Jakie możliwe swap`y z CA na N/A 300HP?
Moderator: Moderator
- MEFisto087
- Redaktor
- Posty: 4108
- Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
- Lokalizacja: WM_____
a faktycznie przepraszam za pomyłke
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Jechać jedzie, nie ma turbo kopa tylko idzie płynnie jak wolnossak Jednak drugi raz bym go już nie wsadził, jest zupełnie nieprzyszłościowy do jakiegoś podnoszenia mocy. Jeśli już to lepiej iść w VG30DETT, no ale rozmowa jest o wolnych ssakach Jeśli mowa o V8 to ja bym jeszcze poszukał czegoś amerykańskiego, w końcu tam jeździ tego najwięcej. Najlepiej jakiś LS, ale to cholernie droga bajka.
KOSMATE NISMO - topics37/s14-stock-300sx-by-kosmaty-vt12115.htm
To ja zapodam swoje typy:
F20C - silnik mega lekki czterocylindrowy pochodzący z Hondy S2000. 2 literki bez turba i z tego 240 koni... Myślę że pobawić się w jakieś ITB, wydechy czy strojenia i to 300 jest do ugrania moooże, może nie ale za to silnik zmieści się wszędzie i jest mega leciutki.
S52B32 - kolejny rasowy sportowiec, alu blok, 6 cylindrów, 3,2 litra i ponad 300 koniów, myślę że fajna opcja.
RB25DE/2JZ-GE - do tego można próbować zapodać ITB na 6 cylindrów z Mki BMW i też mogłoby te 300 koni wypluć.
Ktoś już wspomniał o SR20VE, VQ35 też mi się podoba, możnaby też pokombinować z ITB w jakiś tanich silnikach typu KA24 itp. ale tu już z 300 końmi mogłoby być krucho. Generalnie ja jakoś krzywo patrze na V8. Ogólnie lubię bardzo te silniki (sam bym nie marudził mając V8 pod machą ), ale Twoje autko służy do TA i w takiej dyscyplinie jakoś bardziej mi pasuje R4/R6 (tak po prostu), bo są sportowe typowo, a UZty, M60 itd. to są silniki fabrycznie montowane do limuzyn. "Małe" silniki mają też inną zaletę (chyba), jak startujesz w jakichś zawodach to nie ma czasem klasyfikacji wg. pojemności?
Nie wiem czy zaproponowałem coś interesującego, mam nadzieję że tak
F20C - silnik mega lekki czterocylindrowy pochodzący z Hondy S2000. 2 literki bez turba i z tego 240 koni... Myślę że pobawić się w jakieś ITB, wydechy czy strojenia i to 300 jest do ugrania moooże, może nie ale za to silnik zmieści się wszędzie i jest mega leciutki.
S52B32 - kolejny rasowy sportowiec, alu blok, 6 cylindrów, 3,2 litra i ponad 300 koniów, myślę że fajna opcja.
RB25DE/2JZ-GE - do tego można próbować zapodać ITB na 6 cylindrów z Mki BMW i też mogłoby te 300 koni wypluć.
Ktoś już wspomniał o SR20VE, VQ35 też mi się podoba, możnaby też pokombinować z ITB w jakiś tanich silnikach typu KA24 itp. ale tu już z 300 końmi mogłoby być krucho. Generalnie ja jakoś krzywo patrze na V8. Ogólnie lubię bardzo te silniki (sam bym nie marudził mając V8 pod machą ), ale Twoje autko służy do TA i w takiej dyscyplinie jakoś bardziej mi pasuje R4/R6 (tak po prostu), bo są sportowe typowo, a UZty, M60 itd. to są silniki fabrycznie montowane do limuzyn. "Małe" silniki mają też inną zaletę (chyba), jak startujesz w jakichś zawodach to nie ma czasem klasyfikacji wg. pojemności?
Nie wiem czy zaproponowałem coś interesującego, mam nadzieję że tak
- piotras1554
- Stary Wyjadacz
- Posty: 913
- Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
na 1uz wychodzi 12/14tys jak ma być tak typowo na pro zrobione tak przynajmniej wyszło jak liczyłem z kuzynem wszystkie duperelki chłodnice węzę emu itd
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO
PROFI Z NICZEGO
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
To musi być silnik który w serii ma moc bliską 300HP.. bo tak to każdego można podbić do takiej wartości.
Silniki V8/R8 wydają się być już za bardzo masywne, V6 byłby idealny.
Także na razie na liście pretendentów mam:
J35A8
VQ35DE
2GR-FSE
Wszystkie powyższe znalazły się w czołówce najlepszych silników danych lat..
Silniki V8/R8 wydają się być już za bardzo masywne, V6 byłby idealny.
Także na razie na liście pretendentów mam:
J35A8
VQ35DE
2GR-FSE
Wszystkie powyższe znalazły się w czołówce najlepszych silników danych lat..
Ostatnio zmieniony pt 23 maja, 2014 23:02 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
R8 to raczej nie uświadczysz
V8 nie jest ani masywny ani duży ani ciężki a daje dodatkową pojemność co wiadomo na co się przekłada
Ja jednakowoż sugerował bym SR20DET, zrobione na 300km wstaje bardzo wcześnie, kręci się wyżej, ożenione z 6 biegową skrzynią lub 5biegową i krótkim dyfrem praktycznie nie laguje, bardzo lekkie, jest VTC, przyszłościowe bo bez większego wysiłku i wkładu kasy można podskoczyć o kilka lvli wyżej z mocą czego w poprzednikach nie uczynisz
CA i SR to 2 inne światy
V8 nie jest ani masywny ani duży ani ciężki a daje dodatkową pojemność co wiadomo na co się przekłada
Ja jednakowoż sugerował bym SR20DET, zrobione na 300km wstaje bardzo wcześnie, kręci się wyżej, ożenione z 6 biegową skrzynią lub 5biegową i krótkim dyfrem praktycznie nie laguje, bardzo lekkie, jest VTC, przyszłościowe bo bez większego wysiłku i wkładu kasy można podskoczyć o kilka lvli wyżej z mocą czego w poprzednikach nie uczynisz
CA i SR to 2 inne światy
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
2gr-fse to silnik na bezprosrednim wtrysku paliwa-z tego co sie orientuje nie tuningowalny(przynajmniej prosto i tanio)
zeby go odpalic i dzialal na seryjnym kompie bedzie problem,na jakims SA to wzgledu na ten bezposredni wtrysk tez moze byc problem
zeby go odpalic i dzialal na seryjnym kompie bedzie problem,na jakims SA to wzgledu na ten bezposredni wtrysk tez moze byc problem
Binio_,
CA i SR to dwa różne światy - SR to zmarnowane 189 ccm
Poważnie SR z założenia miał być innym silnikiem .. ale nie mów że CA jest zły
Btw Furious po co Ci wolnossak
"Lag jest jedynie problemem w drifcie kiedy jesteś zbyt bardzo uzależniony od mocy która sprawia że utrzymujesz tył w poślizgu. Jeśli używasz bezwładności samochodu (powinieneś na bardziej zaawansowanym poziomie) nie będziesz potrzebował tak dużo mocy od samego dołu.
Jeśli opanujesz jazdę swoim samochodem w obecnym setupie , będziesz o wiele szybszy ponieważ nie będziesz tak bardzo zależny od "gazu w podłogę" Wystarczy że popatrzysz na kierowców jeżdżących AE86 , nie mają wysokiej mocy więc muszą zaatakować winkiel o wiele mocniej żeby nadrobić brak "mocy""
PS.. ok nie wniosłem nic do tematu
Moj lider to wspomniany już wyżej VH45DE .. w wersji wolnossącej dodatkowo skuty cały Komora spalania pentahouse 4 zawory na cylinder - lepsza sprawa niż HEMI. 280 hp seria ale to ze względu na umowę dżentelmenów , nieoficjalne dane mowią o 330 w serii...
waga VH45DE - 226 kg z osprzętem .
Waga CA - 136 kg.
SR kreci sie wyżej .. od czego od CA ? - to żart prawda ?kręci się wyżej
CA i SR to dwa różne światy - SR to zmarnowane 189 ccm
Poważnie SR z założenia miał być innym silnikiem .. ale nie mów że CA jest zły
Btw Furious po co Ci wolnossak
"Lag jest jedynie problemem w drifcie kiedy jesteś zbyt bardzo uzależniony od mocy która sprawia że utrzymujesz tył w poślizgu. Jeśli używasz bezwładności samochodu (powinieneś na bardziej zaawansowanym poziomie) nie będziesz potrzebował tak dużo mocy od samego dołu.
Jeśli opanujesz jazdę swoim samochodem w obecnym setupie , będziesz o wiele szybszy ponieważ nie będziesz tak bardzo zależny od "gazu w podłogę" Wystarczy że popatrzysz na kierowców jeżdżących AE86 , nie mają wysokiej mocy więc muszą zaatakować winkiel o wiele mocniej żeby nadrobić brak "mocy""
PS.. ok nie wniosłem nic do tematu
Moj lider to wspomniany już wyżej VH45DE .. w wersji wolnossącej dodatkowo skuty cały Komora spalania pentahouse 4 zawory na cylinder - lepsza sprawa niż HEMI. 280 hp seria ale to ze względu na umowę dżentelmenów , nieoficjalne dane mowią o 330 w serii...
waga VH45DE - 226 kg z osprzętem .
Waga CA - 136 kg.
Ostatnio zmieniony sob 24 maja, 2014 20:20 przez orbital, łącznie zmieniany 2 razy.
Czemu z góry zakładasz że kolega wykorzystuje swoje auto do driftu?orbital pisze:Lag jest jedynie problemem w drifcie
Wiadomo że większość forowiczów wykorzystuje swoje auta do bokowania, ale z tego co mi wiadomo akurat jego auto służy do Time Attack.
Ja ponawiam w takim razie swoją propozycję seryjnie 300konnego motoru: S50B30/S52B32
Kręci się wyżej od większości wolnossaków o których jest ten temat.orbital pisze:Binio_,SR kreci sie wyżej .. od czego od CA ? - to żart prawda ?kręci się wyżej
CA i SR to dwa różne światy - SR to zmarnowane 189 ccm
Poważnie SR z założenia miał być innym silnikiem .. ale nie mów że CA jest zły
Btw Furious po co Ci wolnossak
CA jest słąbym wyborem do TA
Jeśli mówisz iż SR to zmarnowana pojemność, to znaczy że nigdy nie miałeś porównania, a i ja żałuję że kiedyś tak twierdziłęm bo zamiast mieć teraz JZ w puzlach, mógłbym mieć zapierd.. 380-400hp z SRa które dla MOICH potrzeb driftingowych by wystarczyło
A SR + mniejsze turbo na BB robi przeciąg w porównaniu ze starą konstrukcją i technologią CA
Z wolnossakami jest ten problem że praktycznie nigdy nie trzymają mocy, te wspaniałe UZty, mało który utrzymuje 220-230km, podobnie może być z VH których mało kto w polsce użył i stestował
dla lepszego wyważenia chyba lepszą opcją bęzie jednak 350z'tkowy silnik chociaż uważam że SR by Ci zrobił robotę odpowiednio
A ja prosze zebys przestal pitolic farmazony na tematy, o ktorych jak widac nie masz pojecia. S52B32 to kondom robiony na usa, ktory do niczego sie nie nadaje.Ja ponawiam w takim razie swoją propozycję seryjnie 300konnego motoru: S50B30/S52B32
Te propozycje itb do motorow z seryjnymi walkami, nieporobiona glowica i nie podniesiona kompresja tez sa pikobelo..
Ostatnio zmieniony ndz 25 maja, 2014 10:18 przez mack1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
Jak już było wspomniane auto jest do TimeAttack, a nie drift, do tych potrzeb wolnossacy silnik ma troche lepsza charakterystyke.
Faktycznie z 2gr-fse może być problem aby to odpalić..
Poszukałem też w necie troche danych o wagach silników:
CA18DET 130kg
CA18DET (ze skrzynią) 180kg
SR20DET 150kg
SR20DET (ze skrzynią) 220kg
VQ35DE 150kg
J35A8 170kg
M60B40 210kg
WH45DE 230kg
1UZ-FE 180kg
1UZ-FE (ze skrzynią) 230kg
2JZGTE 250kg
2JZGTE (ze skrzynią) 330kg
RB26DETT 255kg
RB26DETT (ze skrzynią) 320kg
VG30DETT 220kg
Patrząc na wage, jak dla mnie VQ35DE wcyhodzi na prowadzenie. SR20DET może jest i fajnym silnikiem, ale charakterystyka turbo jakoś mi nie leży...
Faktycznie z 2gr-fse może być problem aby to odpalić..
Poszukałem też w necie troche danych o wagach silników:
CA18DET 130kg
CA18DET (ze skrzynią) 180kg
SR20DET 150kg
SR20DET (ze skrzynią) 220kg
VQ35DE 150kg
J35A8 170kg
M60B40 210kg
WH45DE 230kg
1UZ-FE 180kg
1UZ-FE (ze skrzynią) 230kg
2JZGTE 250kg
2JZGTE (ze skrzynią) 330kg
RB26DETT 255kg
RB26DETT (ze skrzynią) 320kg
VG30DETT 220kg
Patrząc na wage, jak dla mnie VQ35DE wcyhodzi na prowadzenie. SR20DET może jest i fajnym silnikiem, ale charakterystyka turbo jakoś mi nie leży...
Ostatnio zmieniony czw 11 wrz, 2014 10:16 przez Furious, łącznie zmieniany 2 razy.
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
to bierz silnik z hondy w takim razie,on sie przynajmniej bedzie wysoko krecil i bedziesz mial z tego jakis fun.Furious pisze:Jak już było wspomniane auto jest do TimeAttack, a nie drift, do tych potrzeb wolnossacy silnik ma troche lepsza charakterystyke.
Faktycznie z 2gr-fse może być problem aby to odpalić..
Poszukałem też w necie troche danych o wagach silników:
CA18DET 130kg
CA18DET (ze skrzynią) 180kg
SR20DET 150kg
SR20DET (ze skrzynią) 220kg
VQ35DE 150kg
M60B40 210kg
WH45DE 230kg
1UZ-FE 180kg
1UZ-FE (ze skrzynią) 230kg
2JZGTE 250kg
2JZGTE (ze skrzynią) 330kg
RB26DETT 255kg
RB26DETT (ze skrzynią) 320kg
VG30DETT 280kg
Patrząc na wage, jak dla mnie VQ35DE wcyhodzi na prowadzenie. SR20DET może jest i fajnym silnikiem, ale charakterystyka turbo jakoś mi nie leży...
wolnossace seryjne v8 dopiero maja z dupy charakterystyki do wyscigow jak dla mnie
Do TA wolnossak lepszy, bo można precyzyjnie dawkować moc.
Patrząc na wagę silników najlepiej wypada vq35, niestety seria nie ma 280ps a zwykle okolice 260, więc do tego wałki, kolektory, wydech, duża przepustnica, strojenie i powyżej 300ps będzie. Ale to już trzeba wiadro kasy uzbierać.
Patrząc na wagę silników najlepiej wypada vq35, niestety seria nie ma 280ps a zwykle okolice 260, więc do tego wałki, kolektory, wydech, duża przepustnica, strojenie i powyżej 300ps będzie. Ale to już trzeba wiadro kasy uzbierać.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru