Opó?niona reakcja silnika po zmianie biegu

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Problem dotyczy CA18DET, T28, boost 1bar, bez żadnego DV czy BOV, AFR przy WOT 12.0.
Maksymalny moment w tym silniku jest między 3500rpm a 6500rpm i tego zakresu staram się używać podczas jazdy torowej (nie jeźdze w drifcie).
Problem jest taki że przy zmianie biegu, daje gaz w opór i przez chwile nic się nie dzieje. Mija moment i silnik dopiero zaczyna ciągnać, mimo iż schodze na obroty gdzie wydajność turbo jest najwyższa (4k rpm).
Mam dwie teorie, albo takie są silniki turbo i mam się przyzwyczaić (turbo musi napompować układ), albo po zmianie biegu silnik jest zalewany i dlatego nie chce jechać.
Czy to efekt wracającego ciśnienia po zamknięciu przepustnicy i MAF głupieje?
Tak samo auto sie zachowywało przy seryjnym SMIC jak i teraz na FMIC.
Silnik niby wystroiłem sobie RomEditem na AFR 12.0, a tak naprawde poprawiłem tylko ostatnią kolumne wartości przepływki no bo nie mam softu na realtime.
Jak kiedyś sprawdzałem, to właśnie zaraz po przebiciu biegu AFR spadał na 10.. i dopiero za chwile się normował na te 12.0.
Jak temu przeciwdziałać?
Większą przepływke i Nistuna aby dokładniej ustawić paliwo przy innych wartościach przepływki?
Tylko koszt powyższych dochodzi prawie do EMU gdzie będe miał dużo więcej opcji i mojego ukochanego MAP sensora..
Po roku z CA18DET musze poweidzieć że nie jestem zadowolony z dynamiki i elastyczności tego silnika..

Drugie moje niezadowolenie jest ze skrzynią biegów ale to już na NissanTechu ciągne temat...
Ostatnio zmieniony pn 17 mar, 2014 10:51 przez Furious, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zainwestuj chociaż w DV z s14 bo twoje odczucia są słuszne.

Jak byś miał nistuna to od razu zaobserwował byś że powracające powietrze ma wpływ na odczyty z przepływki.

poza tym poprawa mapy 2D przepływki nie nazwał bym strojeniem gdzie masz mapę zapłonu i paliwa 3D 16x16 interpolowaną.

były na forum ostatnio kompy z nistunem za cenę poniżej 900zł

Możesz też pożyczyć sobie nistuna od kogoś a potem samą mapę wgrać do Siebie do kompa.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Oczywiście że nie jest to strojenie najwyższych lotów, ale jak do tej pory zupełnie bezkosztowo miałem bezpiecznie ustawione paliwo przy WOT.
No dobra.. to DV założe.
Wiem że moge przenieść mape z Nisutana do swojego ECU. Niestety nie mam od kogo go pożyczyć.. nie znam ludzi od Nissanów.. hmm.. jedynie Coobcia moge zapytać.
Dzięki za sugestie.
Ostatnio zmieniony pn 17 mar, 2014 11:28 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pewnie się spotkamy na którymś TrackDay-u. :D
orbital
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: śr 27 maja, 2009 11:28
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

tak zwany compressor surge
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

raczej trzy rzeczy
delikatne przelewania przez zmianę mapy przepływki + surge (wyhamowanie turbo) + turbo lag ponowne nabranie obrotów.

Poza tym w kwestii skrzyni jest też czujnik biegu neutralnego który przy zmianie biegów jak się przechodzi przez pkt. neutralny pomaga wrzucić inny bieg przez delikatne cofanie zapłonu (jest do tego osobna mapa 2D).
ten czujnik rzadko działa i już nie pamiętam czy u Ciebie w nissanie działał.
canar
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 111
Rejestracja: śr 11 sie, 2010 21:22

Może dasz radę nagrać filmik który pokaże co masz na myśli? Bo tak na prawdę to nie dowiemy się jak wielkiego masz tego laga po przepięciu i każdy będzie Ci pisał, żebyś wystroił porządnie auto i jechał na hamownie;)

Po przepince gdzie spadasz na 4k obrotów to powinno być pół sekundy zmuły maksymalnie i odrazu pełen boost na t28. Jeżeli nic się nie dzieje przez 'chwilę' tak jak piszesz, to auto się zalewa wg mnie. Pooglądaj filmiki na yt jak jeżdżą te silniki i spróbuj to odnieść do siebie.
Ostatnio zmieniony pn 17 mar, 2014 12:38 przez canar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ale my wiemy o co dokładnie chodzi.

masz tu kanał furious-a
https://www.youtube.com/user/FuriousITR
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Filmiki jakieś mam, ale nie wiem czy to będzie widać.. ja to poprostu czuje że mam gaz w opór a silnik nic.. Tak czy siak, moge wrzucić coś wieczorem na YT.

Co do skrzyni, to już jest inna niż ta z którą kupiłem auto, ale sprawdze ten czujnik. Tylko problem bardziej polega na tym że ja nie moge wybić aktualnego biegu, niż wbić kolejnego.

P.S.
na jakie trackday`e kiedy/gdzie celujesz?
canar
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 111
Rejestracja: śr 11 sie, 2010 21:22

Dzięki za link do kanału, zapytałem zwyczajnie bo chciałbym zobrazować w swojej głowie o jak wielkim lagu mowa. Czy takim 'zwyczajnym' małym jaki mają silniki turbo, czy może coś jest nie tak z setupem i turbo wstaje po 3 sekundach po przepięciu:) Z tego co spojrzałem na szybko na jednym filmiku to wydaje mi się, że dość wysoko turbo wstaje bo dopiero koło 4k na trzecim biegu jest pełen boost? Może to być wszystko co chłopaki wyżej pisali zaczynając od strojenia, od siebie dodam inną być może oczywistą rzecz - uszczelki kolektora i turbo żyją?

edit: Przypomniało mi się, jak jechałem kiedyś sr'em na poprawkę strojenia bo był przelany gdy było tylko trochę cieplej - efekt był taki, że auto nie jechało i nie miało nawet siły wybrnąć z niskich obrotów.
Ostatnio zmieniony pn 17 mar, 2014 13:26 przez canar, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Trackday-e na Poznaniu pewnie razem z Young timerami bo całą ekipa chcieliśmy jechać na pierwsze nie zdążę ale może na następne. Jak będę jechał to się z Tobą skontaktuje. 8)
Awatar użytkownika
Crenshaw
Stały gość
Stały gość
Posty: 248
Rejestracja: sob 17 maja, 2014 07:43
Lokalizacja: Barlinek

podłączę się, bo mam ten sam problem. Czasem, jak depnę nagle do podłogi, to auto zamiast rwać, to się zastanowi, pójdzie czarny dym z rury i dopiero ciągnie. Wrzucam filmik, zerknijcie sobie ocb. Jakby ktoś wiedział w czym problem to chętnie posłucham.
Dla jasności:
silnik CA18DET, turbo T28, BOV HKS, FMIC, wtryski 300zx. sterowany nistune

zerknijcie na 16sek

https://www.youtube.com/watch?v=PWoGlbA4M0s
Ostatnio zmieniony śr 11 cze, 2014 18:59 przez Crenshaw, łącznie zmieniany 1 raz.
orbital
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: śr 27 maja, 2009 11:28
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

przerywa przy wkrecaniu sie na obroty - denerwujące
Jakie masz świece i odstęp na nich ?
może powinieneś zmienić na zimniejsze o jeden stopień i zbadać odstęp myślę tu o 0.8 mm .
pozdr
Awatar użytkownika
Crenshaw
Stały gość
Stały gość
Posty: 248
Rejestracja: sob 17 maja, 2014 07:43
Lokalizacja: Barlinek

właśnie najgorsze jest to, że mam zimniejsze i przerwa to 0,8mm :|
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

A jak zapłon jest ustawiony ?

Dla testów i próby, zdemontuj bow i zaślep dobrze i szczelnie otwór w dolocie od niego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”