szklanki

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
kaszub
Stały gość
Stały gość
Posty: 302
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 20:17
Lokalizacja: tuskoland
Kontakt:

sam sobie odpowiem :lol: :lol: :lol: trzeba rozbierac i czyscic
... no mazna po wierzchy wysmarowac i tak sie wezre... GOSCIU mial racje jestem niedoro-zwojem...
ja pier..le jak ja pisze kaszub naucz mnie w koncu czytac bo to wicha co ja wyczyniam

ca18det JDM stage 2, PRESTIŻ garage
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Jakie są skutki jazdy ze stukającą szklanką? Musze to od razu rozbierać bo coś innego się posypie, czy przejeżdżę tak jeszcze chwile?
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Furious pisze:Jakie są skutki jazdy ze stukającą szklanką? Musze to od razu rozbierać bo coś innego się posypie, czy przejeżdżę tak jeszcze chwile?
nic sie nie stanie, moze jedynie zaczac mocniej klepac.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Czy popychacze stukają zawsze czy tylko na jakimś obciążeniu silnika?
Bo u mnie jakieś stuki dochodzą tylko gdy pojawia się jakieś obciążenie sillnika, a przy spokojniej jezdzie (ze stałą predkością) i na wolnych nic nie stuka...
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

a to w takim razie nie nawala Ci panewka?
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4107
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

Draxan, dobrze pisze posłuchaj dokładnie silnika bo szklanki walą non stop, a "delikatna" panewka tylko w pewnym przedziale obrotów na samym początku
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

To nie panewka (słyszałem ich troche).
Stuka w każdym przedziale obrotów (od którego obciąże silnik na więcej niż 500mbar podciśnienia) i jest to cykliczny,regularny dzwięk.
Panewka stuka nieregularnie.. i słychać ją też na wolnych obrotach.
No nic.. tak chyba sie nic nie dowiem, ściągne wałki to obadam szklanki i ew. będe szukał dalej.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Furious pisze:To nie panewka (słyszałem ich troche).
Stuka w każdym przedziale obrotów (od którego obciąże silnik na więcej niż 500mbar podciśnienia) i jest to cykliczny,regularny dzwięk.
Panewka stuka nieregularnie.. i słychać ją też na wolnych obrotach.
No nic.. tak chyba sie nic nie dowiem, ściągne wałki to obadam szklanki i ew. będe szukał dalej.
ale jak chcesz obadac te szklanki?tak na oko ?-szkoda Twojej roboty.
masz wskaznik cisnienia oleju?sa jaies spadki cisnienia?
jesli to szklanki i stukaja cichutko-to niczym sie nie przejmuj i spokojnie jezdzij.
mozesz zmienic olej na jakis inny-czasem to pomaga.
k
Niestety tak przez internet to niczego nie slychac i nie ma jak Ci pomoc.
tak jak piszesz to jeszcze moze stukac kucizna na zimnym-ale tej pewnie nie masz.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Kucizny nie ma, tak samo stuka na zimnym i ciepłym. Wskaźnik ciśnienia oleju jest i wskazania nie odbiegają od tych które były przed stukami.
Zaczęło stukać na trackday`u przy temp oleju 120stC.
Stuki dobiegają z głowicy, mam wrażenie że z okolicy 4 cylindra po stronie wydechowej (na wolnych obrotach przy gwałtowanym dodatniu gazu przez chwilke jakby to słychać stąd taki wniosek), ale mocno słychać podczas jazdy.
Szklanki miałem plan wyciągnąć, rozebrać, wyczyścić... innych pomysłów nie mam.
Ostatnio zmieniony czw 08 maja, 2014 10:31 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Kiedyś otrzymałem radę jak sprawdzić szklanki w CA (od poprzedniego właściela).
Bierzesz wkrętak i sprawdzasz każdą szklankę czy da się wcisnąć przy jego pomocy. Te co się dają łatwo wcisnąć są do wymiany/czyszczenia. Nie wiem na ile to się sprawdzi, ale można spróbować.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

OK, to nie były szklanki u mnie :) Przedmuch na jednej z uszczelek kolektora wydechowego..
Mimo wszystko dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony wt 13 maja, 2014 07:29 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

wracam do tematu gdyz chce kupic szklanki,a ja widzialem dwa typy i ludzie potwierdzaja ze maja np takie

download.htm?id=14465

a ja mialem w jednej glowicy troche tych co w linku wyzej i tych co w linku ponizej

download.htm?id=14464


jakie powinny byc?w serwisowce z tego obrazka ciezko wyczytac ktore z tych sa wlasciwe,ale w artykule "Rewitalizacja szklanek" pokazane sa te c o w drugim linku.A jak rozebrac te z linku nr 1 ???

Moje stare szklanki ktore wyczyscilem i wlozylem w zeszlym roku mialy minimalnie wyrobione "tloczki" w miejscach styku z zaworem,moze to byl powod?
Ostatnio zmieniony wt 21 paź, 2014 19:09 przez rekin528, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

po raz drugi zdemontowalem walki rozrzadu gdyz szklanki klepia kiedy chca mimo ze byly juz raz czyszczone,wyglada ze wszystko ok,da sie je wcisnac uzywajac sporej sily,czy tak ma byc?czy powinny byc twarde jak skala?
Kuba.a
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 178
Rejestracja: śr 12 lis, 2014 20:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Powinny być jak skała. Jeśli możesz je wcisnąć, to znaczy że są zapowietrzone.
kazio
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: wt 15 paź, 2013 15:40
Lokalizacja: koscierzyna

musza byc twarde,ale nie zatarte :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”