Witam
Padlo mi CA osttanio .. panewki ale do sedna...
Przeczytalem chyba z pol internetu i jakos ze silnik mam wyciagniety szukam sposobow zeby cos usprawnic z tym splywem...
Mysle zeby jakos zmodyfikowac to kolanko 90 stopni co jest do splywu z gory... ogolnie tendencja CA wiadomo wiecej oleju na gorze niz na dole i wilny splyw ktory lubis ie zapchac jak jest syf... Trzeba znalezc jaksi balans zeby znormalizowac te roznice ilosci oleju gora dol
Na kilku forach wyczytalem ze kolesie montuja np 2 catch tanki ktore balansuja jakos ze tyle tego oleju do gory nei leci i wszytsko sie jakos trzyma
"Pretty straight forward really, just run a seperate pipe from each breather outlet into a can with a big arsed pipe running from the can to atmosphere to vent from.
The pipe from block to inlet cover is still connected but I binned the original metal pipe and replaced it with some flexible hose.
No problems at all with the breathers at all now. Its been like that for at least two years and the engine gets a fairly hard life as the car gets used mostly for drifting and has done about 25k miles since I rebuilt it. "
At the moment Ive got a cusco can for the intake side breather and a 2litre coolant can (the blue thing) as the catch can for the two pipes from the exhaust side. The blue can also has a 1"diameter pipe venting to atmos that you cant see in the pic. "
Link do forum
Montowanie dodatkowych splywow to 2ga opcja
..i ten smok od SRa czy wogole jest sens...
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?293763-Oil-starvation-prevent-modification/page2
Szybszy splyw oleju z gory na dol :)
Moderator: Moderator
a restryktor na wyjsciu z bloku do glowicy?
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
Ja właśnie kończę składać CA i właśnie się zastanawiam co robić żeby zapobiegać.
Na tą chwilę plan był taki że wszystko dokładnie wyczyszczę w środku żeby nie było mowy o jakimkolwiek syfie, co już zrobiłem, plus dodatkowo większa miska co jest w planie, mam nadzieję na dniach.
Spływów żadnych nie robiłem, nie wiem czy jest sens czy to bardziej dla dobrego samopoczucia. szaman ma w 100% seryjne CA jeśli chodzi o układ smarowania, nawet miska i smok jest seria, a lata aż miło, więc pytanie czy nowa pompa, czyste bebechy i odpowiednie obchodzenie się z motorownia nie załatwiają sprawy.
Bądź co bądź to nie jest tak że wyremontujesz sobie CA i zaraz padnie bo nie zrobiłeś spływu albo co. Kiedyś jak te silniki zostały złozone w fabryce i wszystko było czyste że mucha nie siada, to jak ktoś nie był skończonym debile to przez te 100k km dawały jak trzeba
Na tą chwilę plan był taki że wszystko dokładnie wyczyszczę w środku żeby nie było mowy o jakimkolwiek syfie, co już zrobiłem, plus dodatkowo większa miska co jest w planie, mam nadzieję na dniach.
Spływów żadnych nie robiłem, nie wiem czy jest sens czy to bardziej dla dobrego samopoczucia. szaman ma w 100% seryjne CA jeśli chodzi o układ smarowania, nawet miska i smok jest seria, a lata aż miło, więc pytanie czy nowa pompa, czyste bebechy i odpowiednie obchodzenie się z motorownia nie załatwiają sprawy.
Bądź co bądź to nie jest tak że wyremontujesz sobie CA i zaraz padnie bo nie zrobiłeś spływu albo co. Kiedyś jak te silniki zostały złozone w fabryce i wszystko było czyste że mucha nie siada, to jak ktoś nie był skończonym debile to przez te 100k km dawały jak trzeba
S13 CA18DET
JapanizeD
JapanizeD
na rysunku powyzej zawor zwrotny na przewodzie wchodzacym za przeplywka a przed turbo czyli tam gdzie wystepuje tylko ssanie jest bez sensu.
ja mam z powyzszego tyle ze w zolty przewod idacy do rury turbo-przeplywka wpietego mam oil tanka i tam trzeba patrzec, bo CA na odcince wywala olej do tanka i jak tam sie zbiera to trza patrzec po stanie w silniku. Bez tanka wszystki idzie w dolot i sie powolutku spala, a jak nie przypilnujemy stanu to po panwekach. Poza tym seria z tego co pamietam
w przewodzie do tanka jest chyba zwezka o ile dobrze pamietam, ale to musialbym sparawdzic czy dalej to ustrojstwo tam jest, byl to krazek z otworem w srodku wepchniety w przewod odmy.
ja mam z powyzszego tyle ze w zolty przewod idacy do rury turbo-przeplywka wpietego mam oil tanka i tam trzeba patrzec, bo CA na odcince wywala olej do tanka i jak tam sie zbiera to trza patrzec po stanie w silniku. Bez tanka wszystki idzie w dolot i sie powolutku spala, a jak nie przypilnujemy stanu to po panwekach. Poza tym seria z tego co pamietam
w przewodzie do tanka jest chyba zwezka o ile dobrze pamietam, ale to musialbym sparawdzic czy dalej to ustrojstwo tam jest, byl to krazek z otworem w srodku wepchniety w przewod odmy.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Jest tego troche.. jak widac...
@banoff nei doczytalem jeszcze o tym restryktorze a jak narazie zdecydowalem sie na remont CA heh 2ga szansa
Tu tez ciekawie pisza http://www.driftworks.com/forum/drifting-chat/188930-ca18det-preservation-society.html
Internert caly przeczytalem dzis po raz 3ci dobrze ze w pracy dzis nudy
szaman to tez spoko wiadomo lepiej niech pluje do tanka niz do turbiny a zablokowales PVC ?
Ja jak narazie nastawiam sie na setup z 2ma tankami Co do konfiguracji co i jak musze doczytac bo jest tego troche
@banoff nei doczytalem jeszcze o tym restryktorze a jak narazie zdecydowalem sie na remont CA heh 2ga szansa
Tu tez ciekawie pisza http://www.driftworks.com/forum/drifting-chat/188930-ca18det-preservation-society.html
Internert caly przeczytalem dzis po raz 3ci dobrze ze w pracy dzis nudy
szaman to tez spoko wiadomo lepiej niech pluje do tanka niz do turbiny a zablokowales PVC ?
Ja jak narazie nastawiam sie na setup z 2ma tankami Co do konfiguracji co i jak musze doczytac bo jest tego troche
Ostatnio zmieniony pt 20 lut, 2015 17:22 przez dredman, łącznie zmieniany 1 raz.
yy ale po co blokować zaworek?
samo wywalanie oleju do turbo to jedno, chodzi o to zeby widziec ile tego wylatuje z silnika podczas upalania i uzytkowania na codzien
samo wywalanie oleju do turbo to jedno, chodzi o to zeby widziec ile tego wylatuje z silnika podczas upalania i uzytkowania na codzien
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 12
- Rejestracja: pn 20 paź, 2014 18:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja przy remoncie silnika robiłem spływy z głowicy +powiększona misa wrzuciłbym fotki tylko jak hehe no chyba ze dam linka do fb a mianowicie z tyłu głowicy są 2 zaślepki metalowe wyrzuciłem je i otwory po nich nagwintowałem gwintownikiem 3/4 cala + przejściówki z 3/4 na 1/2 cala i kolanka z redukcja na węże wspawałem rurkę w misę i oliwka tam śmiga równo tak ze jak by ktoś chciał mogę np na mail podesłać foty tego co wystrugałem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
problemem padajacych CA jest taki, ze padaja bo byly w zyciu skatowane/jezdzily na gownianym oleju/jezdzily bez oleju/ poprostu wynika to z ich zuzycia/ remonty były zrobione gówniano.
jesli bedziesz jezdzil z pelnym stanem oleju a CA jest czyste i po normalnym remoncie to podczas "madrego" upalania nie ma szans zeby olej nie zdazył wrocic do miski.
jesli bedziesz jezdzil z pelnym stanem oleju a CA jest czyste i po normalnym remoncie to podczas "madrego" upalania nie ma szans zeby olej nie zdazył wrocic do miski.
Wężem od pokrywy zaworów do skrzyni korbowej nie spływa olej (poza extremalnymi sytuacjami) jest to jedynie odpowietrzanie skrzyni korbowej i tak powinien być tam catch tank i jeden miedzy pokrywami zaworowymi a dolotem jest to dobre rozwiązanie.
Jun robi zwężki do głowicy aby mniej oleju leciało do góry
pompy oleju miedzy wersja JDM a EU są różne własnie testuje JDM-ową
w zeszłym roku wleciał mi jakiś metalowy odłamek około 1mm taki co przeleci przez sitko w smoku w pompę oleju(przelot od nowości 7tys.) i pierścień środkowy w pompie pękł było to widać na zegarze ciśnienia oleju ale to zlekceważyłem. I nawet panewki ACL nie pomogły. Wiec zawsze jest gdzieś przyczyna. Aktualnie mam smok od subaru i powiększoną miskę opuszczona o 5mm w dół smok i dno miski. Belka pod silnikiem jest jeszcze niżej wiec nie jest to najniższy pkt.
ale to taka rzeźba dla rzeźby. do nowej pompie i oleju ciut nadstan też by latało.
Jun robi zwężki do głowicy aby mniej oleju leciało do góry
pompy oleju miedzy wersja JDM a EU są różne własnie testuje JDM-ową
w zeszłym roku wleciał mi jakiś metalowy odłamek około 1mm taki co przeleci przez sitko w smoku w pompę oleju(przelot od nowości 7tys.) i pierścień środkowy w pompie pękł było to widać na zegarze ciśnienia oleju ale to zlekceważyłem. I nawet panewki ACL nie pomogły. Wiec zawsze jest gdzieś przyczyna. Aktualnie mam smok od subaru i powiększoną miskę opuszczona o 5mm w dół smok i dno miski. Belka pod silnikiem jest jeszcze niżej wiec nie jest to najniższy pkt.
ale to taka rzeźba dla rzeźby. do nowej pompie i oleju ciut nadstan też by latało.
TAK z EJ jest trochę większa średnica ale pasuje.
materiał na miskę mam w razie czego wycięty laserem z nierdzewki jak by ktoś potrzebował.
materiał na miskę mam w razie czego wycięty laserem z nierdzewki jak by ktoś potrzebował.
Ostatnio zmieniony sob 21 lut, 2015 12:02 przez erison, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 12
- Rejestracja: pn 20 paź, 2014 18:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
spływy u siebie zrobiłem tak - https://drive.google.com/open?id=0Bz6lw ... authuser=0
eksperymentowałem na starej głowicy bo i tak szła w kosz pozacierane wszystko było,mało tego to
wyżarło kanały wodne
eksperymentowałem na starej głowicy bo i tak szła w kosz pozacierane wszystko było,mało tego to
wyżarło kanały wodne
erison fajny pomysl z ta miska, widzialem wiele wlasnie taki projektow, a co do smoka z subaru.. no moze to dzialac ciekawie biorac pod uwage ze wieksza plaszczyzna "ssania" i to sitko ciekawie, jeszcze jak opuscisz nizej
Czyli to rozwiazanie na tym zdjeciu z 2ma tankami nie takie zle jest
zmotoryzowany12 mysle nad tym szczerze mowiac tylko nie chce mi sie glwoicy zdjemowac cale co do gwintowania etc; widzialem goscia z dotoczyl zaslepki grube i w nich zrobil gwint ze redukcji robic nie musial i tez to ciekawie smigalo, jak znajde ten post to wrzuce foto
Pozdr
Czyli to rozwiazanie na tym zdjeciu z 2ma tankami nie takie zle jest
zmotoryzowany12 mysle nad tym szczerze mowiac tylko nie chce mi sie glwoicy zdjemowac cale co do gwintowania etc; widzialem goscia z dotoczyl zaslepki grube i w nich zrobil gwint ze redukcji robic nie musial i tez to ciekawie smigalo, jak znajde ten post to wrzuce foto
Pozdr