zly AFR

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: śr 08 paź, 2003 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Wlasnie spotkalem sie z Bartkiem (dzieki jeszcze raz) i tak sie sklada ze mial przy sobie lambde wiec szybko podlaczylismy i ogien. I tu pojawil sie problem - wynik 14,7 zarowno na 0,7 bar jak i na 1bar ?? tego nie rozumiem. Na wolnych obrotach za bogata mieszanka.
Pytanie - czy ktos sie z tym spotkal? Jezeli tak to czy jest jakas regulacja czy od razu (piggy back to sugestia Bartka). W serwisowce do mojego (s13 bez kat bez lambdy) napisali ze regulacja jest tylko na MAFie. Prosze jakies sugestie bo autko jest jeszcze w dobrym stanie i nie chce rozwalic tlokow.
Peter

Chyba czeka Cie strojenie by SMT5 lub 6 tak mi się wydaje...
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

200sx pisze:Wlasnie spotkalem sie z Bartkiem (dzieki jeszcze raz) i tak sie sklada ze mial przy sobie lambde wiec szybko podlaczylismy i ogien. I tu pojawil sie problem - wynik 14,7 zarowno na 0,7 bar jak i na 1bar ?? tego nie rozumiem. Na wolnych obrotach za bogata mieszanka.
Pytanie - czy ktos sie z tym spotkal? Jezeli tak to czy jest jakas regulacja czy od razu (piggy back to sugestia Bartka). W serwisowce do mojego (s13 bez kat bez lambdy) napisali ze regulacja jest tylko na MAFie. Prosze jakies sugestie bo autko jest jeszcze w dobrym stanie i nie chce rozwalic tlokow.
Rozmawialem z godzine z Jarkowym na ten temat i przynam ze na nic konkretnego nie wpadlismy. Twoj AFR jest szokujacy. Szokujace nie tylko jest to ze jest ubogo ale to ze masz staly afr podczas doladowania oraz afr sie nie zmienia przy roznych doladowaniach. Jak dojechalem do domu to bylem prawie pewnie tego ze zrabala sie sonda afr wiec pojezdzilem sobie i pomierzylem swoje struchlo. Niestety sonda dziala ok :?
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

jeśli nie wychodzi powyzej 14 to nie masz się jeszcze co martwić o tłoki. Ja jeździłem na jeszcze bardziej ubogej wychodzi czasami 16 (czyli super lean)
Wielu by Ci pozazdrościlo takiego stosunku - malo pali autko.
Mnie zdziwiło coś jescze podobno nie ma dużej róznicy pomiędzy 0.7 a 0.9 bar w przyspieszaniu - powinno być bardzo wyraźnie odczówalne.

Jeśli chcesz poprawic stosunek mieszanki a przy okazji osiągi polecam chip tuning wyjdzie 7,5 raza taniej niż SMT.

Regulacja jest tez na AFM małym pokrętełkiem na płaski śrubokręt.
Co do ubogiej mieszanki to proponuję jeszcze sprawdzić się na analizatorze spalin przy 2000obr na nie obciążonym silniku powinno być koło 2% CO jak będzie duzo mniej to trzeba będzie sie tym zająć.

Swoja drogą zdziwił mnie ten wynik bo jak przeanalizować orginalną mape paliwa to jest tak wysterowana że przy 6000obr pod 80% obciążeniem wychodzi skład mieszanki równy 8-10 w takim razie skąd u Ciebie 14,7?????? Chętnie przejżał bym Twoj sprzęt.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Sprzet ma fajny :D ja juz ogladalem. A co do tego przyspieszania to jak Darek przelaczyles na 1 bar to mi odszedłes i do na całkiem duza odległosc :D
Awatar użytkownika
200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: śr 08 paź, 2003 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Dzieki Panowie ze zainteresowanie. 14,7 to mimo wszystko troche duzo (prawda) i chetnie bym to zmienil. Mam jeszcze kilka dodatkowych pytan. Czy mozliwe ze mam za male cisnienie paliwa? Czy warto to sprawdzic czy nie tedy droga. Filtr paliwa to juz chyba ma 11 lat - jakos sie nie skladalo zeby go zmienic.
Jezeli chodzi o regulacje na AFM - czy regulowac moge tylko sklad na wolnych obrotach czy ma to tez wplyw na jazde i AFR pod obciazeniem.
Nigdy nie kombinowalem z komputerem wiec jak to mozliwe ze sa tak duze roznice od seryjnych ustawien. Gdzie szukac rozwiazania przynajmniej jezeli chodzi o serie bo na 1 bar to poprostu potrzeba wiecej paliwa (czyli chip, piggy...itp)
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

200sx pisze:Filtr paliwa to juz chyba ma 11 lat - jakos sie nie skladalo zeby go zmienic.
Na pierwszym miejscu wymienił bym filtr paliwa. Miałem kiedyś taką sytuacje że auto było mniej "żwawe" niż zwykle a jak wrzuciłem na luz i postałem koło 30 sekund to obroty spadały do 500. Sprawdzałem wszystko i nie miałem pojęcia co to może być. Okazało się że filtr był zasyfiały. Zresztą i tak nigdy nie jest się pewnym tego co się leje do baku :? . Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Obrazek
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Filtr podstawa ja wymieniłem swój 11 letni i... nie odczułem róznicy za to jeżdze spokojnie. Wszystko ma wpływ przepływomieże powietrza też sie zuzywają (niestety) Ciśnienie paliwa może sie zmienić (ja jak miałem 1 bar i przestawiałem ciśnienie paliwa na 2,5 bar to ODCZÓWAŁEM różnicę.
Mimo to nic nie tłumaczy tego że masz 14,7 cały czas nie zależnie od obciążenia silnika i ciśnienia doładowania.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: śr 08 paź, 2003 12:20
Lokalizacja: Warszawa

No to wyglada na to ze bez zabawy elektronika sie nie obejdzie. Zrobilem male rozeznanie i podoba mi sie Apexi S-AFR. (http://www.apexi.com)
Jakies opinie na ten temat?
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

rozumiem że chodzi o S-AFC.
Wg mnie ładnie wygląda i monitoruje wiele funkcji ale to wszystko.
Owszem reguluje AFR ale na takiej samej zasadzie jak mój "regulator mieszanki" (zresztra to od nich wykumałem że można zmienać w ten sposób jej skład).
Czytałeś chip tuning na forum? Od kiedy widze ile mozliwości daje nam nasze ECU pokochałem SXa jeszcze bardziej!!!!!
Nie chce sie tu reklamować ale uważam że rozwiązaniem o największym współczynniku kasa/zmiany jest właśnie mój chip.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”