Witam, około miesiąca temu kupiłem s13 z troche dojechanym silnikiem. Postanowiłem więc zacząc od kompletnej odbudowy jednostki. Teraz silnik jest po kapitalnym remoncie, tłoki Wiseco, panewki ACL, pełny remont głowicy, szlif cylindrów, komplet uszczelek Cometic, nowy wzmocniony rozrząd Gates, nowa pompa oleju, szpilki do głowicy ARP. Silnik odpalił od razu, ciśnienie oleju w porządku, niestety z góry dochodzi jakiś dziwny dźwięk, jak by coś się tarło. W pierwszej chwili myślałem że nie ma smarowania na wałkach rozrządu więc zdemontowałem oba wałki zakręciłem silnikiem olej dochodzi do każdej panewki i każdego popychacza. Sprawdzałem czy nic nie jest luźne czy nic sie nie obciera, ale wszystko wygląda w porządku. Nadal mam wrażenie że dźwięk dochodzi z wałków rozrządu. Drugi problem to auto przestało odpalać na dobrze rozgrzanym silniku. Dołączam film z dźwiękiem silnika może ktoś z was będzie w stanie mi pomóc. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
CA18DET dziwny dźwięk filmik
CA18DET dziwny dźwiek po remoncie silnika
Moderator: Moderator
Odpal go na chwile bez paskla od alternatora i sprawdz czy nadal halasuje. Moga to byl lozyska na alternatorze.
No to kolego masz coś w rozrzedzone nie tak
Też tak mi się wydaje, ale przed remontem tego dźwięku nie było wałki były w porządku więc ich nie ruszałem są na tych samych panewkach, olej dochodzi, ustawiony według serwisówki. Dwa razy juz zdejmowałem wałki i wszystko jest ok, z wyjątkiem oczywiście tego dźwięku.
A rozrzad zmieniales w kpl czy sam pasek? Moze to jest rolka d rozrzadu lub pompa wody?
hej, w moim s13 mialem to samo, powiem ci tak, niedoszedlem do tego nigdy , wkuzalo mnie to, ale nigdy nic zlego nienarobil mi ten dzwiek, ale rowniez tj ciebie, irytowal mnie, aha ale rozrzad (pasek) tego nierobil-bo sprawdzalem, raczej rolki - lub sila naciagniecia paska, i to obstawiam, sproboj popuscic troche pasek. a to ze nie odpala na rozgrzanym silniku -spr czy czujnik temp wody dobrze podlaczony, lub wtyczki od krokowca i tego czujnika nie zamieniles, bo pasuja na wtyki
Ostatnio zmieniony pt 15 sie, 2014 21:04 przez kazio, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazio jestes wielki, pasek poluzowalem i jest duzo lepiej, dzwiek zostal ale bardzo delikatny, boje sie juz dalej luzowac zeby sprawdzic czy zniknie zupelnie. Co do kostek od krokowca i czujnika temperatury to jutro go rozgrzeje i sprawdze. Jeszcze raz wielkie dzieki.
Sprawdź dobrze czy pasek rozrządu nigdzie nie obciera. I sprawdź czy masz sprężynę na rolce napinacza. Raz z kumplem nie w tę stronę napięliśmy i był podobny dźwięk.
Wszystko poskręcane dynamometrem, ale co do sprężyny na napinaczu to ani na starym ani w nowym zestawie nie było żadnej sprężyny, możliwe żeby były napinacze bez sprężyn czy dostałem jakiś wybrakowany zestaw?
W zestawie nie widziałem nigdy. Ale ja mało widziałem. Zobacz czy napiąłeś w dobrą stronę. bo jak nie ma sprężyny to można napiąć go w drugą stronę.
Wszystko wyjaśnione, pasek rozrządu poluzowany, dziwny dźwięk zniknął, kostki od silnika krokowego i czujnika temperatury zamienione i autko odpala na rozgrzanym silniku. Wielkie dzięki dla wszystkich a w szczególnosci dla Kazia, miałeś racje kolego.