im chłodniej tym gorzej

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

witam.
mam problem z nysą i silnikiem CA.
wygląda to tak: ssanie działa odwrotnie, jak zimny to ma niskie obroty, im bardziej się rozgrzewa ty wyższe obroty łapie. dochodzi do 1000-1100 i tak trzyma.
im zimniej na dworze to nissan zaczął chodzić z coraz to niższych obrotów.
dzisiaj np, temp -2 na dworze, odpalił, ale obroty miał ok. 300-350.
im bardziej się rozgrzewał silnik tym większe obroty łapał.
jak ciepły to nie ma tego problemu, odpala i trzyma wysokie obroty,

nie da się go odpalić jak się lekko gazu doda i kręci rozrusznikiem
nie da się dodać gazu przez chwilę jak odpali i trzyma niskie obroty
wcześniej pokazywał że czujnik temp jest walnięty, wymieniony
krokowy czyszczony,
czujnik temp. wymieniałem ze 3,
kompa podmieniałem, nie pokazuje błędów, w ogóle nic nie pokazuje, nie mrygają diody
przepływka czyszczona
przepustnica czysta
tps ustawiony
instalacja silnika przejrzana

jak przyjdzie z -10 -15 st to chyba nie odpali.
co mam z tym zrobić?
nawet jak wcześniej się chłodno robiło to już zaczynał się ten problem, z którym walczę cały czas z mizernym skutkiem.
Ostatnio zmieniony pn 25 lis, 2013 19:29 przez cinn, łącznie zmieniany 1 raz.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

sprawdz air regulator (na zimnym wyeliminuj go i podłącz wężyki ze sobą rurką

te 3 czujniki temp wody do ECU (2 pinowe) to wszystkie nowe były czy wszystkie używki z rzeki ?
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

czujniki 2 nowe i 1 używka ale sprawna.
aira wywale z rana, bo nysa jeszcze ciepła, i zobaczymy co będzie.

oby zadziałało.
dym z opon leczy astme ;D
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

witam.
dzisiaj obadałem jak to wygląda.
jeśli chodzi o air regulator to nie wiem czy to dobry pomysł żeby wsadzić rurkę, bo silnik będzie ciągnął lewe powietrze przez nią i obroty pójdą w kosmos.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nie myśl tylko sprawdzaj, tak własnie działa na wolnych obrotach bo AR jest wtedy otwarty i powinien się z czasem zamykać. Tak więc sprawdzisz przynajmniej kwestię na zimno, pozatym to nie jest lewe powietrze tylko z dolotu za turbiną i za przepływką ;)
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

wiem natomiast że nie mam w ogóle napięcia na wtyczce co wchodzi do air-a.
no ale nie będę myślał tylko sprawdzę.
idę poszukać jakiś wężyk i z rańca wmontuje.

edit:

byłem wężyk znalazłem.
przy okazji spr błedy w kompie i pokazał błąd 13 czyli czujnik temp.
sprawdziłem go multimetrem i pokazywał dużo ohm. silnik jeszcze trochę ciepławy.

sprawdziłem jakie jest napięcie na wtyczce od czujnika i nie ma nic. nawet 0,1V nic tak samo jak na air regulatorze.
Ostatnio zmieniony śr 27 lis, 2013 21:15 przez cinn, łącznie zmieniany 1 raz.
dym z opon leczy astme ;D
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

AR wywaliłem wstawiłem rurkę i po odpaleniu obroty wskoczyły na 2000 po chwili wzrosły do 2100 i tak stały.

właśnie jestem na etapie przeglądania instalacji elektrycznej silnika.
wymieniłem bezpiecznik 10A w komorze silnika w skrzynce przy przepustnicy, na oko był dobry ale multimetr stwierdził co innego.
wcześniej nie miałem w ogóle napięcia na czujniku temperatury (2 piny) teraz mam ~13V na jednym kabelku (brązowy) i trochę ponad 1.4V na drugim (jasno niebieski) :?

AR dalej nie ma żadnego napięcia na niebiesko zielonym kablu, czarny ma przejście do masy - z kompa wychodzi napięcie ~9V na tym przewodzie :?
Ostatnio zmieniony czw 28 lis, 2013 20:03 przez cinn, łącznie zmieniany 1 raz.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Szukaj chomika albo innego gryzonia :D
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

a więc tak.

nic zjedzonego przez gryzonie nie znalazłem

wczoraj wieczorem i dzisiaj z rańca dosyć długo siedziałem i grzebałem w garażu.
po zmianie bezpiecznika co się skończył, znalazł się w końcu prąd na czujniku (12v) i krokowym (5V)

zamieniłem wtyczki krokowy z czujnikiem i bangla.
czujnik ma swoje 4,9V a krokowy 12V

wszystko prawie cacy ...
po porannym odpaleniu silnik uzyskał ssanie obroty wskoczyły na 1100. zgasiłem silnik i przy próbie ponownego odpalenia kręcił a nie zagadał.
świece zalane.
po czyszczeniu i przedmuchaniu odpalił.
najwidoczniej czujnik temp. nie strawił napięcia 14V i się coś mu porobiło w stykach, bo na ciepłym silniku przy mierzeniu pokazał 5,6 kohm-a.
jadąc do pracy silnik zalewało, nie miał mocy, nie równo pracował, potrafił zgasnąć i nie zapalić. trzeba było swiece suszyć.

czujnik będzie do wymiany. już zamówiony.

co dalej:

- nie mam dalej napięcia ni air regulatorze,
odąc po kolorach kabelków AR prąd wychodzi z kompa i gdzieś po drodze się gubi.

czy jest jakiś jeszcze bezpiecznik - przekażnik co steruje AR?

- nie zchodzi z obrotów (ssania), trzyma nawet po rozgrzaniu 1300obr.
zobacze co
Ostatnio zmieniony pt 29 lis, 2013 19:54 przez cinn, łącznie zmieniany 1 raz.
dym z opon leczy astme ;D
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

jest dobrze :D

czujnik wymieniony, prądy na czujnikach są prawidłowe, silnik krokowy działa.
ssanie działa, odpalam wchodzi na 1100 - 1200 obr i po chwili zaczyna z chodzić z obrotów.
trzyma ładnie 850 obr, nie faluje.
silnik pracuje dobrze, nic nie szarpie nie krztusi się.
na razie jest dobrze.
dzięki Binio za rady.
pozdrawiam.
dym z opon leczy astme ;D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”