Jakie możliwe swap`y z CA na N/A 300HP?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4108
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

a faktycznie przepraszam za pomyłke
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

i z tego co z nim kiedyś rozmawiałem to w ogóle nie jedzie 8)
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Jechać jedzie, nie ma turbo kopa tylko idzie płynnie jak wolnossak ;) Jednak drugi raz bym go już nie wsadził, jest zupełnie nieprzyszłościowy do jakiegoś podnoszenia mocy. Jeśli już to lepiej iść w VG30DETT, no ale rozmowa jest o wolnych ssakach ;) Jeśli mowa o V8 to ja bym jeszcze poszukał czegoś amerykańskiego, w końcu tam jeździ tego najwięcej. Najlepiej jakiś LS, ale to cholernie droga bajka.
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

To ja zapodam swoje typy:
F20C - silnik mega lekki czterocylindrowy pochodzący z Hondy S2000. 2 literki bez turba i z tego 240 koni... Myślę że pobawić się w jakieś ITB, wydechy czy strojenia i to 300 jest do ugrania moooże, może nie ale za to silnik zmieści się wszędzie i jest mega leciutki.

S52B32 - kolejny rasowy sportowiec, alu blok, 6 cylindrów, 3,2 litra i ponad 300 koniów, myślę że fajna opcja.

RB25DE/2JZ-GE - do tego można próbować zapodać ITB na 6 cylindrów z Mki BMW i też mogłoby te 300 koni wypluć.

Ktoś już wspomniał o SR20VE, VQ35 też mi się podoba, możnaby też pokombinować z ITB w jakiś tanich silnikach typu KA24 itp. ale tu już z 300 końmi mogłoby być krucho. Generalnie ja jakoś krzywo patrze na V8. Ogólnie lubię bardzo te silniki (sam bym nie marudził mając V8 pod machą :twisted: ), ale Twoje autko służy do TA i w takiej dyscyplinie jakoś bardziej mi pasuje R4/R6 (tak po prostu), bo są sportowe typowo, a UZty, M60 itd. to są silniki fabrycznie montowane do limuzyn. "Małe" silniki mają też inną zaletę (chyba), jak startujesz w jakichś zawodach to nie ma czasem klasyfikacji wg. pojemności?

Nie wiem czy zaproponowałem coś interesującego, mam nadzieję że tak :)
Awatar użytkownika
piotras1554
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 913
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

na 1uz wychodzi 12/14tys jak ma być tak typowo na pro zrobione tak przynajmniej wyszło jak liczyłem z kuzynem wszystkie duperelki chłodnice węzę emu itd
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO :D
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

To musi być silnik który w serii ma moc bliską 300HP.. bo tak to każdego można podbić do takiej wartości.
Silniki V8/R8 wydają się być już za bardzo masywne, V6 byłby idealny.
Także na razie na liście pretendentów mam:
J35A8
VQ35DE
2GR-FSE
Wszystkie powyższe znalazły się w czołówce najlepszych silników danych lat..
Ostatnio zmieniony pt 23 maja, 2014 23:02 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

R8 to raczej nie uświadczysz ;)
V8 nie jest ani masywny ani duży ani ciężki a daje dodatkową pojemność co wiadomo na co się przekłada ;)

Ja jednakowoż sugerował bym SR20DET, zrobione na 300km wstaje bardzo wcześnie, kręci się wyżej, ożenione z 6 biegową skrzynią lub 5biegową i krótkim dyfrem praktycznie nie laguje, bardzo lekkie, jest VTC, przyszłościowe bo bez większego wysiłku i wkładu kasy można podskoczyć o kilka lvli wyżej z mocą czego w poprzednikach nie uczynisz

CA i SR to 2 inne światy
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

2gr-fse to silnik na bezprosrednim wtrysku paliwa-z tego co sie orientuje nie tuningowalny(przynajmniej prosto i tanio)
zeby go odpalic i dzialal na seryjnym kompie bedzie problem,na jakims SA to wzgledu na ten bezposredni wtrysk tez moze byc problem ;)
orbital
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 108
Rejestracja: śr 27 maja, 2009 11:28
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Binio_,
kręci się wyżej
SR kreci sie wyżej .. od czego od CA ? - to żart prawda ?
CA i SR to dwa różne światy - SR to zmarnowane 189 ccm :D
Poważnie SR z założenia miał być innym silnikiem .. ale nie mów że CA jest zły :)

Btw Furious po co Ci wolnossak

"Lag jest jedynie problemem w drifcie kiedy jesteś zbyt bardzo uzależniony od mocy która sprawia że utrzymujesz tył w poślizgu. Jeśli używasz bezwładności samochodu (powinieneś na bardziej zaawansowanym poziomie) nie będziesz potrzebował tak dużo mocy od samego dołu.

Jeśli opanujesz jazdę swoim samochodem w obecnym setupie , będziesz o wiele szybszy ponieważ nie będziesz tak bardzo zależny od "gazu w podłogę" Wystarczy że popatrzysz na kierowców jeżdżących AE86 , nie mają wysokiej mocy więc muszą zaatakować winkiel o wiele mocniej żeby nadrobić brak "mocy""

PS.. ok nie wniosłem nic do tematu :(

Moj lider to wspomniany już wyżej VH45DE .. w wersji wolnossącej dodatkowo skuty cały Komora spalania pentahouse 4 zawory na cylinder - lepsza sprawa niż HEMI. 280 hp seria ale to ze względu na umowę dżentelmenów , nieoficjalne dane mowią o 330 w serii...
waga VH45DE - 226 kg z osprzętem .
Waga CA - 136 kg.
Ostatnio zmieniony sob 24 maja, 2014 20:20 przez orbital, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

orbital pisze:Lag jest jedynie problemem w drifcie
Czemu z góry zakładasz że kolega wykorzystuje swoje auto do driftu? :P
Wiadomo że większość forowiczów wykorzystuje swoje auta do bokowania, ale z tego co mi wiadomo akurat jego auto służy do Time Attack.

Ja ponawiam w takim razie swoją propozycję seryjnie 300konnego motoru: S50B30/S52B32 ;)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

orbital pisze:Binio_,
kręci się wyżej
SR kreci sie wyżej .. od czego od CA ? - to żart prawda ?
CA i SR to dwa różne światy - SR to zmarnowane 189 ccm :D
Poważnie SR z założenia miał być innym silnikiem .. ale nie mów że CA jest zły :)

Btw Furious po co Ci wolnossak
Kręci się wyżej od większości wolnossaków o których jest ten temat.
CA jest słąbym wyborem do TA
Jeśli mówisz iż SR to zmarnowana pojemność, to znaczy że nigdy nie miałeś porównania, a i ja żałuję że kiedyś tak twierdziłęm bo zamiast mieć teraz JZ w puzlach, mógłbym mieć zapierd.. 380-400hp z SRa które dla MOICH potrzeb driftingowych by wystarczyło ;)
A SR + mniejsze turbo na BB robi przeciąg w porównaniu ze starą konstrukcją i technologią CA

Z wolnossakami jest ten problem że praktycznie nigdy nie trzymają mocy, te wspaniałe UZty, mało który utrzymuje 220-230km, podobnie może być z VH których mało kto w polsce użył i stestował

dla lepszego wyważenia chyba lepszą opcją bęzie jednak 350z'tkowy silnik chociaż uważam że SR by Ci zrobił robotę odpowiednio 8)
mack1
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 195
Rejestracja: ndz 06 lut, 2005 20:04
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ja ponawiam w takim razie swoją propozycję seryjnie 300konnego motoru: S50B30/S52B32 ;)
A ja prosze zebys przestal pitolic farmazony na tematy, o ktorych jak widac nie masz pojecia. S52B32 to kondom robiony na usa, ktory do niczego sie nie nadaje.
Te propozycje itb do motorow z seryjnymi walkami, nieporobiona glowica i nie podniesiona kompresja tez sa pikobelo..
Ostatnio zmieniony ndz 25 maja, 2014 10:18 przez mack1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Jak już było wspomniane auto jest do TimeAttack, a nie drift, do tych potrzeb wolnossacy silnik ma troche lepsza charakterystyke.
Faktycznie z 2gr-fse może być problem aby to odpalić..

Poszukałem też w necie troche danych o wagach silników:
CA18DET 130kg
CA18DET (ze skrzynią) 180kg
SR20DET 150kg
SR20DET (ze skrzynią) 220kg
VQ35DE 150kg
J35A8 170kg
M60B40 210kg
WH45DE 230kg
1UZ-FE 180kg
1UZ-FE (ze skrzynią) 230kg
2JZGTE 250kg
2JZGTE (ze skrzynią) 330kg
RB26DETT 255kg
RB26DETT (ze skrzynią) 320kg
VG30DETT 220kg

Patrząc na wage, jak dla mnie VQ35DE wcyhodzi na prowadzenie. SR20DET może jest i fajnym silnikiem, ale charakterystyka turbo jakoś mi nie leży...
Ostatnio zmieniony czw 11 wrz, 2014 10:16 przez Furious, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Furious pisze:Jak już było wspomniane auto jest do TimeAttack, a nie drift, do tych potrzeb wolnossacy silnik ma troche lepsza charakterystyke.
Faktycznie z 2gr-fse może być problem aby to odpalić..

Poszukałem też w necie troche danych o wagach silników:
CA18DET 130kg
CA18DET (ze skrzynią) 180kg
SR20DET 150kg
SR20DET (ze skrzynią) 220kg
VQ35DE 150kg
M60B40 210kg
WH45DE 230kg
1UZ-FE 180kg
1UZ-FE (ze skrzynią) 230kg
2JZGTE 250kg
2JZGTE (ze skrzynią) 330kg
RB26DETT 255kg
RB26DETT (ze skrzynią) 320kg
VG30DETT 280kg

Patrząc na wage, jak dla mnie VQ35DE wcyhodzi na prowadzenie. SR20DET może jest i fajnym silnikiem, ale charakterystyka turbo jakoś mi nie leży...
to bierz silnik z hondy w takim razie,on sie przynajmniej bedzie wysoko krecil i bedziesz mial z tego jakis fun.
wolnossace seryjne v8 dopiero maja z dupy charakterystyki do wyscigow jak dla mnie
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Do TA wolnossak lepszy, bo można precyzyjnie dawkować moc.
Patrząc na wagę silników najlepiej wypada vq35, niestety seria nie ma 280ps a zwykle okolice 260, więc do tego wałki, kolektory, wydech, duża przepustnica, strojenie i powyżej 300ps będzie. Ale to już trzeba wiadro kasy uzbierać.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”