Problem z s13 ca18det

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Witam wszystkich! Od jakiegoś czasu przeczesuje forum w celu zdjagnozowania usterki w moim 200s, niestety bezskutecznie:(

Może zaczne od samego począdku... W marcu tego roku zakupiłem wymarzonego nissana 200sx z 1993r z silnikiem 1,8 T i instalacją gazową:P I od tego się zaczeło... :D Auto zakupiłem w okolicach Białegostoku i z tamtąd wracałem nim na kołach do Wrocławia mimo tego ze nie działało turbo ( Brak doładowania). Wrzuciłem go na warsztat, do dnia dzisiejszego auto przeszło wiele zmian... Na co dzień zajmuję się lakiernictwem samochodowym więc przede wszystkim zajołem się karoseria która została odrestaurowana w 100%. Następnie zabrałem się za silnik. Zregenerowałem turbo ale coś nie grało... Problem polegał na tym że na benzynie przy obrotach 5 tyś auto przestawało jechac, strzały z tłumika, brak przyśpieszenia i czuć zapach benzyny wewnątrz. Zamieniłem przepływkę, czujnik połozenia przepustnicy ( z innego auta) zmieniłem świece na nowe, pompe paliwa i nic:( Ustawiłem zapłon na lampę, cały układ wydechowy zamieniłem na przelot 72mm bo myślałem ze blokują go spaliny dlatego ze jakis idiota pospawał cały układ wydechowy z rurki od płotu o średnicy 30mm:/ i to elektrodą:D niestety nic to nie dało. Kupiłem nową sonde lambde i... Jest lepiej! auto wkręca sie do 7 tys ale od 5 tys traci jak by moc. Tak jak by go zalewało bo czuc benzyne. dodatkowo spalanie wychodzi około 20 L na 100 km w górę! Teraz kolejna bajka, na gazie jest tak... Auto jedzie normalnie do 3 tys i zaczyna przerywac, przeba lekko wciskac gaz tak aby przekroczyc granice 4 tys i nagle zaczyna zapier... ile fabryka dała, po zmianie biegu o ile obroty nie spadną ponizej 4 tys to nadal jedzie super. Bywa tak ze po nagrzaniu ta powiedzmy sobie dziura przy 3-4 tys nie jest bardzo odczuwalna. Spalanie na gazie bardzo duze, mimo spokojnej jazdy 20 L i więcej. Kolejna sprawa, poczytałem troche i wszystkie objawy na bezynie pasowały do niesprawnego prcsv, sprawdziłem co i jak z tym zrobic zeby sie tego pozbyc, pojechałem na warsztat i co sie okazało? prcsv juz jest odpięte a podcisnienie z kolektora (to z tyłu) podpięte bezpośrednio do rp. W tym wypadku postanowiłem podpiąc prcsv tak jak fabryka nakazała. Skutkowało to jeszcze gorszymi problemami, strzały z tłumika przy 4 tyś, ogień z tłumika i nie da rady za nic przekroczyc tej granicy. Odpiołem prcsv spowrotem i zauważyłem ze jeżeli nie wciskam pedału gazu do końca tylko trzymam w połowie to otrzymuje pełną moc do konca skali obrotów, jezeli tylko wcisne go za duzo to auto słabiej jedzie i tak jak by go zalewało;/ stawiał bym na problem ze złym cisnieniem na listwie wtryskowej ( uszkodzone rp ???? ;/ ) Ale to nie miało by powiązania z gazem - tak mi sie przynajmniej wydaje. a może tez jedno z drugim nie mam nic wspólnego i są to dwie różne usterki jezeli chodzi o gaz i benzynę. Dodam ze w aucie zamontowany jest większy intercooler od bmw e60 z dolotem. Blow off podpięty pod podcisnienie to które jest zaraz za przepustnicą. pomiary cisnienia na cylindrach kolejno pokazują 9,9,7,9 bar zatem na 3 jest coś nie tak. Jeszcze jedna istotna rzecz. Czasami bywa ze problem na benzynie znika, dzieje sie tak zazwyczaj po odpieciu akumulatora i trwa to przez krótką chwile. Ostatnio wpadłem tez na pomysł zeby podpiąz rp pod podcisnienie które zrobił gazownik, znajduje sie ono w połowie kolektora sącego. Nagle problem znikł zupełnie! jeździłem jakies 20 min i wszystko było ok. Na drugi dzien zatankowałem auto odpaliłem i chciałem sie przejechac, okazało sie ze problem wrócił;/ Mam wrazenie ze na końcówce paliwa w baku auto jedzie dobrze;/ to chyba nie mozliwe. dodam jeszcze tylko ze komputer pokazuje kod 55.

Prosze o pomoc.

W przyszłym tyg. planuje zamienic rp z innego auta, moze to cos da.
Załączniki
:)
:)
Ostatnio zmieniony pt 24 paź, 2014 09:05 przez tiger_11_, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Najpierw zacznij diagnozować problemy na benzynie, a jak będzie działać to dopiero lpg.
Masz zegar doładowania? Co pokazuje?

Możliwe usterki:
-pompa paliwa
-filtr paliwa
-świece
-rozrząd
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

Sprawdź też szczelność dolotu, nie trwa to zbyt długo a może okazać się że tu tkwi problem :wink:
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

na 99% zapchany regulator ciśnienia paliwa, wymontuj całą listwę z wtryskami i wyczyść to, przedmuchaj kompresorem, ktoś kiedyś podawał gdzieś linka jak "zregenerować" wtryski w domu jak tego nie znajdziesz to pisz pw to ci opiszę wszystko poklei. Od razu przy okazji wymień filtr paliwa. po za tym rzucił bym okiem na rozrząd czy tam jest wszystko ok.
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

prosze Cie specu 180SX o niewypowiadanie sie o czyms z 99% pewnoscia,bo jeszcze mało w zyciu widziales a za duzo zdrutowałes.

Co do problemu autora,sprawdz jakie jest cisninie paliwa pod obciazeniem,czyli dajesz manometr za wycieraczke i jedziesz sie przejechac,
Teraz juz nie pamietam czy na wolnych powinno wynosic 2 czy 2,5+ około 0,6 podcisnienia + nadcisninie ile dmucha turbo.

sprawdz szczelnosc dolotu.
wymien czujnik temp wody-ten dwupinowy i sprawdz jego wtyczke
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Czujnik doładowania jest. wskazuje doładowanie 0,5 może troszkę wiecej. Układ dolotowy szczelny.MBC mam zamontowane ale obecnie jest odpięte. Gdzie mam się wpiąć z tym manometrem dokładnie?
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Rozrząd był robiony ale muszę sprawdzić czy jest dobrze poskładany bo robił mi to kolega i mógł się pierdyknąc.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Zrób trójnik na wężu między filtrem paliwa a listwą paliwową i tam wpinasz wskaznik ciśnienia paliwa.
Ciśnienie paliwa przy podłączonym podciśnieniu powinno wynosić 2bar, po odłączeniu węża podciśnienia 2,5bar.
Ostatnio zmieniony pt 24 paź, 2014 09:23 przez Furious, łącznie zmieniany 2 razy.
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Postaram się zrobić to dziś wieczorem. Teraz wracam do pracy... ;)
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Bori ty szpecjalisto się nie odzywaj bo takie objawy miał fer w z31 i jakos wyczyściłem mu cała listwę i regulator i jeździła . Inna sprawa ze napisałeś to samo co ja... Ale spec się znalazł
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

nigdy nie widziałem zapchanego regulatora ciśnienia.. chyba że ktoś jeździ bez filtra paliwa
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

180SX :above:

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt 24 paź, 2014 11:36 przez Majkelll, łącznie zmieniany 1 raz.
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

gaz mikser czy sekwencja ?? Pytam bo w przypadku miksera masz zalozony dlawik w dolocie .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

zmierz napiecie na wtyczce od pompy paliwa w bagazniku, jak sie nie myle to czwarny przewod z zoltym paskiem we wtyczce od strony wiazki,
jezeli bedziesz mial duzy spadek to zacznij od dolozenia niezaleznego zasialani przez przekaznik i sprawdz rezultat.

to sa stare auta i bywa ze sa duze spadki na instalacji i wspomniana powyzej metoda pomaga.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Więć tak, ciśnienie przed listwą 2 bary, pod obciążeniem też 2. Podpłączyłem prcsv i też cały czas 2 bary. odłączyłem podciśnienie całkowicie od rp i tez 2 bary cały czas;/ nic sie nie zmienia. Coś chyba nie tak??? niesprawne rp?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”