Witam
Zajezdzilem CA18DET w moim 200sx s13, mam jeszcze Sunny B12 Coupe z CA18DE i tu moje pytanie do was w sunnym walnieta glowica a w 200sx dolna czesc silnika (blok tez). mam dobry silnik ca18de ktory montuje do sunnego a z tych padaczek chcial bym poskladac do 200sx.
Problem polega na tym ze zasilanie olejem turbiny w ca18de jest zaslepione sruba ale zasilanie/powrot od wody (te w bloku tam gdzie jest to kolanko) nie ma w ca18de otworu
Robil ktos z was takie magie? wiercic i gwintowac? moze w innym miejscu szukac wody?
<szukalem nie zlalazlem, jak bylo to przepraszam>
Blok CA18DE a CA18DET
Moderator: Moderator
sam mam taki silnik u siebie na działeczce i osobiście nie pchałbym się w taka rzeźbę, z tego co mi się wydaje tam jest więcej różnic w jego budowie łącznie z brakiem natrysku oleju na tłoki w ca18de
ps a co w głowicy Ci padło w tej b12 bo mam kompletna jak coś
ps a co w głowicy Ci padło w tej b12 bo mam kompletna jak coś
Ostatnio zmieniony czw 20 mar, 2014 19:56 przez hanf0777, łącznie zmieniany 1 raz.
popatrz sobie dokladnie czy polaczenie silnik - skrzynia jest takie same, w SR jest roznica w bloku z RWD gdzie silnik jest wzdloznie i FWD gdzie silnik jest poprzecznie,
druga sprawa to co pisal hanf, nie ma natrysku na denko tloka, i tych diwajsow:
druga sprawa to co pisal hanf, nie ma natrysku na denko tloka, i tych diwajsow:
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
wg zdjecia:
#1 jest zaslepiony sruba.
#2 jest w misce oolejowej (mnie martwi sam blok)
#3 tu jest piewrszy problem (chyba bede wiercil i gwintowal)
no i jeszcze kwestia chlodzenia tłokow to mnie teraz martwi najbardziej.
#1 jest zaslepiony sruba.
#2 jest w misce oolejowej (mnie martwi sam blok)
#3 tu jest piewrszy problem (chyba bede wiercil i gwintowal)
no i jeszcze kwestia chlodzenia tłokow to mnie teraz martwi najbardziej.
pamietaj też że dołożenie turbo do ca18de wieżę się z odprężeniem silnika. Dawno dawno temu gdzieś widziałem w internecie taki projekt, chyba u niemców jak jeszcze sam myślałem o b12
wczoraj siedzialem caly dzien w warsztacie. Wyciagnolem silnik z b12 i rozebralem.
Sprzeglo jest inne i kolo zamachowe
Tłoki sa inne i nie sa chlodzone olejem (tzn nie ma tych "wtryskiwaczy")
wydaje mi sie ze wszystko jest do rozwiazania.
zakladaj turbiny do Fiatow, Fordow i innych wynalazkow zawsze odprezaja te silniki?
z tego co widze to tłoki w ca18det sa frezowane na płasko kiedy w ca18de maja wypukłosc pasujaca do głowicy i to jest to cale odprezenie silnika. W zwiazku z tym ze tłoki sa ciensze dodali ten natrysk na denka tłokow.
Jak myslicie, przy doładowaniu 0,6-0,8 bara wywali uszczelke pod głowica? korby nie wytrzymaja?
Sprzeglo jest inne i kolo zamachowe
Tłoki sa inne i nie sa chlodzone olejem (tzn nie ma tych "wtryskiwaczy")
wydaje mi sie ze wszystko jest do rozwiazania.
zakladaj turbiny do Fiatow, Fordow i innych wynalazkow zawsze odprezaja te silniki?
z tego co widze to tłoki w ca18det sa frezowane na płasko kiedy w ca18de maja wypukłosc pasujaca do głowicy i to jest to cale odprezenie silnika. W zwiazku z tym ze tłoki sa ciensze dodali ten natrysk na denka tłokow.
Jak myslicie, przy doładowaniu 0,6-0,8 bara wywali uszczelke pod głowica? korby nie wytrzymaja?
po mojemu te seryjne tłoki od tego wolnossącego silnika wywali albo coś, popatrz na sr20de z primer które uturbiają, rzadko która jeździ trochę dłużej, dopiero jak wsadzają tłoki od sr20det to jakoś to żyje.
więc jak chcesz kombinować to spróbuj to zgrać blok od de tłoki i korby od deta, tak samo głowa od deta
pytanie czy któryś zestaw jest wyższy albo niższy, żeby nie było tak, że wał korbowy jest trochę ostrzejszy albo łagodniejszy i może być że tłoki będą Ci upierały o głowicę, ewentualnie kompresje będziesz miał na poziomie 4bar
więc jak chcesz kombinować to spróbuj to zgrać blok od de tłoki i korby od deta, tak samo głowa od deta
pytanie czy któryś zestaw jest wyższy albo niższy, żeby nie było tak, że wał korbowy jest trochę ostrzejszy albo łagodniejszy i może być że tłoki będą Ci upierały o głowicę, ewentualnie kompresje będziesz miał na poziomie 4bar
Ostatnio zmieniony sob 22 mar, 2014 12:05 przez Saqu, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję...
ze zgrywaniem bloku z tlokami to chyba niedobry pomysł tłoki od DET sa ciensze i wydaje mi sie ze dlatego chladza je olejem w DET... W DE tego nie ma.
Mysle ze zmienie miske olejowa i wszystkie graty przykrece od DET. Zobaczymy jak to sie bedzie krecic
Moze sie czegos nowego nauczymy Jak to sie rozsypie to trudno Jak bedzie chodzic to zobaczymy jak
Teraz jak bym mial cos zmieniac to potrzebuje nastepnego CA18DET bo w na moim bloku sa rysy w tulejach, wał to kawalek złomu i jeden tłok jest uszkodzony przez pekniety pierscien
Jak cos to gdzie mozna szukac jakiegos rozsadnego silnika CA18DET oczywiscie w rozsadnej cenie bo 2500zl to mi sie wydaje troche sporo
Dzisiaj wieczorem albo jutro dam pare fotek zeby zobrazowac jak sprawa wyglada
Mysle ze zmienie miske olejowa i wszystkie graty przykrece od DET. Zobaczymy jak to sie bedzie krecic
Moze sie czegos nowego nauczymy Jak to sie rozsypie to trudno Jak bedzie chodzic to zobaczymy jak
Teraz jak bym mial cos zmieniac to potrzebuje nastepnego CA18DET bo w na moim bloku sa rysy w tulejach, wał to kawalek złomu i jeden tłok jest uszkodzony przez pekniety pierscien
Jak cos to gdzie mozna szukac jakiegos rozsadnego silnika CA18DET oczywiscie w rozsadnej cenie bo 2500zl to mi sie wydaje troche sporo
Dzisiaj wieczorem albo jutro dam pare fotek zeby zobrazowac jak sprawa wyglada
Booster86, pytanie: piszac ze tloki od DET sa ciensze od DE piszesz tylko patrzac na roznice od gory tloka, czy mierzyles ile jest w przekroju( calkowita wysokość minus glebokosc od spodu)??
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
mogą być cieńsze ale też lepiej zahartowane od grubszych z de.
Poszukuję...
Ja nie wiem bo nie mam DE, chodzilo mi o fizyczne porownanie skoro ma oba silniki w czesciach, material to osobna sprawa
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
rozumiem, tylko właśnie dopisuje jemu że grubsze nie zawsze znaczy lepsze o ile faktycznie są różnice w ich grubościach
Ostatnio zmieniony ndz 23 mar, 2014 15:55 przez Saqu, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję...
Grubsze to pewnie koledze chodzi ze sa wypukle dla doprezenia silnika.
Tloki z DET beda plaskie, nic nie da zostawienie tlokow z DE bo szybko pojawi sie stukowe zaraz upali tloka pod zaworami (polki), a tam bedzie taki sam w wersji DE i DET.
Jak chcesz zeby to jakos dzialalo doladowane to pakuj tloki z DET.
Co do smarowania turbiny jak jest zaslepione sruba to wkrec tam jak sie da restryktor z DET, chlodzenie woda... jest moze ten wymiennik ciepla kolo filtra oleju? moze z tamtad sobie podciagnij chlodzenie turbiny i nie wierc nowych otworow
Tloki z DET beda plaskie, nic nie da zostawienie tlokow z DE bo szybko pojawi sie stukowe zaraz upali tloka pod zaworami (polki), a tam bedzie taki sam w wersji DE i DET.
Jak chcesz zeby to jakos dzialalo doladowane to pakuj tloki z DET.
Co do smarowania turbiny jak jest zaslepione sruba to wkrec tam jak sie da restryktor z DET, chlodzenie woda... jest moze ten wymiennik ciepla kolo filtra oleju? moze z tamtad sobie podciagnij chlodzenie turbiny i nie wierc nowych otworow
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM