mechanik w Krakowie? / silnik si? d?awi

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

rainbowarrior
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: wt 31 gru, 2013 16:07
Lokalizacja: Kraków

Hej,
Mam problem z s13. Parę miesięcy temu w samochodzie został wymieniony cały silnik (nadal jest seria, CA18DET) i wstawiony fabrycznie nowy, seryjny Garrett. Wszystko działało świetnie, samochód przejechał ok. 1000km aż został zostawiony na parkingu na jakieś 2 tygodnie. Po czym po odpaleniu zaczął się krztusić. To szybko przeszło i dalej jechał już normalnie. Parę dni później sytuacja się powtórzyła – tyle, że już na rozgrzanym silniku: po postaniu chwilę w korku zgasł mi na światłach. Odpalił bez problemu, ale nie mógł w ogóle złapać obrotów – z pedałem gazu wciśniętym do podłogi nie dało się dojść do 3 tys. W końcu, po parunastu sekundach się udało, załączyła się turbina i obroty poszły w górę, udało się odjechać, silnik pracował równo i szedł jak burza. Tego samego dnia samochód był w trasie z Krakowa do Kielc i z powrotem, jeździł po mieście, nic się nie działo. Sądziłam, że może paliwo lipne, po wyjeżdżeniu starego wlane nowe, samochód wrócił do Krakowa i znowu to samo – przejechał trochę w korku i dławi się, gaz do dechy, a obrotów prawie nie łapie, strzela z wydechu, na jałowym obroty czasem skaczą między 800, a 1000., czasem w ogóle.
Problem w tym, że nie bardzo potrafię stwierdzić od czego zależą te objawy i w jakich okolicznościach się pojawiają, bo były zarówno przy zimnym jak i rozgrzanym silniku. To raz. Dwa: zaczęło mi się wydawać, że ten problem występuje, kiedy za długo jest na niskich obrotach, więc kiedy wracałam kiedyś do domu i zauważyłam, że znowu to się zaczyna dziać, starałam się go trzymać cały czas powyżej 4tys, a problem i tak był. I paradoksalnie, jadąc spokojnie, cały czas poniżej 3tys obrotów, dojechałam bezproblemowo już pod blok.
Ktoś, coś?..
Przeszukałam już forum z podobnymi tematami, jednak w innych przypadkach wiadomo było, w którym momencie pojawi się dławienie. Tutaj – nie mam pojęcia.
Samochód stoi na parkingu w Krakowie, ja będę w mieście dopiero w okolicach 18go listopada – wtedy zamierzam wymienić filtr paliwa w pierwszej kolejności.
Mam pytanie, czy jest ktoś/ktoś może jest w stanie polecić jakiś warsztat w Krakowie, gdzie będę mogła podjechać i sprawdzić błędy? Może komputer coś pokaże?

Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi!
Cheers,
Ola
s13 '89
s13 '94
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

zapłon pływa skoro strzela i obrotów nie trzyma no albo cały rozrząd lata jak powalony może znajdziesz kogoś miłego na miejscu kto to sprawdzi
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”