Witam
Czytam tematy na forum i mam mętlik straszy w głowie
Obecnie przepowadzam generalny remont silnika w swoim sx. Szlif, panewki, pierścienie, regeneracja głowicy itp. Po remoncie chciał bym wyciągnąć z tego silnika jakieś 200 - 250 KM
Pierwsze pytanie, czy za pomocą tylko mbc i regulatora ciśnienia paliwa można podnieś moc, jeśli tak to o ile?
Kolejne pytanie. Jeżeli chodzi o komputer 4 mapowy od xree, jak należy przygotować silnik pod ten komp aby uzyskać około 250 KM. Zmiana turba na t28, uszczelka odprężająca, pompa paliwa, co jeszcze ? i gdzie kupić tego kompa?
Proszę o pomoc
Wi?cej mocy w ca18det
Moderator: Moderator
- klimas1778
- -#Sympatyk
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz 21 lip, 2013 21:48
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Chyba słabo szukałeś polecam tego linka:
http://www.turbokillers.com/3704.htm
Staruszek bo z 2006 roku ale wydaje mi się że wszystko jest aktualne.
http://www.turbokillers.com/3704.htm
Staruszek bo z 2006 roku ale wydaje mi się że wszystko jest aktualne.
Wszystko jest na forum ? topics38/poszczegolne-fazy-tuningu-s13- ... vt3704.htm
EDIT:
Przepraszam za powtórzenie, ale zacząłem pisać posta znacznie wcześniej i nie dopatrzyłem się
EDIT:
Przepraszam za powtórzenie, ale zacząłem pisać posta znacznie wcześniej i nie dopatrzyłem się
Ostatnio zmieniony śr 10 gru, 2014 20:25 przez Kuba.a, łącznie zmieniany 1 raz.
Moc do 210KM sposoby
- Wydech nierdzewka 2,5, Chip stage1, turbina T25 zablokowana
- Wydech nierdzewka 2,5, T28, MBC , montaż turbiny, chip stage 1
- FMIC – front mounted intercooler np. IVECO , orurowanie FMIC, T28, MBC, chip stage1
- T25 zablokowana, wałek rozrządu CA16DE, chip stage 1 zablokowany
Turbo mam t25 po regeneracji, wydech przelotowy 70mm, mbc też jest. Zatem co teraz? z kąd program?;/
Jestem troche zielony w tych tematach. Na co dzień zajmuję się lakiernictwiem tak więc niektórym może się wydawać że zadaje głupie pytania ale prosze o wyrozumiałość.
- Wydech nierdzewka 2,5, Chip stage1, turbina T25 zablokowana
- Wydech nierdzewka 2,5, T28, MBC , montaż turbiny, chip stage 1
- FMIC – front mounted intercooler np. IVECO , orurowanie FMIC, T28, MBC, chip stage1
- T25 zablokowana, wałek rozrządu CA16DE, chip stage 1 zablokowany
Turbo mam t25 po regeneracji, wydech przelotowy 70mm, mbc też jest. Zatem co teraz? z kąd program?;/
Jestem troche zielony w tych tematach. Na co dzień zajmuję się lakiernictwiem tak więc niektórym może się wydawać że zadaje głupie pytania ale prosze o wyrozumiałość.
pierwsze to przy remoncie to najlepiej kupic nowa pompe oleju,
zanim zaczniesz podnosc moc to warto by sie wdrozyc w temat co po co i dlaczego, a nie szukac gotowych schematow ktore moga finalnie zle skonczyc przy odrobinie nieuwagi,
seryjne ca z dobrze zrobionym remontem zniesie wiele,
przy zastosowaniu ecu 4mapowca (do przerobienia seryjne ecu u uzytkownika xree), fmic, turbo t28 i podniesieniu doladowania mozna ugrac cos kolo 250,
tylko potrzebne jest cos do monitorowania pracy silnika czyli albo jakis zestaw zegarow albo np minidisplay od Katoda.
zanim zaczniesz podnosc moc to warto by sie wdrozyc w temat co po co i dlaczego, a nie szukac gotowych schematow ktore moga finalnie zle skonczyc przy odrobinie nieuwagi,
seryjne ca z dobrze zrobionym remontem zniesie wiele,
przy zastosowaniu ecu 4mapowca (do przerobienia seryjne ecu u uzytkownika xree), fmic, turbo t28 i podniesieniu doladowania mozna ugrac cos kolo 250,
tylko potrzebne jest cos do monitorowania pracy silnika czyli albo jakis zestaw zegarow albo np minidisplay od Katoda.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Ok, rozumiem. Zatem szukam t28 + kolektor. Ecu do xree.
Pytanko jeszcze, czy taki intercooler
http://chlodnica.com.pl/p/2013/10/bmw-e ... 881285.jpg
od bmw e60 wystarczy? Czy wypadało by zamontować coś większego?
Pytanko jeszcze, czy taki intercooler
http://chlodnica.com.pl/p/2013/10/bmw-e ... 881285.jpg
od bmw e60 wystarczy? Czy wypadało by zamontować coś większego?
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
to t25 po regeneracji się wcześnie wysra,
zakładając że silnik igła to:
-zimniejsze świece z mniejszą przerwą
-stożek i zimny dolot, albo sportowa wkładka do airboxa bo tam jest już zimny dolot
-ic
-wydech przelot
-t28
-pompa walbro+ duży filtr paliwa(z VAG 1.8t wzdłużnych) i ew zasilanie pompy na grubych przewodach i przkaźniku
u mnie na 0,9 bara wypluło 220 na kołach na seryjnym kompie
ale na seryjnym kompie to absolutne maximum. Niż chip to lepsze strojenie.
Kumpel miał chip stage 2, nie jechało totalnie, stroiciel ujął sporo paliwa z tego i zbiera się dobrze
zakładając że silnik igła to:
-zimniejsze świece z mniejszą przerwą
-stożek i zimny dolot, albo sportowa wkładka do airboxa bo tam jest już zimny dolot
-ic
-wydech przelot
-t28
-pompa walbro+ duży filtr paliwa(z VAG 1.8t wzdłużnych) i ew zasilanie pompy na grubych przewodach i przkaźniku
u mnie na 0,9 bara wypluło 220 na kołach na seryjnym kompie
ale na seryjnym kompie to absolutne maximum. Niż chip to lepsze strojenie.
Kumpel miał chip stage 2, nie jechało totalnie, stroiciel ujął sporo paliwa z tego i zbiera się dobrze
u mnie wyplulo 272KM.
uszczelka cometica 1.9 mm, arp, nowe tloki nadwymiar+ honowanie, przelot 2,5, fmic, zimniejsze swiece, xree, wallbro, turbo t25G. ladnie wstawalo. praktycznie nowy silnik.
uszczelka cometica 1.9 mm, arp, nowe tloki nadwymiar+ honowanie, przelot 2,5, fmic, zimniejsze swiece, xree, wallbro, turbo t25G. ladnie wstawalo. praktycznie nowy silnik.
Ostatnio zmieniony czw 11 gru, 2014 09:45 przez dapper, łącznie zmieniany 2 razy.
______________
(O O/ - - \O O)
--------------------
.oo
(O O/ - - \O O)
--------------------
.oo
pewnie tyle ile obsluguje 4mapowiec czyli 1.2 bara , zgadza sie ?
Pewnie na 1.2 Bar usyskal a moze ciut wiecej
Z tego co wiem 4 mapowiec od xree obsluzy wiekszy boost tylko szkoda ryzykowac na seryjnych tlokach etc
U mnie wyplulo 262BHP z t28 przy 1.2 BAR ,przelot 3 cale, FMIC, wiekszy DP, wieksza chlodnica wiec sie da , i powiedzialbym ze taka normalka przy CA jezeli wszytsko porobisz jak nalezy .
Fakt wywalilo mi panewki ostatnio ale to juz inna bajka
Z tego co wiem 4 mapowiec od xree obsluzy wiekszy boost tylko szkoda ryzykowac na seryjnych tlokach etc
U mnie wyplulo 262BHP z t28 przy 1.2 BAR ,przelot 3 cale, FMIC, wiekszy DP, wieksza chlodnica wiec sie da , i powiedzialbym ze taka normalka przy CA jezeli wszytsko porobisz jak nalezy .
Fakt wywalilo mi panewki ostatnio ale to juz inna bajka
dapper, na t25 taką pokazało Ci moc?? ja mam podobnie jak dredman, plus wieksze mam wtryski tylko że wystrojone na nistune i sie kulam bez problemu 273 KM
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.