Strona 1 z 1

wastegate problem z boostem pełna moc od 6 tys obrtów

: wt 25 lut, 2014 17:40
autor: maziR13
Witam
Posiadam komputer 4 mapowaca i problem jest taki, że na 4mapie ustawianiach przalaczniki na 2i2 odcina mi silnik przy 3.5 tyś obrtów.
Za to na 3mapie boost 1 bar czasami 0.4 bar lub 0.6 bar lub 1.3 bar lapie dopiero przy 5-6 tyś obrotów.
wastegate, czasami chodzi czasami nie, zacina się przy klapce .... Wastegate jest szczelny.
Turbo to garret gt2554R

Panowię, czy jak zablokuje wastegate będę miał full boost przy 3.5 - 4 tyś obrotów ???
Może to wina zbyt dużej przerwy na świecach. Ponieważ, gdzieś tak czytałem, że komuś to pomogło.....
Zapłon został ustawiony na lampie . Więc to odpada...
Setup;
Uszczelka cometi
wydech seria przelot
ic duzy chinol
pompka walbro
MBC stożek

Proszę o jakaś szybko odpowiedz, bo zaraz jadę do kolegi coś z tym kombinować . :?

: wt 25 lut, 2014 18:20
autor: MEFisto087
oba pstryczki w pozycji I - seria
oba pstryczki w pozycji II - 1.2b ( Stage 2 )

to już zależy w jakiej kolejności sobie ustawisz przełączniki :wink:
w pozycji I-II - odcinka na 3 tys
w pozycji II-I - mapa na JP (w eu zwana stage 1a)

u ciebie oba pstryczki na 2 to mapa na 3 tys
wiec oba na 1 to mapa z Jp stage 1a
a 1-2 i 2-1 to seria i stage 2 ale w jakiej kolejności to nie mam pojęcia

masz przełączniki na odwrót podpięte :wink:
a fuck up z bosostem to nie wina kompa bo on nie steruje wastegatem więc albo masz zwalone mbc albo samego wastegata

: wt 25 lut, 2014 22:02
autor: borimichal
czasami chodzi a czasami zacina sie przy klapce :lol: :lol: :lol: :lol:

: śr 26 lut, 2014 00:25
autor: maziR13
borimichal pisze:czasami chodzi a czasami zacina sie przy klapce :lol: :lol: :lol: :lol:
Samochód stał cała zimę na zewnątrz i pogoda zrobiła swoje;/ . Niestety nie mam pomysłu jak zrobić, żeby dźwignia zaworu upustowego się nie zacinała.

Pytanie brzmi, czy jak wastegate będzie zablokowany na full boost. To samochód bedzie lepiej przyspieszał od 4 tyś ??? Z tego co się orientuje to w t25 blokowali wastegate, tylko nie mogę nigdzie znaleźć jak samochód zachowywał się w dolnym zakresie obrotów.

: śr 26 lut, 2014 07:20
autor: szaman
tylko pisz jednoznacznie zawor upustowy to powszechnie bov,
a wastegate to wastegate,

jak sobie zablokujesz klapke od wastegatu to ci naladuje ile fabryka dala, co zaowocuje boostcutem no i mozesz sobie turbo rozsypac ;)
a dwa to ta turbina raczej ponizej 1bara bedzie dzialac dobrze,
nie powinna miec laga,

odepnij ciegno od aktuatora i sprawdz jak chodzi klapka od wastegatea,
albo ci sie aktuator przycina, albo jest na za male cisnienie, a mbc zle ustawiony,
albo ci sie mbc zacina,

dwa testy,
zrzuc calkowicie ciegno od aktuatora i sie przewiez powinno nie byc wogole boostu i poczujesz jak wtedy auto jedzie,
pozniej zaloz ciegno i wywal mbc i zobacz na wskazniku ile ci zaladuje z ustawienia aktuatora,
jak bedzie to stabilne doladowanie, to raczej MBC do wyczyszczenia/podmiany.

jeszcze jedna rzecz, sprawdz czy ci nie zasysa przewodow miedzy turbo a filtrem powietrza, czasem przy miekkich rurach to sie zdarza

: czw 27 lut, 2014 23:08
autor: maziR13
ok , dziekuje MEFisto087 , rzeczywiście xree pomylił się przy składaniu kompa i 4 mapa jest na 3 mapie a na 2 mapie seryjna.

szaman - dzieki za pomoc, jak nie wyjdzie to z regulacją sztangi to spróbuje twoich metod.

Samochód już dość ładnie jeździ, tylko najgorzej jest to, że bardzo pożną reaguje, na dodanie gazu. . . :cry: . Może to przez wydech ???

Druga sprawa, że około 4.5 tyś pojawia się 0.5 bara a przy 5 tyś 1 bar i trzyma tak do oddciecia. Więc wastegate działa....

Mam pytanie, czy sztanga przy aktuatorze, ma wpływ na wcześniejsze wstawanie turba ? Z tego co przeczytałem, przy montażu turbiny konieczna jest regulacja sztangi... Ale nie wiem po co. :wink:

: czw 27 lut, 2014 23:24
autor: szaman
jak masz zgaszony silnik to klapka wastegatu powinna byc sztywno docisnieta do muszli goracej, jak masz regulacje na drazku z aktuatora, to sprawdz czy nie masz tam za mocno rozkreconego tak ze pozostaje szczelina miedzy klapka i muszla,

to by dawalo pozne wstawanie i laga,
trza bylo pisac ze tam jest regulacja jeszcze ;)

mozesz zrzucic drazek z klapki i bedziesz widzial jakie jest skrajne jej polozenie,
a pozniej tak wyregulowac naciag zeby byla zamknieta na zgaszonym silniku.

: śr 05 mar, 2014 00:41
autor: maziR13
Niestety, zmieniam turbo bo już mnie wkurza, co jakiś czas mi się ta klapka się zawiesza i nie chce sie ruszać....

Mam pytanie , mam cały zestaw z wydechem, kolektorem wydechowy i turbo volvo td04hl-16t.
Czy jeśli to zamontuje, podłącze do tego komputer 4mapowiec. To będzie to jeździć po ustawieniu odpowiedniego boostu ?

Chodzi mi o to, czy np. turbo nie będzie za wcześnie wstawać i wyrządzi szkody.

: śr 05 mar, 2014 22:21
autor: Saqu
będzie. Zmiana turbo to strojenie.

: pn 07 kwie, 2014 20:08
autor: erison
jak jest za duży luz na trzpieniu od talerzyka WG to potrafi się zablokować

wystarczy zmniejszyć luz.

Obrazek

sprawdź zachowanie Wastegate kompresorem lub pompką.

Wężyk może być przytkany olejem.