witam.
mam problem z nysą i silnikiem CA.
wygląda to tak: ssanie działa odwrotnie, jak zimny to ma niskie obroty, im bardziej się rozgrzewa ty wyższe obroty łapie. dochodzi do 1000-1100 i tak trzyma.
im zimniej na dworze to nissan zaczął chodzić z coraz to niższych obrotów.
dzisiaj np, temp -2 na dworze, odpalił, ale obroty miał ok. 300-350.
im bardziej się rozgrzewał silnik tym większe obroty łapał.
jak ciepły to nie ma tego problemu, odpala i trzyma wysokie obroty,
nie da się go odpalić jak się lekko gazu doda i kręci rozrusznikiem
nie da się dodać gazu przez chwilę jak odpali i trzyma niskie obroty
wcześniej pokazywał że czujnik temp jest walnięty, wymieniony
krokowy czyszczony,
czujnik temp. wymieniałem ze 3,
kompa podmieniałem, nie pokazuje błędów, w ogóle nic nie pokazuje, nie mrygają diody
przepływka czyszczona
przepustnica czysta
tps ustawiony
instalacja silnika przejrzana
jak przyjdzie z -10 -15 st to chyba nie odpali.
co mam z tym zrobić?
nawet jak wcześniej się chłodno robiło to już zaczynał się ten problem, z którym walczę cały czas z mizernym skutkiem.
im chłodniej tym gorzej
Moderator: Moderator
sprawdz air regulator (na zimnym wyeliminuj go i podłącz wężyki ze sobą rurką
te 3 czujniki temp wody do ECU (2 pinowe) to wszystkie nowe były czy wszystkie używki z rzeki ?
te 3 czujniki temp wody do ECU (2 pinowe) to wszystkie nowe były czy wszystkie używki z rzeki ?
witam.
dzisiaj obadałem jak to wygląda.
jeśli chodzi o air regulator to nie wiem czy to dobry pomysł żeby wsadzić rurkę, bo silnik będzie ciągnął lewe powietrze przez nią i obroty pójdą w kosmos.
dzisiaj obadałem jak to wygląda.
jeśli chodzi o air regulator to nie wiem czy to dobry pomysł żeby wsadzić rurkę, bo silnik będzie ciągnął lewe powietrze przez nią i obroty pójdą w kosmos.
dym z opon leczy astme ;D
Nie myśl tylko sprawdzaj, tak własnie działa na wolnych obrotach bo AR jest wtedy otwarty i powinien się z czasem zamykać. Tak więc sprawdzisz przynajmniej kwestię na zimno, pozatym to nie jest lewe powietrze tylko z dolotu za turbiną i za przepływką
wiem natomiast że nie mam w ogóle napięcia na wtyczce co wchodzi do air-a.
no ale nie będę myślał tylko sprawdzę.
idę poszukać jakiś wężyk i z rańca wmontuje.
edit:
byłem wężyk znalazłem.
przy okazji spr błedy w kompie i pokazał błąd 13 czyli czujnik temp.
sprawdziłem go multimetrem i pokazywał dużo ohm. silnik jeszcze trochę ciepławy.
sprawdziłem jakie jest napięcie na wtyczce od czujnika i nie ma nic. nawet 0,1V nic tak samo jak na air regulatorze.
no ale nie będę myślał tylko sprawdzę.
idę poszukać jakiś wężyk i z rańca wmontuje.
edit:
byłem wężyk znalazłem.
przy okazji spr błedy w kompie i pokazał błąd 13 czyli czujnik temp.
sprawdziłem go multimetrem i pokazywał dużo ohm. silnik jeszcze trochę ciepławy.
sprawdziłem jakie jest napięcie na wtyczce od czujnika i nie ma nic. nawet 0,1V nic tak samo jak na air regulatorze.
Ostatnio zmieniony śr 27 lis, 2013 21:15 przez cinn, łącznie zmieniany 1 raz.
dym z opon leczy astme ;D
AR wywaliłem wstawiłem rurkę i po odpaleniu obroty wskoczyły na 2000 po chwili wzrosły do 2100 i tak stały.
właśnie jestem na etapie przeglądania instalacji elektrycznej silnika.
wymieniłem bezpiecznik 10A w komorze silnika w skrzynce przy przepustnicy, na oko był dobry ale multimetr stwierdził co innego.
wcześniej nie miałem w ogóle napięcia na czujniku temperatury (2 piny) teraz mam ~13V na jednym kabelku (brązowy) i trochę ponad 1.4V na drugim (jasno niebieski)
AR dalej nie ma żadnego napięcia na niebiesko zielonym kablu, czarny ma przejście do masy - z kompa wychodzi napięcie ~9V na tym przewodzie
właśnie jestem na etapie przeglądania instalacji elektrycznej silnika.
wymieniłem bezpiecznik 10A w komorze silnika w skrzynce przy przepustnicy, na oko był dobry ale multimetr stwierdził co innego.
wcześniej nie miałem w ogóle napięcia na czujniku temperatury (2 piny) teraz mam ~13V na jednym kabelku (brązowy) i trochę ponad 1.4V na drugim (jasno niebieski)
AR dalej nie ma żadnego napięcia na niebiesko zielonym kablu, czarny ma przejście do masy - z kompa wychodzi napięcie ~9V na tym przewodzie
Ostatnio zmieniony czw 28 lis, 2013 20:03 przez cinn, łącznie zmieniany 1 raz.
dym z opon leczy astme ;D
Szukaj chomika albo innego gryzonia
a więc tak.
nic zjedzonego przez gryzonie nie znalazłem
wczoraj wieczorem i dzisiaj z rańca dosyć długo siedziałem i grzebałem w garażu.
po zmianie bezpiecznika co się skończył, znalazł się w końcu prąd na czujniku (12v) i krokowym (5V)
zamieniłem wtyczki krokowy z czujnikiem i bangla.
czujnik ma swoje 4,9V a krokowy 12V
wszystko prawie cacy ...
po porannym odpaleniu silnik uzyskał ssanie obroty wskoczyły na 1100. zgasiłem silnik i przy próbie ponownego odpalenia kręcił a nie zagadał.
świece zalane.
po czyszczeniu i przedmuchaniu odpalił.
najwidoczniej czujnik temp. nie strawił napięcia 14V i się coś mu porobiło w stykach, bo na ciepłym silniku przy mierzeniu pokazał 5,6 kohm-a.
jadąc do pracy silnik zalewało, nie miał mocy, nie równo pracował, potrafił zgasnąć i nie zapalić. trzeba było swiece suszyć.
czujnik będzie do wymiany. już zamówiony.
co dalej:
- nie mam dalej napięcia ni air regulatorze,
odąc po kolorach kabelków AR prąd wychodzi z kompa i gdzieś po drodze się gubi.
czy jest jakiś jeszcze bezpiecznik - przekażnik co steruje AR?
- nie zchodzi z obrotów (ssania), trzyma nawet po rozgrzaniu 1300obr.
zobacze co
nic zjedzonego przez gryzonie nie znalazłem
wczoraj wieczorem i dzisiaj z rańca dosyć długo siedziałem i grzebałem w garażu.
po zmianie bezpiecznika co się skończył, znalazł się w końcu prąd na czujniku (12v) i krokowym (5V)
zamieniłem wtyczki krokowy z czujnikiem i bangla.
czujnik ma swoje 4,9V a krokowy 12V
wszystko prawie cacy ...
po porannym odpaleniu silnik uzyskał ssanie obroty wskoczyły na 1100. zgasiłem silnik i przy próbie ponownego odpalenia kręcił a nie zagadał.
świece zalane.
po czyszczeniu i przedmuchaniu odpalił.
najwidoczniej czujnik temp. nie strawił napięcia 14V i się coś mu porobiło w stykach, bo na ciepłym silniku przy mierzeniu pokazał 5,6 kohm-a.
jadąc do pracy silnik zalewało, nie miał mocy, nie równo pracował, potrafił zgasnąć i nie zapalić. trzeba było swiece suszyć.
czujnik będzie do wymiany. już zamówiony.
co dalej:
- nie mam dalej napięcia ni air regulatorze,
odąc po kolorach kabelków AR prąd wychodzi z kompa i gdzieś po drodze się gubi.
czy jest jakiś jeszcze bezpiecznik - przekażnik co steruje AR?
- nie zchodzi z obrotów (ssania), trzyma nawet po rozgrzaniu 1300obr.
zobacze co
Ostatnio zmieniony pt 29 lis, 2013 19:54 przez cinn, łącznie zmieniany 1 raz.
dym z opon leczy astme ;D
jest dobrze
czujnik wymieniony, prądy na czujnikach są prawidłowe, silnik krokowy działa.
ssanie działa, odpalam wchodzi na 1100 - 1200 obr i po chwili zaczyna z chodzić z obrotów.
trzyma ładnie 850 obr, nie faluje.
silnik pracuje dobrze, nic nie szarpie nie krztusi się.
na razie jest dobrze.
dzięki Binio za rady.
pozdrawiam.
czujnik wymieniony, prądy na czujnikach są prawidłowe, silnik krokowy działa.
ssanie działa, odpalam wchodzi na 1100 - 1200 obr i po chwili zaczyna z chodzić z obrotów.
trzyma ładnie 850 obr, nie faluje.
silnik pracuje dobrze, nic nie szarpie nie krztusi się.
na razie jest dobrze.
dzięki Binio za rady.
pozdrawiam.
dym z opon leczy astme ;D