wastegate problem z boostem pełna moc od 6 tys obrtów

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

maziR13
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: pt 04 maja, 2012 19:48
Lokalizacja: Lublin

Witam
Posiadam komputer 4 mapowaca i problem jest taki, że na 4mapie ustawianiach przalaczniki na 2i2 odcina mi silnik przy 3.5 tyś obrtów.
Za to na 3mapie boost 1 bar czasami 0.4 bar lub 0.6 bar lub 1.3 bar lapie dopiero przy 5-6 tyś obrotów.
wastegate, czasami chodzi czasami nie, zacina się przy klapce .... Wastegate jest szczelny.
Turbo to garret gt2554R

Panowię, czy jak zablokuje wastegate będę miał full boost przy 3.5 - 4 tyś obrotów ???
Może to wina zbyt dużej przerwy na świecach. Ponieważ, gdzieś tak czytałem, że komuś to pomogło.....
Zapłon został ustawiony na lampie . Więc to odpada...
Setup;
Uszczelka cometi
wydech seria przelot
ic duzy chinol
pompka walbro
MBC stożek

Proszę o jakaś szybko odpowiedz, bo zaraz jadę do kolegi coś z tym kombinować . :?
Ostatnio zmieniony wt 25 lut, 2014 17:54 przez maziR13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4108
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

oba pstryczki w pozycji I - seria
oba pstryczki w pozycji II - 1.2b ( Stage 2 )

to już zależy w jakiej kolejności sobie ustawisz przełączniki :wink:
w pozycji I-II - odcinka na 3 tys
w pozycji II-I - mapa na JP (w eu zwana stage 1a)

u ciebie oba pstryczki na 2 to mapa na 3 tys
wiec oba na 1 to mapa z Jp stage 1a
a 1-2 i 2-1 to seria i stage 2 ale w jakiej kolejności to nie mam pojęcia

masz przełączniki na odwrót podpięte :wink:
a fuck up z bosostem to nie wina kompa bo on nie steruje wastegatem więc albo masz zwalone mbc albo samego wastegata
Ostatnio zmieniony wt 25 lut, 2014 18:23 przez MEFisto087, łącznie zmieniany 1 raz.
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

czasami chodzi a czasami zacina sie przy klapce :lol: :lol: :lol: :lol:
maziR13
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: pt 04 maja, 2012 19:48
Lokalizacja: Lublin

borimichal pisze:czasami chodzi a czasami zacina sie przy klapce :lol: :lol: :lol: :lol:
Samochód stał cała zimę na zewnątrz i pogoda zrobiła swoje;/ . Niestety nie mam pomysłu jak zrobić, żeby dźwignia zaworu upustowego się nie zacinała.

Pytanie brzmi, czy jak wastegate będzie zablokowany na full boost. To samochód bedzie lepiej przyspieszał od 4 tyś ??? Z tego co się orientuje to w t25 blokowali wastegate, tylko nie mogę nigdzie znaleźć jak samochód zachowywał się w dolnym zakresie obrotów.
Ostatnio zmieniony śr 26 lut, 2014 00:38 przez maziR13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

tylko pisz jednoznacznie zawor upustowy to powszechnie bov,
a wastegate to wastegate,

jak sobie zablokujesz klapke od wastegatu to ci naladuje ile fabryka dala, co zaowocuje boostcutem no i mozesz sobie turbo rozsypac ;)
a dwa to ta turbina raczej ponizej 1bara bedzie dzialac dobrze,
nie powinna miec laga,

odepnij ciegno od aktuatora i sprawdz jak chodzi klapka od wastegatea,
albo ci sie aktuator przycina, albo jest na za male cisnienie, a mbc zle ustawiony,
albo ci sie mbc zacina,

dwa testy,
zrzuc calkowicie ciegno od aktuatora i sie przewiez powinno nie byc wogole boostu i poczujesz jak wtedy auto jedzie,
pozniej zaloz ciegno i wywal mbc i zobacz na wskazniku ile ci zaladuje z ustawienia aktuatora,
jak bedzie to stabilne doladowanie, to raczej MBC do wyczyszczenia/podmiany.

jeszcze jedna rzecz, sprawdz czy ci nie zasysa przewodow miedzy turbo a filtrem powietrza, czasem przy miekkich rurach to sie zdarza
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
maziR13
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: pt 04 maja, 2012 19:48
Lokalizacja: Lublin

ok , dziekuje MEFisto087 , rzeczywiście xree pomylił się przy składaniu kompa i 4 mapa jest na 3 mapie a na 2 mapie seryjna.

szaman - dzieki za pomoc, jak nie wyjdzie to z regulacją sztangi to spróbuje twoich metod.

Samochód już dość ładnie jeździ, tylko najgorzej jest to, że bardzo pożną reaguje, na dodanie gazu. . . :cry: . Może to przez wydech ???

Druga sprawa, że około 4.5 tyś pojawia się 0.5 bara a przy 5 tyś 1 bar i trzyma tak do oddciecia. Więc wastegate działa....

Mam pytanie, czy sztanga przy aktuatorze, ma wpływ na wcześniejsze wstawanie turba ? Z tego co przeczytałem, przy montażu turbiny konieczna jest regulacja sztangi... Ale nie wiem po co. :wink:
Ostatnio zmieniony czw 27 lut, 2014 23:10 przez maziR13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

jak masz zgaszony silnik to klapka wastegatu powinna byc sztywno docisnieta do muszli goracej, jak masz regulacje na drazku z aktuatora, to sprawdz czy nie masz tam za mocno rozkreconego tak ze pozostaje szczelina miedzy klapka i muszla,

to by dawalo pozne wstawanie i laga,
trza bylo pisac ze tam jest regulacja jeszcze ;)

mozesz zrzucic drazek z klapki i bedziesz widzial jakie jest skrajne jej polozenie,
a pozniej tak wyregulowac naciag zeby byla zamknieta na zgaszonym silniku.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
maziR13
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: pt 04 maja, 2012 19:48
Lokalizacja: Lublin

Niestety, zmieniam turbo bo już mnie wkurza, co jakiś czas mi się ta klapka się zawiesza i nie chce sie ruszać....

Mam pytanie , mam cały zestaw z wydechem, kolektorem wydechowy i turbo volvo td04hl-16t.
Czy jeśli to zamontuje, podłącze do tego komputer 4mapowiec. To będzie to jeździć po ustawieniu odpowiedniego boostu ?

Chodzi mi o to, czy np. turbo nie będzie za wcześnie wstawać i wyrządzi szkody.
Ostatnio zmieniony śr 05 mar, 2014 00:43 przez maziR13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

będzie. Zmiana turbo to strojenie.
Poszukuję...
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

jak jest za duży luz na trzpieniu od talerzyka WG to potrafi się zablokować

wystarczy zmniejszyć luz.

Obrazek

sprawdź zachowanie Wastegate kompresorem lub pompką.

Wężyk może być przytkany olejem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”