Spadlo cisnienie oleju po lekkim upalaniu

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
skwaromir
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 121
Rejestracja: wt 20 paź, 2009 17:35
Lokalizacja: LLU

A takie coś jak osiowanie bloku tez planujesz ??

Znaczy "łoża wału" czy jakoś tak.
Ostatnio zmieniony czw 29 sty, 2015 15:38 przez skwaromir, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Co do tego że nikt nie złoży tak jak fabryka to bym się kłócił. Produkcja seryjna ma to do siebie że to zawsze ma tu i ówdzie jakieś odchyły. Chyba że mówimy o silniku GTRa który jest składany cały przez jednego żółtka, w białym fartuchu, masce i rękawiczkach, w sterylnym pomieszczeniu :P

Co do azotowanego wału. Z tego co wiem nie można sobie tak po prostu go wsadzić, tylko musi być on w jakiś sposób spasowany z panewkami. Nie wiem dokładnie jak to wygląda ale kolega azotował wał w wyścigowym maluchu (coś niecałe 60KM z seryjnej pojemności) i potem oddawał razem z panewkami do szlifierza na pasowanie.
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

Pomyśl może nad swapem na jakiegoś SR albo RB albo JZ .
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

@szafa mysle wlasnie :) SR z ok 10 tys ze swapem 1JZ jakies 20tysi :D
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Jednak decyzja reanimacji CA
Juz sie sklada na OEM panewkach :) A do skarbonki wrzucam kase na inny silnik powoli :)
Awatar użytkownika
Ciast3k
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 140
Rejestracja: wt 22 kwie, 2014 19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

a nie lepiej lekko dopłacić i mieć te ACL to nie jest jakaś wielka różnica...
350Z Clean Stock ;) <sold!>
200sx s13 Fat Kouki :P
200sx s14a Racing Ed.
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Heheh....

zartujesz z tym ACL ?
Wlasnie przez te ******lone ACL mam remont silnika
ACL to gowno bo nir robia tego dokladnie i sa roznice w szczelinie pomiedzy panewka a walem ktore w normie sie nie mieszcza i wal bije.... w moim przypadku nei przekrecilo panewki tlko ja wytarlo... do tegp stopnia ze pokrywa panewki sie przegrzala i musialem caly blok zmieniac ....Nigdy w zyciu ACL tylko OEM ... i korbowe tez musialem zmienic bo malo brakowalo i byloby to samo... bede w grazau to wam pokaze korbowe ACL jak wygladaja po ok 5 tys km i lekkim upalaniu na 1.2 BAR ... Wiec i korbowe zmienialem na Clevite 77
A tu pisza o ACL : http://zilvia.net/f/showthread.php?t=527208
"I've noticed people tend to think ACL bearings are some sort of gift to your engine and add to the spec list. I've so far found out the exact opposite. When I had a vg30dett rebuild few years back the shop supplied with me with stock fit ACL bearings. Plastigaged them, way to loose (like 1,5 times the stock maximum clearance). When I rebuild my brother's sr20det, I received ACL race bearings as the normal type had run out. Their clearance was 0.08mm vs 0.02mm max according to the FSM. That crank had the 'thickest' Nissan indexing and was not worn or ground down. When the 'normal' ACL type showed up, they were 0.055mm, again way to much. I eventually ordered the bearings from another manufacturer and they cleared correctly.

Now this may all seem like a coincidence to me till I ripped my old ca18det apart last week. That engine ran for 18.000km after a rebuild (with ACL main bearings) but was eventually removed cause I started on the vg30 project. The only thing wrong with that engine was oil consumption (replacing the piston rings wasn't enough at the rebuild), about 1 liter per 1000km and a slight lifter tap but it ran fine and was always filled up with full synthetic oil.
When I took the crank out, all bearings were worn to the metal on several spots. If the main ends are too loose the big ends get less oil pressure as well. I did not check the clearance on these bearings upon assembly and trusted the advice of the shop who told me these were the right bearings for an unmodified crank. None of the other oil-lubricated parts on that engine showed any wear. Pretty odd how just the crank and big end bearings were badly worn huh?

I don't believe in race bearings, and have never heard an expert say they exist. The bearing is just a part of the assembly. It's the oil that gets in between that does the work.I know true racing rods are often 'oval' shaped at the big end to allow the rod to pull the sides of the big ends together at extreme rpm's. By using more clearance at the sides, the bearings won't touch the crank. Has dick to do with the bearing in between.
The bearings are the stock fitment according to the word on the ACL box. Nissan works with thousands of mm's for it's grades, but the difference between the smallest and largest is often just 0.02mm. Therefore, most aftermarket bearing manufacturers use just 1 replacement size that's an average of the Nissan clearances (apart from undersized bearings for ground cranks). Tell me how it's possible that 2 sets of ACL bearings have abnormal clearance when another set from a different manufacturer clears like it should.
A bearing with 4 times the FSM maximum clearance kills an engine faster than an old bearing that's just worn over the minimum thickness. Be smart, always check the clearances on your engine when rebuilding. And don't believe that 'race' logo on that bearing's box. I will NEVER EVER buy ACL crank bearings again. Total waste of money"
ACL.... burn in hell :)
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

ile dałeś za oem panwie?
to robi OEM?
Rice is nice
Obrazek
OLO s13
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: pn 25 lis, 2013 19:46
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dobra pany widzę ze efekt spadku ciśnienia znaleziony ale jaki był w końcu powód tego, że aż tak zjadło te panewki
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

za OEM dalem jakos 350PLN i to nei z Polski a z £otwy kupilem.. bo w Polsce nie maja...

A co zjadlo... jak wspomnialem wyzej niedokladne zrobienie panewek-gowniana jakosc... i zaufanie ze ACL t cud techniki NASA + pozaziemskich stopow metalu :D
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

NDC robi/robiło panewki dla Nissana i takie można uznać za OEM.
W ASO koszt jest poryty (chyba 20zł za połówkę korbowej i 50 głównej...),
ale można dorwać taniej jako najzwyklejsze NDC (poza rozmiarem STD, ja nie mogłem znaleźć panewek na mój nominalny wał dlatego skończyło się na Clevite (też NDC w sumie :P ))

Dla Clevite też NDC robi panewki i ja się również właśnie na Clevite zdecydowałem, ale na opcję Performance, nie 77. Są to teoretycznie nieco "mniej sportowe" panewy, które są wytrzymalsze od cywilnych, ale nie robią takiego rozpi... w silniku w razie (nie daj Bóg) obrócenia się. Coś tam jeszcze było w nich takiego że są zalecane do aut sportowych w specyfikacji ulicznej, ale już nie pamiętam co.

Z tego co się orientowałem panewki typowo sportowe, powinny być zakładane na wał wzmocniony (azotowany) i to nie tak o w warsztacie, tylko pasowane przez szlifierza do wału bezpośrednio. Kuś pod Krk coś takiego robi ;)

Ja to zlałem, torowego potwora nie robię (zresztą z CA nie ma to większego sensu, sztuka dla sztuki), nie planuję iść wyżej jak 250Km, a do lekko ponad 300 teoretycznie seria powinna znieść, więc zapodałem "uliczne" panewy. ;)

EDIT: Jak nie mają? U mnie w Nissanie Krk mieli na zamówienie, tylko ceny tak jak podałem wyżej - koszt kompletu znacznie wyższy niż w przypadku najbardziej turboodpierdzielonych panewek na miliony koni :P .
Ostatnio zmieniony śr 29 kwie, 2015 14:23 przez Sykopson, łącznie zmieniany 2 razy.
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

No ja wlasnie na 1szy szlif znalezc nie moglem, a NDC jako NDC spod nosa mi ucieklo wiec udalo mi sei dostac OEM ;)
Co do Clevite 77 kupilem te http://www.topendpower.pl/p/pl/cl-cb-1287p/panewki+korbowodowe+clevite+77+tri-metal+std+nissan+200sx+s13+ca18det.html Wiec zobaczymy ;) gorsze od ACL nie beda na bank :) szkoda ze King racing nie bylo bo bym w sukmei na nich poskladal silnik

Tu fajnie kolo napisal:
I think the deal with the ACL's is the clearance spec ACL gives is wrong and there is too much clearance after grinding the crank, resulting in a knock. Or something like that anyways, some sort of clearance issue.

I say go with Clevites if your crank hasn't been ground. Everyone else seems to use them and they hold up amazingly, even in high horsepower applications. If your crank has been ground, go for King bearings. When Casey was building his motor I had Huntsville Engine source his bearings. When he was going to use a cut crank they couldn't find Clevites in an undersize so they got King bearings. They said they used them in their motors, so I'd trust them. If they're good enough for a 1300hp, 632ci big block revving past 7000 rpm, I'm sure they're good enough for anything I'll ever build.
A tu caly art watek: http://forums.nicoclub.com/best-rod-and-main-bearing-t569700.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”