szklanki

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Kuba.a
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 178
Rejestracja: śr 12 lis, 2014 20:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przy okazji, mam takie pytanko. Macie pomysł jak regulować luz zaworowy po zmianie na mechanikę? Wczoraj nad tym rozmyślałem i jedyne co mi przyszło do głowy to użyć takich pastylek jak w SR. Z tym, że trzeba tu coś dobrać, albo dorobić jakimś cudem samemu.
Pumba_
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 21
Rejestracja: pn 24 lut, 2014 18:15
Lokalizacja: Oświęcim

Dzisiaj mojego będę próbował przykatować "procedurą" napełniania może mu pomoże. Nie próbowałem szczerze mówiąc. Jak nie to będę prawdopodobnie kupował zamienniki EuroCams. Moje pytanie czy jeździł ktoś na tym?
Kuba.a pisze: albo dorobić jakimś cudem samemu
do dedykowanych zestawów są płytki na 100% ;) Jeśli jakiś DIY to zawsze trzeba będzie coś kombinować ;)
Ostatnio zmieniony śr 19 paź, 2016 12:09 przez Pumba_, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

jest jeszcze szansa ze wyklepana jest glowica lub problem z magistrala olejowa,
ponizej wprawdzie przekroj przez glowice z Volvo (przynajmniej z takiego forum) , ale widac kanalik olejowy, ktory powinien nam napelnic szklanke(popychacz)
Obrazek

wiec albo niedrozna magistrala albo sam doplyw do gniazda popychacza albo wyklepane gniazdo i ma za duzy luz, zamiast napelniac popychacz olej uchodzi bokiem, dla jasnosci nie jestem mechanikiem, ale tak mniej wiecej powinno to dzialac ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Pumba_
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 21
Rejestracja: pn 24 lut, 2014 18:15
Lokalizacja: Oświęcim

Odpalam serwisówkę i szukam co będę mógł zmierzyć w "domowych" warunkach ;) Głowica "podobno" była robiona na pewno była myta bo jest czysta w środku i na zewnątrz wiec zapchane kanały bym odrzucił. Lecz czy gniazda nie za luźne to nie potwierdzę. Rozbiórka i tak mnie czeka bo takim grzechotnikiem aż wstyd wyjechać na ulice ;) Jak coś się uda ustalić to na pewno podrzucę informacje ;)

Na "dole" ciśnienie oleju ok 4-5 przy 3000obr i 80-90C na wolnych 2 w miarę stabilnie rośnie i spada ;)
Ostatnio zmieniony śr 19 paź, 2016 18:42 przez Pumba_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

Sykopson pisze:
domino pisze:a mechaniczne ma zrobione fox z szczecina.
Cos wiecej?
Kombinował czy wypłacił za aftermarkety dedykowane do CA?
właśnie nie pamietam dokładnie. wyśle mu pw może sie wypowie
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
fox954
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 39
Rejestracja: pn 23 lis, 2009 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Sprawa wygląda tak... jeśli macie trochę wolnych zł, albo $ to BARDZO polecam wymianę hydrauliki na mechanikę. Na prawdę wszelkie hałasy milkną.
Poza tym zastosowanie M zamiast H w wysokoobrotowym, wysilonym silniku spalinowym jest jak najbardziej wskazane...

Potrzebujemy takie fanty:

1. Szklanki (podstawowy i niezbędny element podczas wymiany H na M):

http://www.ebay.com/itm/Tomei-Solid-Val ... Ia&vxp=mtr

2. Jedynym minusem tej zamiany jest częsta konieczność regulacji luzów zaworowych, do czego potrzebne będą nam płytki, choć ze względu na rozwiązanie techniczne w CA bardziej tu będzie pasowało słowo "kapturki":

http://www.ebay.com/itm/TOMEI-N1SSAN-EN ... sW&vxp=mtr

Ten zestaw zawiera chyba jedynie 12 kapturków. Nie kupowałem, więc dlatego nie wiem ile ich jest. Wiadomo, że trzeba kupić co najmniej 16.
Ja kupiłem te, bo taniej:

http://www.rawbrokerage.com/supertech-v ... -diameter/

3. Kolejny element układanki to wałki:

http://www.ebay.com/itm/Tomei-Pro-Cams- ... et&vxp=mtr

do wyboru, do koloru czasy i wzniosy (Solid Type oczywiście)

4. No i jeszcze tylko sprężyny, bo do M są rekomendowane:

http://www.ebay.com/itm/Tomei-Valve-Spr ... ig&vxp=mtr

To chyba najtańsza opcja. Ja mam te:

http://www.ebay.com/itm/Supertech-Valve ... LA&vxp=mtr

Wrócę jednak do kosztów:

Małe podsumowanie:

1. szklanki: 420$
2. kapturki: 16*6= 100$
3. Wałki: 400$
4. Sprężyny: 220$
RAZEM: 1140$
Cło + VAT około 30% 340$ moje wszystkie paczki wpadły na cło :-(
SUMA: 1480$ x 4 = 5900PLN

Ogólnie fajna sprawa :-) bardzo polecam.
Jeśli ktoś jednak zdecyduje się na zakup JZta, UZta lub też inny słupek w tej cenie (razem ze skrzynią) to również bardzo polecam ;-)

Gdyby jednak ktoś się zdecydował na to rozwiązanie, to powiem tak... w powyższym rozliczeniu nie ma kosztów przesyłki, ale można próbować kupić te fanty u nas na FV, polecam DRIFTSHOP.
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Myślę że ładowanie takiej kasy w CA nie ma sensu - a nie należę do przeciwników tego silnika.

Liczyłem że coś pokombinowałeś żeby to ogarnąć taniej, bo tak jak sam napisałeś - za 6k pln można już mieć JZta, albo UZta i już parę części potrzebnych do swapu.
Pokombinuję sam jeśli zostanę kiedyś zmuszony.
Gdzieś na zagranicznym forum znalazłem info że mogą pasować szklanki z 1UZta (który jest a mechanice) - do tego trzebaby ogarnąć płytki/kapturki, tu już nie wiem, ale może również UZ dałby radę.

Jeśli chcemy przejść tak po prostu na mechanikę, żeby pozbyć się klekotu, a nie koniecznie kręcić silnik wyżej i podnosić moc, to myślę że wałki i sprężynki nie są potrzebne.

fox powiedz tak z ciekawości - do ilu kręci się teraz Twoje CA i jaką ma moc tak btw.?
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

jego? dużo..... Trzeba się zastasnowić co chcesz dalej robić lub ile masz już wpakowane w auto i czy te pare tysięcy więcej to nie jest kropla... w stosunku do tego co już wydałeś
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
Airbog
Stały gość
Stały gość
Posty: 448
Rejestracja: wt 15 sie, 2006 21:00
Lokalizacja: Litwa
Kontakt:

Zgadzam sie.
Jak sie robi, to sie robi do konca i tak, jak ma byc. Jezeli ladujesz duzo kasy w silnik, to troche taniej dac w takim miejscu, to nie ma sensu.
Krecilem swoj silnik 9,2k rpm. Jak pojdzie teraz, zobaczymy na wiosne.
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4107
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

Fox opisz kiedyś swoje auto, chyba najgrubsze ca w Polsce tam masz 8)
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Pumba_
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 21
Rejestracja: pn 24 lut, 2014 18:15
Lokalizacja: Oświęcim

Rozebrane pomierzone. Jutro jeszcze zmierzę gniazda szklanek w głowicy z ciekawości. Szklanki wszystkie trzymają olej ładnie nie ma żadnych "miękkich". Smutna prawda jest taka że krzywki na wałku wydechowym najbardziej zużyte (najmocniej stukające szklanki) 0.07mm poniżej dolnego wymiaru z serwisówki. Dolotu jeszcze nie mierzyłem ale sytuacja będzie podobna ;) Póki co szukam wałków jak znajdę to potwierdzę na 100% czy to było przyczyną klekotu ;)
Pumba_
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 21
Rejestracja: pn 24 lut, 2014 18:15
Lokalizacja: Oświęcim

Walka trwa nadal. Dolot wałek jest w normie mieści się w odchyłkach więc wymieniłem "klepiące" sztuki na nowe zamienniki firmy Eurocams. Silnik ucichł przy delikatnej jeździe nie gra. Dopiero zaczynają się odzywać przy jeździe powyżej 5000 obr. I nie chcą ucichnąć.

Problem chyba jest z zasilaniem? Zawsze po rozbiórce i napełnieniu szklanek ręcznie olejem jest cisza jak makiem zasiał.

Ciśnienia oleju powyżej granicznych norm z serwisówki. Na wolnych przy 800 obrotach jak dogrzeje olej na postoju nie spada poniżej 1 atmosfery. (mierzone z podstawki pod filtrem oleju)

Gniazda w głowicy na szklanki mierzone, w normie. Szklanki też mierzone mieszczą się w granicach tolerancji z serwisówki. Pasowanie między gniazdem a szklanką również w granicach wymiarów z serwisówki.

Olej cały czas 10w40 Motul 6100. Czy aby tak bardzo olej w dupę dawał?

Ktoś jakieś pomysły? Stukot cały czas z tych samych okolic głowicy. Nawet po wymianie szklanek na nowe wrócił do takiej samej częstotliwości i natężenia stuku. Czy zostają już mi tylko problemy z zaworami?
Ostatnio zmieniony sob 05 lis, 2016 09:25 przez Pumba_, łącznie zmieniany 2 razy.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Zrobiłem porównanie szklanek przed i poliftowych. O ile wiem w VG/RB są tylko "poliftowe"
przedlift 13231-58S12
polift 13231-79S00

Na pierwsze różnia się stykiem trzonka zaworku.
Obrazek
Przedlift jest więcej ścięty i ma mniejszą średnicę hydroelementu w stosunku do polifta

Obrazek
Obrazek

Wewnętrznie oprócz wymiarów tez są różnice
Obrazek
Wysokości dolnych części hydroelementów i rodzaj "pastylków"na tłoczkach i sama szklanka w środku. Przedlift ma nawiercenie na krańcu styku, poliftowa jest płaska
Obrazek
Mam jeszcze Jakąś wygarbiony od dołu(eurocams), ale za cholerę nie mogę go rozebrać.
Ostatnio zmieniony ndz 05 lut, 2017 14:40 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Rice is nice
Obrazek
cichacz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 8
Rejestracja: wt 06 wrz, 2005 22:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Hej,
Podepnę się pod temat. Jestem w trakcie remontu CA. Co do głowy i tak pójdzie do splanowania i wymiany uszczelniaczy i ewentualnie gniazd, ale mam pytanie co do szklanek mam kilka miękkich. Nie wiem czy stukały, bo kupiłem silnik już poza autem. Chciałem rozebrać, przeczyścić i zalać nowym olejem przed składaniem. I tu pojawił się problem. Nie potrafię ich rozkręcić. Mam te poliftowe. Odbiłem sobie rękę waląc nim i o dechę :x żadna się nie otworzyła...
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

O metal bij.
zastosuj kombinację metalowego podkładu, sprezonego powietrza od boku (dobre własności aerodynamiczne , daleko leci jak wyfrunie) i kombinerkami złap za hydroelement
https://www.youtube.com/watch?v=8be-KD4hroo
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”