Dokręcanie głowicy wg manuala

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

arnie
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: sob 08 gru, 2012 20:07
Lokalizacja: Toruń

Dobry, wyczytałem w manualu, że dokręcanie głowicy należy przeprowadzać w 5 etapach:
1. Dokręcenie na 29 nm
2. Dokręcenie na 103 nm
3. Luzowanie wszystkich śrub
4. Znowu dokecanie 29 nm
5. Znowu dokręcanie 103 nm i dodatkowo jeśli to możliwe zacieśnić każdą śrubę o 90 stopni
I teraz mam rozkminę czy przestrzegać zasady nr 3,4 i 5 czy skręcić wszystko tak jak zawsze skręcam czyli lekkie dokręcenie, później każdą po 29 nm, odczekanie 10 minut aż się ułoży, a następnie docelowe 103 nm + obrót.
Jakie są Wasze opinie?
xiiooll
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 43
Rejestracja: czw 25 cze, 2009 18:29
Lokalizacja: Łódź

Opinie są takie, że należy robić tak jak to podała serwisówka. W końcu po coś ona jest. Pamiętaj też, o wydmuchaniu resztek oleju z otworów na szpilki, bo jak tego nie zrobisz a będzie go tam spora ilość to potrafi blok rozsadzić. Zalecam też wymianę śrub na nowe. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
grzesko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: wt 18 sty, 2011 11:20
Lokalizacja: Siedlce

jakie masz śruby? jesli kupiłeś ARP to tam też masz instrukcję z momentami dokręcenie i chyba 3 etapy są.
arnie
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: sob 08 gru, 2012 20:07
Lokalizacja: Toruń

Tak, tylko że serwisówka dotyczy uszczelki OEM, ja mam zamiennik. Więc dokręcanie w ten sposób może tutaj akurat nie być dobre. Szpilki zostawiam te co były, ponieważ były wymieniane przy ostatnim remoncie głowicy nie tak dawno temu ale nie zwróciłem uwagi czy to są ARP czy OEM
Awatar użytkownika
echo
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 615
Rejestracja: czw 03 maja, 2012 14:14
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Jak nie zwrociles? Skladasz silnik niewiedzac na czym?
Jest ten Dubaj, czuć ten Berlin!

Proud owner of s14a
topics35/s14a-270-vt22765.htm
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

z uszczelka pod glowe masz instrukcje jak dokrecac? jak nie bylo, to dokrecaj tak jak mowi serwisowka
arnie
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: sob 08 gru, 2012 20:07
Lokalizacja: Toruń

Dzieki za odpowiedzi. Echo śruby oczywiście sprawdzę przed skręceniem także o to się nie martw, to nie pierwszy silnik który składam tylko jak do tej pory nie spotkałem się w hondowskich silnikach (manualach) z tego typu procedurą dokręcania czapy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”