zdaniem to termostat się nie otwiera, on twierdzi inaczej. Tak myślę, że przez jego doświadczenie i moje ten silnik wyląduje na złomie ...
Z tego co wiem, to ca nawet jak będzie się przegrzewał, to wskazówka od temperatury się nie ruszy.
Nie masz racji, jak zacznie się przegrzewać, układ nie jest zapowietrzony a czujnik sprawny i zegar również to będzie rosło i jest w stanie skoczyć do maxa.
Tak samo brednią jest teoria o wysokiej wydajności chłodnicy, owszem jest wydajniejsza ale nie na tyle by nagle spowodowac że woda będzie miała 30stopni...
Albo masz zapowietrzony układ albo termostat się jeszcze dobrze nie otworzył albo jest zepsuty.
Wiele razy jak wkładalismy pusty silnik to były akcje tego typu że silnik się odpalało, na chłodnicę jeszcze nic nie leciało a wskaźnik pokazywał już prawie 100 stopni w małym układzie, jak się odpowietrzy i termostat się otworzy poprawnie to napewno to poczujesz
sprawdzajcie za kazdym razem poziom wody w chłodnicy, pościskajcie węże by powietrze wyeliminować
Tak samo brednią jest teoria o wysokiej wydajności chłodnicy, owszem jest wydajniejsza ale nie na tyle by nagle spowodowac że woda będzie miała 30stopni...
Albo masz zapowietrzony układ albo termostat się jeszcze dobrze nie otworzył albo jest zepsuty.
Wiele razy jak wkładalismy pusty silnik to były akcje tego typu że silnik się odpalało, na chłodnicę jeszcze nic nie leciało a wskaźnik pokazywał już prawie 100 stopni w małym układzie, jak się odpowietrzy i termostat się otworzy poprawnie to napewno to poczujesz
sprawdzajcie za kazdym razem poziom wody w chłodnicy, pościskajcie węże by powietrze wyeliminować
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 17 paź, 2013 22:38
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Witajcie
Nie chcę zakładać kolejnego już z kolei tematu, że CA nie odpala dlatego podpinam się pod ten temat.
Mój problem wygląda następująco : silnik dostaje iskre, wtryski się otwierają, po chwilowym kręceniu silnikiem czuć benzynę z downpipe mimo to silnik nawet nie próbuje odpalić. Co jakiś tam czas strzeli sobie raz na jednym cylindrze i nic się nie dzieje. Kompresja sprawdzona i jest dobra tak samo rozrząd. CAS był ustawiony na poprzednich znakach, w sumie to na odciskach podkładek na mocowaniach ale i był ustawiony w każdej możliwej pozycji ale CA nawet nie chciało pokazać że chce odpalić. Moglibyście mi powiedzieć jakie czujniki są niezbędne do odpalenia silnika? Jutro jeszcze sprawdzę czy jakieś podciśnienia się nie wypięły bo to może być problemem. Jeżeli to nie to, to chyba nie mam już pomysłu co może być nie tak...
Z góry dzięki za odpowiedzi.
EDIT
Chciałem dobrać się do wtrysków i zobaczyć czy przypadkiem nie leją ale za bardzo nie wiem jak je wyciągnąć bez wyciągania kolektora dolotowego. Macie może na to jakiś patent?
Nie chcę zakładać kolejnego już z kolei tematu, że CA nie odpala dlatego podpinam się pod ten temat.
Mój problem wygląda następująco : silnik dostaje iskre, wtryski się otwierają, po chwilowym kręceniu silnikiem czuć benzynę z downpipe mimo to silnik nawet nie próbuje odpalić. Co jakiś tam czas strzeli sobie raz na jednym cylindrze i nic się nie dzieje. Kompresja sprawdzona i jest dobra tak samo rozrząd. CAS był ustawiony na poprzednich znakach, w sumie to na odciskach podkładek na mocowaniach ale i był ustawiony w każdej możliwej pozycji ale CA nawet nie chciało pokazać że chce odpalić. Moglibyście mi powiedzieć jakie czujniki są niezbędne do odpalenia silnika? Jutro jeszcze sprawdzę czy jakieś podciśnienia się nie wypięły bo to może być problemem. Jeżeli to nie to, to chyba nie mam już pomysłu co może być nie tak...
Z góry dzięki za odpowiedzi.
EDIT
Chciałem dobrać się do wtrysków i zobaczyć czy przypadkiem nie leją ale za bardzo nie wiem jak je wyciągnąć bez wyciągania kolektora dolotowego. Macie może na to jakiś patent?
Ostatnio zmieniony czw 21 lis, 2013 09:44 przez Exerius, łącznie zmieniany 1 raz.
a co było w nim robione? czy to tak o nagle z dnia na dzień nie chce odpalić?
Poszukuję...
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 17 paź, 2013 22:38
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Ogólnie to wsadzone są nowe panewki i robiony był szlif wału oraz nowa pompa oleju. Sciągany był tylko dół. W tej kascie to jego pierwsze odpalenie. Miesiąc siedziałem i układałem kabelki, sprawdzałem przejścia. Schemat znam na pamięć.
offtop: Ogólnie to raz Ci się zdarzyło podjechać do mnie na garaż na staszica, chyba nie?
offtop: Ogólnie to raz Ci się zdarzyło podjechać do mnie na garaż na staszica, chyba nie?
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
Jak rozrząd jest OK, kompresja OK, paliwo OK i zapłon OK to musi zapalić.. coś jednak z powyższego jest nie tak.
Sprawdzałeś błędy w komputerze? wszystkie wtryski podają paliwo? wszystkie świece dają iskre?
Ja bym pewnie dał na początek nowy komplet świec i spróbował.
Potem sprawdził wtryski, może zacieły się i leją za dużo wachy. Możesz wykręcić świece i CASa i na zapłonie kręcić CASem, będziesz widział czy wtryski podają paliwo na kolejne cylindry.
Sprawdzałeś błędy w komputerze? wszystkie wtryski podają paliwo? wszystkie świece dają iskre?
Ja bym pewnie dał na początek nowy komplet świec i spróbował.
Potem sprawdził wtryski, może zacieły się i leją za dużo wachy. Możesz wykręcić świece i CASa i na zapłonie kręcić CASem, będziesz widział czy wtryski podają paliwo na kolejne cylindry.
rozrząd bankowo ok? bo wygląda to na ząbek na wale korbowym przestawiony. nadal urzędujesz na garażach?
Poszukuję...
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 31
- Rejestracja: czw 17 paź, 2013 22:38
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Furious, Właśnie tak sprawdzałem iskrę i wtryski. Słychać jak się otwierają sprawdzany był każdy z osobna. Przewody do wtrysków podłączone dobrze. Rozrząd wczoraj był jeszcze raz zakładany na znaki i na nowo napięty. Sprawdzały go chyba 4 osoby.
Saqu dalej tam mam ten garaz tylko nissan zostal wstawiony w inne miejsce bo te 18m2 było troche niewystarczające z panującym ogólnym nieładem.
Edit #3 Ząbki liczone, pomiędzy wałkami 39, wałek - wał korbowy 48.
Saqu dalej tam mam ten garaz tylko nissan zostal wstawiony w inne miejsce bo te 18m2 było troche niewystarczające z panującym ogólnym nieładem.
Edit #3 Ząbki liczone, pomiędzy wałkami 39, wałek - wał korbowy 48.
Ostatnio zmieniony czw 21 lis, 2013 09:55 przez Exerius, łącznie zmieniany 2 razy.
a zęby policzone?
Poszukuję...