Blok CA18DE a CA18DET

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Booster86
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: wt 02 wrz, 2008 10:39

Witam :)

Zajezdzilem CA18DET w moim 200sx s13, mam jeszcze Sunny B12 Coupe z CA18DE i tu moje pytanie do was :) w sunnym walnieta glowica a w 200sx dolna czesc silnika (blok tez). mam dobry silnik ca18de ktory montuje do sunnego a z tych padaczek chcial bym poskladac do 200sx.

Problem polega na tym ze zasilanie olejem turbiny w ca18de jest zaslepione sruba ale zasilanie/powrot od wody (te w bloku tam gdzie jest to kolanko) nie ma w ca18de otworu :/

Robil ktos z was takie magie? wiercic i gwintowac? moze w innym miejscu szukac wody?



<szukalem nie zlalazlem, jak bylo to przepraszam>
Awatar użytkownika
hanf0777
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 77
Rejestracja: sob 01 mar, 2008 19:47
Lokalizacja: wwa - WY
Kontakt:

sam mam taki silnik u siebie na działeczce i osobiście nie pchałbym się w taka rzeźbę, z tego co mi się wydaje tam jest więcej różnic w jego budowie łącznie z brakiem natrysku oleju na tłoki w ca18de


ps a co w głowicy Ci padło w tej b12 bo mam kompletna jak coś :)
Ostatnio zmieniony czw 20 mar, 2014 19:56 przez hanf0777, łącznie zmieniany 1 raz.
Booster86
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: wt 02 wrz, 2008 10:39

pogiete zawory, pasek skoczyl (rolka rozsypala sie) B12 kupilem juz cale na czesci :) ten padniety rozbiore w mak i bede ogladal :/
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

popatrz sobie dokladnie czy polaczenie silnik - skrzynia jest takie same, w SR jest roznica w bloku z RWD gdzie silnik jest wzdloznie i FWD gdzie silnik jest poprzecznie,
druga sprawa to co pisal hanf, nie ma natrysku na denko tloka, i tych diwajsow:
Obrazek
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Booster86
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: wt 02 wrz, 2008 10:39

wg zdjecia:

#1 jest zaslepiony sruba.
#2 jest w misce oolejowej (mnie martwi sam blok)
#3 tu jest piewrszy problem (chyba bede wiercil i gwintowal)

no i jeszcze kwestia chlodzenia tłokow :/ to mnie teraz martwi najbardziej.
Awatar użytkownika
hanf0777
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 77
Rejestracja: sob 01 mar, 2008 19:47
Lokalizacja: wwa - WY
Kontakt:

pamietaj też że dołożenie turbo do ca18de wieżę się z odprężeniem silnika. Dawno dawno temu gdzieś widziałem w internecie taki projekt, chyba u niemców jak jeszcze sam myślałem o b12
karol283
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 11
Rejestracja: pt 22 mar, 2013 22:14
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

LINK



Z tego co wyczaiłem w tym projekcie to skrzynia powinna pasować.
Booster86
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: wt 02 wrz, 2008 10:39

wczoraj siedzialem caly dzien w warsztacie. Wyciagnolem silnik z b12 i rozebralem.

Sprzeglo jest inne i kolo zamachowe
Tłoki sa inne i nie sa chlodzone olejem (tzn nie ma tych "wtryskiwaczy")

wydaje mi sie ze wszystko jest do rozwiazania. :D

zakladaj turbiny do Fiatow, Fordow i innych wynalazkow zawsze odprezaja te silniki?

z tego co widze to tłoki w ca18det sa frezowane na płasko kiedy w ca18de maja wypukłosc pasujaca do głowicy i to jest to cale odprezenie silnika. W zwiazku z tym ze tłoki sa ciensze dodali ten natrysk na denka tłokow.

Jak myslicie, przy doładowaniu 0,6-0,8 bara wywali uszczelke pod głowica? korby nie wytrzymaja?
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

po mojemu te seryjne tłoki od tego wolnossącego silnika wywali albo coś, popatrz na sr20de z primer które uturbiają, rzadko która jeździ trochę dłużej, dopiero jak wsadzają tłoki od sr20det to jakoś to żyje.

więc jak chcesz kombinować to spróbuj to zgrać blok od de tłoki i korby od deta, tak samo głowa od deta

pytanie czy któryś zestaw jest wyższy albo niższy, żeby nie było tak, że wał korbowy jest trochę ostrzejszy albo łagodniejszy i może być że tłoki będą Ci upierały o głowicę, ewentualnie kompresje będziesz miał na poziomie 4bar :P
Ostatnio zmieniony sob 22 mar, 2014 12:05 przez Saqu, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję...
Booster86
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: wt 02 wrz, 2008 10:39

ze zgrywaniem bloku z tlokami to chyba niedobry pomysł :/ tłoki od DET sa ciensze i wydaje mi sie ze dlatego chladza je olejem w DET... W DE tego nie ma.

Mysle ze zmienie miske olejowa i wszystkie graty przykrece od DET. Zobaczymy jak to sie bedzie krecic

Moze sie czegos nowego nauczymy :P Jak to sie rozsypie to trudno :/ Jak bedzie chodzic to zobaczymy jak :)

Teraz jak bym mial cos zmieniac to potrzebuje nastepnego CA18DET bo w na moim bloku sa rysy w tulejach, wał to kawalek złomu i jeden tłok jest uszkodzony przez pekniety pierscien :/

Jak cos to gdzie mozna szukac jakiegos rozsadnego silnika CA18DET oczywiscie w rozsadnej cenie bo 2500zl to mi sie wydaje troche sporo

Dzisiaj wieczorem albo jutro dam pare fotek zeby zobrazowac jak sprawa wyglada :)
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Booster86, pytanie: piszac ze tloki od DET sa ciensze od DE piszesz tylko patrzac na roznice od gory tloka, czy mierzyles ile jest w przekroju( calkowita wysokość minus glebokosc od spodu)??
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

mogą być cieńsze ale też lepiej zahartowane od grubszych z de.
Poszukuję...
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ja nie wiem bo nie mam DE, chodzilo mi o fizyczne porownanie skoro ma oba silniki w czesciach, material to osobna sprawa ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

rozumiem, tylko właśnie dopisuje jemu że grubsze nie zawsze znaczy lepsze ;) o ile faktycznie są różnice w ich grubościach
Ostatnio zmieniony ndz 23 mar, 2014 15:55 przez Saqu, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Grubsze to pewnie koledze chodzi ze sa wypukle dla doprezenia silnika.
Tloki z DET beda plaskie, nic nie da zostawienie tlokow z DE bo szybko pojawi sie stukowe zaraz upali tloka pod zaworami (polki), a tam bedzie taki sam w wersji DE i DET.
Jak chcesz zeby to jakos dzialalo doladowane to pakuj tloki z DET.
Co do smarowania turbiny jak jest zaslepione sruba to wkrec tam jak sie da restryktor z DET, chlodzenie woda... jest moze ten wymiennik ciepla kolo filtra oleju? moze z tamtad sobie podciagnij chlodzenie turbiny i nie wierc nowych otworow :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”