SWAP silnika CA18DET

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Anonymous

Witam
Chciałbym się Panowie poradzić Was jako speców od Nissanów. Mianowicie mam Nissana Sunny B12 1.8 GTI z silnikiem CA18DE, który się właśnie rozsypał - naprawa to około 2500 zł i w związku z tym zastanawiam się nad swapem silnika z S13 - CA18DET. Ale nie wiem czy to jest dokładnie ten sam silnik + turbina i jakie problemy napotkam. Niestety nie mam mozliwości obejrzenia silnika S13 na żywo a to co widzę na zdjęciach tzn. od góry, trochę sie rożni; np. inne pokrywy wałków, prowadzenie rurek z powietrzem. Przede wszystkim mój silnik jest położony poprzecznie i tu właśnie obawiam sie problemów - czy wszystko bedzie pasować. No i co z komputerem, kolektorem ( u mnie rura doprowadzająca powietrze idzie prosopadle środkiem nad silnikiem do kolektora - w S13 z boku), wydechem - czy muszę to wszystko zmieniać???
Z góry dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Koszty beda znacznie wieksze niz 2,5 tys.
Ja napisze o swoich kupiłem silnik za 3,5 tys ( napoczatku podejrzewano ze panewki, pierscienie itd itp sa w nim rozpiepszone) oczywiscie po tym jak zmieniłem mechanika okazało sie ze wszystko jest ok a silnik jest w super stanie... Nastepny problem to turbina kupisz urzywana lub regenerowana to długo nie pojezdzisz mówie o t25 mozesz oczywiscie montowac t28 ale jej tez bym nie kupowal w polsce. Pewnie zadasz pytanie dlaczego ???Wiec w polsce jest tak ze prawie nikt nie potrafi dobrze turbinki zregenerowac , kazdy oszukuje i kazdy jest nastawiony na jak najwiekszy zysk.... Jezeli kupowac to sprowadzac np z Japoni stanów wychodzi o 2/3 taniej.Koszt urzywanej to okolo 1500 zł a nowej 2500-2800 oczywiscie mówie o t25 , jezeli urzywana t28 chcesz to koszt jest mniej wiecej ten sam czyli 1500 zł nowa kolo 4000 zł. Masz jeszce do wyboru t-28 lub T-28 bb ( tej ostatniej cena jest kosmiczna ale podobno warto) nowa na e buy-u kosztuje 700$ a w polsce sa prawie nie do dostania najlepiej jak Ping i Bartek napisza jak swoja zalatwiali. Jak kupujesz ca18det mozesz sie niezle naciac np ze wzgledu na wał korbowy jezeli był szlifowany to juz jest nie za ciekawie poniewaz na 2 szlifie robisz kolo 60000 km a na 3 troszke mniej nowy wał kosztuje 3,5 tys zł w nissanie.Na e buy-u widziałem ostatnio silnik CA18DET z calym osprzetem w tym turbina i skrzynia za okolo 600$ ( ale bylo jeszce kilka dni do konca aukcji). Powiem tak trzeba miec zajebistego farta zeby kupic silnik i turbine w stanie bdb tutaj u nas w polsce (mowa o urzywanych).Elektryka i komp nie mam pojecia ale to chyba najmniejszy problem bo kompa widziałem za okolo i tu jest znowu róznie od 500-900 zł chyba ze chcesz jakiegos power FC ( czy jak one sie tam nazywaja) to juz koszt jest kolo 700$ i dostepne sa tylko na e-buy koszt 700$ albo 1000$ ( z jakims dodatkiem nie wiem co za dodatek ale moze jakas ladna Japoneczka :D). :roll: :wink:
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

bedzie duzo rzezby, ale da sie raczej napewno... Musisz sie liczyc z kosztami napewno ponad 2500PLN IMO
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Hmmmm.
Sliniki się róznią kilkoma elemętami:
Inna głowica
inne wałki rozżądu (ale pasują zamiennie. Może chcesz sprzedać swój ssący)
Inne koło zamachowe (ale nie jestem pewien jak inne)
Inne tłoki - jak zostaniesz na swoich to napewno Ci padną i będziesz miał za wysoką kompresje (turbo jest odprężone)
Inny kolektor wydechowy
Co do kolektrora ssącego to nie wiem
Pompa oleju jest chyba mniejsza i wodna też
Wały pasują zamiennie i blok też
Elektryka....... :
Nie wiem jak jest w B12
ale napewno będzie musiało byc inne sterowanie (chip - zczytaj numery z kompa to Ci powiem czy da sie przerobić)
Wtryskiwacze są napewno mniejsze
Pompa paliwa może sie nie wyrobić
Przepływomież AFM nie wiem jaki jest u ciebie (50mm? 4 styki)
Cewki zapłonowe nie wiem jakie masz cy jest u Ciebie poewr transistor i droping resistor?
Nie widziałem nigdy silnika CA18 więc nic Ci nie powiem. dokładniej

Radze zciągnąć naszą książke serwisową i porównać silnik oraz elektryke.
A czy coś Ci się zmieści czy nie?...........jak się popieści to się zmieści - polak potrafi!
Jest troche roboty nie powiem :D
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

tutaj masz linka i wydaje mi sie ze mozesz znalezc czesci interesujace ciebie... :D

http://listings.ebaymotors.com/aw/plist ... l?from=R11
Anonymous

dzięki za odpowiedzi
tu jest zdjecie takiego silnika jak mój, trochę brudny ale jeszcze go widać :lol: http://normanet.pl/nissan/galeriasilnik/ca18de.jpg
Z silnikiem nie byłoby problemu bo zmienił bym cały z S13 a z resztą tzn. pompa, wtryskiwacze to bym też przełożył. Tylko z komputerem byłby problem tylko pytanie jak duży no i kolektor. Mój silnik ma 125KM seryjnie tak, że zmiana sterowania jest konieczna. Jak przełożę kompa z S13 to jak on będzie działał z całą resztą = o tym nie mam pojęcia :?:
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

poczytaj na stronie w dziale INNE technika eccs podzespoły tam masz wszystkie elektroniczne części od S13 i porównaj
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”