Nowe turbo nowy problem

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Jerycho
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 17
Rejestracja: sob 04 sty, 2014 21:08
Lokalizacja: Lublin

Witam wszystkich.
Piszę z pewnym problemem, bo w sumie nie wiem już gdzie szukać.
Zacznę może tak:
Silnik CA18DET, Turbo T28, BOV Greddy, Wymieniona pompa paliwa na DW, przelot 3", reszta jest seria.
Problem pojawił się po zmianie T25 na T28.
Trzynastka w ogóle się nie wkręca na żadnym biegu, boost zaczyna wstawać przy 4,5 tys rpm, ładuje max 0,4bara a cięgnie tak ledwo ledwo od ok.6k rpm do 7k rpm. W trakcie wchodzenia na obroty silnik potrafi się zadławić (wydaje mi się, że go przelewa, bo czasami tak jakby lekko strzelał z wydechu). Przy schodzeniu z obrotów z wydechu leci biały dym (a czasami niebieski). Obawiam się, że turbo które dostałem jest już wykończone i ledwo co się trzyma (czasami weszło na 0,5bara jednak w miarę wchodzenia na wyższy zakres obrotowy ciśnienie malało i stabilizowało się na 0,3bara). Jednak podobnie objawy niebieskiego dymu przy schodzeniu z obrotów miałem już w T25(była tam pęknięta gorąca strona), jednak tam do 3 biegu nysa miała jako taką ochotę iść do przodu.
Z dotychczasowych ustaleń:
Cewki - sprawne (wymieniane na wesję z węglikami, jedna została ze sprężynką)
Ciśnienie na cylindrach:
10,7
10,3
10,8
11,0
Wszystkie połączenia na dolocie, filtrze powietrza i wszystkich innych rurkach - szczelne
BOV - szczelny
Układ wydechowy - szczelny
Jutro jeszcze sprawdzę świece, czy mają normalny kolor
Na wolnych obrotach silnik pracuje równo i spokojnie.
CAS ustawiony lampą według serwisówki.
Pomożecie?
Ostatnio zmieniony pt 04 lip, 2014 22:43 przez Jerycho, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

t28 ma aktuator na 0,35~0,4 nastawiony, w s14/s14a jest zaworek wpięty w przewód idący do aktuatora działający jak kontroler doładowania. Dokup mbc/ebc i będzie ok

cewi mają być wszystkie z węglikami. Zrób odczyt błędów. Co do przelewania brzmi jak coś z regulatorem ciśnienia paliwa na listwie, jak nie on winien to na lewym kielichu razem z power transistorem(moduł zapłonu) jest zaworek regulujący ciśnieniem podczas zimnych/ciepłych rozruchów tak zwany PCRSV czy hot start selenoid. Zbędny bajer jest to wpięte między tylnym wyjściem z kolektora ssącego a regulatorem. Regulator na krótko z tym wyjściem podłączyć z kolektora.


Co do dymienia, raczej turbo bo kompresja wygląda ok
Powtórz na zimno i ciepło z próbami olejowymi.
Rice is nice
Obrazek
Jerycho
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 17
Rejestracja: sob 04 sty, 2014 21:08
Lokalizacja: Lublin

Dzięki za szybką odpowiedz, co do niskiego doładowania spodziewałem się, że winą może być seryjne ustawienie, a MBC miał na tygodniu wlecieć.
Co do regulatora nie wiem właśnie czy seryjny wystarcza już przy wymienionej pompie paliwa tak samo czy nie ma problemu z wtryskami. Może lepiej zainwestować w coś nowszego?
Co do PCRSV to obejście jest już zrobione, ale nic to nie daje.
Ten jeden węgiełek postaram się dorwać.
A turbo... wałśnie turbo to któro mam teraz jest jeszcze na "gwarancji" (moge je zwrócić gościowi) i możliwe że miałbym drugie t28, radzicie skorzystać z tego i odesłać tą turbinkę?

EDIT:
Sprawdziłem dzisiaj świece 1 i 4 cylinder norma.
Jednak na 2 cylindrze świeca jest czarna (wygląda na trochę zaolejoną) a na 3 prawie biała.
Ostatnio zmieniony sob 05 lip, 2014 15:42 przez Jerycho, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”