Dobry, wyczytałem w manualu, że dokręcanie głowicy należy przeprowadzać w 5 etapach:
1. Dokręcenie na 29 nm
2. Dokręcenie na 103 nm
3. Luzowanie wszystkich śrub
4. Znowu dokecanie 29 nm
5. Znowu dokręcanie 103 nm i dodatkowo jeśli to możliwe zacieśnić każdą śrubę o 90 stopni
I teraz mam rozkminę czy przestrzegać zasady nr 3,4 i 5 czy skręcić wszystko tak jak zawsze skręcam czyli lekkie dokręcenie, później każdą po 29 nm, odczekanie 10 minut aż się ułoży, a następnie docelowe 103 nm + obrót.
Jakie są Wasze opinie?
Dokręcanie głowicy wg manuala
Moderator: Moderator
Opinie są takie, że należy robić tak jak to podała serwisówka. W końcu po coś ona jest. Pamiętaj też, o wydmuchaniu resztek oleju z otworów na szpilki, bo jak tego nie zrobisz a będzie go tam spora ilość to potrafi blok rozsadzić. Zalecam też wymianę śrub na nowe. Pozdrawiam
Tak, tylko że serwisówka dotyczy uszczelki OEM, ja mam zamiennik. Więc dokręcanie w ten sposób może tutaj akurat nie być dobre. Szpilki zostawiam te co były, ponieważ były wymieniane przy ostatnim remoncie głowicy nie tak dawno temu ale nie zwróciłem uwagi czy to są ARP czy OEM
Jak nie zwrociles? Skladasz silnik niewiedzac na czym?
Dzieki za odpowiedzi. Echo śruby oczywiście sprawdzę przed skręceniem także o to się nie martw, to nie pierwszy silnik który składam tylko jak do tej pory nie spotkałem się w hondowskich silnikach (manualach) z tego typu procedurą dokręcania czapy