Witam.
Piszę w sprawie swapa lub ewentualnej reanimacji seryjnego CA. Dwusetę mam już 8 lat, auto użytkowane na co dzień przez pierwsze 2 lata, później zakup jeździdła na co dzień. Przejechałem min jakieś max 35 tys. nie zawsze dbałem i wyszło co wyszło.. Dziś z racji ŚWIĄT i zjazdu rodzinki ,brat mech. który jest bardziej kumapy postanowiliśmy spr kompresję :
1 - 9
2 - 7
3 - 7,5
4 - 9 spr na zimnym silniku kręcąc rozrusznikiem.
Z tego co się dowiedziałem jest to poniżej krytyki powinno być według niego min 12.
S13 doczekało się dużego kulera gr. 5 cm wym chłodnicy, dolotu z filtrem stoż FUJITa, T28 do reg, waltro, zawór Greddy style i wydech z nierdzewki 2,75 na końcowym EL-teku.
No i z racji poprawy statusu chciałem doinwestować NISSANa stąd pyt do Was. Co się bardziej opłaci i co będzie bardziej rozsądne.
Budżet to ok 10 000.
Cel na początek ok 300 km w miarę wzrostu apetytu chcę dobić na pewno do 400, a może lepiej, wiadomo na przestrzeni lat z racji, że auto to wydatek na 2 lub 3 miejscu (na razie bez dzietny ) Jeśli nie jasne lub czegoś nie dopisałem pytać dopiszę.
Liczę na sensowne i mądre odpowiedzi za c z góry dziękuję.
CA reanimacja czy swap
Moderator: Moderator
- WARIAT~200sx
- Coś już wiem
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony pn 06 kwie, 2015 23:37 przez WARIAT~200sx, łącznie zmieniany 2 razy.
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
jak masz taki budżet to ja bym ładował SR'a, każdy Ci to powie, jest pod każdym względem lepszy od CA. Ja jestem dopiero po remoncie CA, ale miałem o połowę mniej kasy na to, więc nie miałem wyboru
"Spiritually, everything should be turbo charged" - Turbo Yoda MCM
- WARIAT~200sx
- Coś już wiem
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
No też tak słyszałem ale np w USA o CA to się zabijają! A SRa ma każdy może przez to jest tańszy w dłubaniu? A jeśli chodzi o RB to do 400 + chyba się nie opyla? Bo po co więcej do zabawy dla fanu nie na zawody ani nie na tory. Wiadomo najlepsza zabawa na torze ale chyba w przyszłości wystarczy 400 w RWD..
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
Dlaczego RB się nie opyla do 400+ (w eksploatacji napewno będzie drożej niż sr) ??
Ostatnio gdzieś widziałem swap sr za 8k, co raz się jakiś trafi...
Gdzie, znalazłeś inf że o ca się w uS&a zabijają ?
Ja osobiście byłbym za sr-em, wyniuchał bym coś w normalnej kasie spią ze skrzynią z ca, dorzucił Emu na start i z czasem rozbudowywał...
Ostatnio gdzieś widziałem swap sr za 8k, co raz się jakiś trafi...
Gdzie, znalazłeś inf że o ca się w uS&a zabijają ?
Ja osobiście byłbym za sr-em, wyniuchał bym coś w normalnej kasie spią ze skrzynią z ca, dorzucił Emu na start i z czasem rozbudowywał...
- WARIAT~200sx
- Coś już wiem
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
RB jest dużo droższy na start i nie wiem czy jest mi taki ciężki motor potrzebny co z SRa też 400+ można osiągnąć jak i z CA ale to już nie na mój portfel.
Jeśli chodzi o inf o Ca w USA to koleżka mi mówił ktory bardziej jest obeznany ale nie wiem na ile to była prawda
A SR z skrzynią CA chyba nie jest dobrym pomysłem nie wiem mam złe wspomnienia, ca 2 lata mymieniam skrzynie bo kuleją synchronizatory...
Jeśli chodzi o inf o Ca w USA to koleżka mi mówił ktory bardziej jest obeznany ale nie wiem na ile to była prawda
A SR z skrzynią CA chyba nie jest dobrym pomysłem nie wiem mam złe wspomnienia, ca 2 lata mymieniam skrzynie bo kuleją synchronizatory...
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
Szybkie pytanie ile chcesz mieć mocy z silnika ?
Ja przerabiam teraz odbudowę SR i na samą odbudowę ( na kutych elementach nowych pompach itd liczę w tym juz turbo chinczyk) trzeba mieć 10k
a przy zakupie swapu za 6-8k nie wiesz jak długo Ci Silnik pociągnie może i 100k km dać rade a może po 10 się sypnąć .
Tak więc wole osobiście robić to co mam przynajmniej wiem ze się nie wysypie
A jak już swap robić to mocną rewizje silnikowi trzeba zrobić
Ps. Skrzynia Z CA to prawie to samo co SR ( inny dzwon i Ca ma pojedyncze synchronizatory na 1 i 2 i krótszy 5 bieg )
Ja przerabiam teraz odbudowę SR i na samą odbudowę ( na kutych elementach nowych pompach itd liczę w tym juz turbo chinczyk) trzeba mieć 10k
a przy zakupie swapu za 6-8k nie wiesz jak długo Ci Silnik pociągnie może i 100k km dać rade a może po 10 się sypnąć .
Tak więc wole osobiście robić to co mam przynajmniej wiem ze się nie wysypie
A jak już swap robić to mocną rewizje silnikowi trzeba zrobić
Ps. Skrzynia Z CA to prawie to samo co SR ( inny dzwon i Ca ma pojedyncze synchronizatory na 1 i 2 i krótszy 5 bieg )
Ostatnio zmieniony śr 08 kwie, 2015 01:15 przez Profesor, łącznie zmieniany 1 raz.
- WARIAT~200sx
- Coś już wiem
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Na początek chciałem tak z 250 ma moich starych gratach, myślę że bez strojenia by było może ciut mniej. Teraz pytanie z kolei do Was czy jak robić remont - rewizję to od razu zakuwać motorownie ? Ale za cenę 10K to mogę sobie olej wymienić co najwyżej i filtry
Jeśli chodzi o skrzynię to mówią, że jest "lepsza" to skoro jest lepsza to powinna się czymś różnić a dzwon nie mam tu zbyt dużo do zmian w wytrzymałości..
Jeśli chodzi o skrzynię to mówią, że jest "lepsza" to skoro jest lepsza to powinna się czymś różnić a dzwon nie mam tu zbyt dużo do zmian w wytrzymałości..
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
To tylko takie dywagacje. Każdy by zrobił inaczej.
Do 400+ samo kucie cię nie zbliży to jeszcze sporo gotówki.
Ja chcę się od razu prawie wstrzelić w okolicę 300 i skupić na innych elementach nie tylko silniku.
Jak by się sypną to max zmienił bym tłoki u siebie.
Do 400+ samo kucie cię nie zbliży to jeszcze sporo gotówki.
Ja chcę się od razu prawie wstrzelić w okolicę 300 i skupić na innych elementach nie tylko silniku.
Jak by się sypną to max zmienił bym tłoki u siebie.
Tytanowe sprężynki zaworowe + talerzyki , obróbka głowicy , tłoki kute bo korby w CA są całkiem pancerne, panewy do sprawdzenia , dodatkowy spływ oleju z głowicy , miska z grodziami. Strojenie może być spokojnie ecumaster 3 i masz już potencjał na 400 w CA.
Wiadomo , wtryski pakujesz od evo ,
300hp bez pierdnięcia orarnie względnie bez połowy tych rzeczy z góry.
Sprzęgło itd....
Słuchanie o tych wszystkich cenach wziętych z kosmosu jest dla mnie conajmniej nierealne . Kupisz SR za 10 , remont drugie tyle a gdzie mody....
masz 20k
Za tyle piniendzy to masz porobione CA .
Czekaj , bo zaraz ktoś powie , że części nie ma dostępnych , ale się pytam o jakie części Wam chodzi ? Tłoki spokojnie ze stanów można ściągnąć , nawet w pl sklepach gdzieś widziałem za jakies nieduże $$
Tym razem nie jestem stronniczy bo nie mam nic do SR , oprócz tego że to zmarnowane 189ccm w tym wypadku
IMO reanimuj !
Jak swapować to grubo i docelowo a nie jakieś półśrodki
SR nie jest lepszym silnikiem.
Wiadomo , wtryski pakujesz od evo ,
300hp bez pierdnięcia orarnie względnie bez połowy tych rzeczy z góry.
Sprzęgło itd....
Słuchanie o tych wszystkich cenach wziętych z kosmosu jest dla mnie conajmniej nierealne . Kupisz SR za 10 , remont drugie tyle a gdzie mody....
masz 20k
Za tyle piniendzy to masz porobione CA .
Czekaj , bo zaraz ktoś powie , że części nie ma dostępnych , ale się pytam o jakie części Wam chodzi ? Tłoki spokojnie ze stanów można ściągnąć , nawet w pl sklepach gdzieś widziałem za jakies nieduże $$
Tym razem nie jestem stronniczy bo nie mam nic do SR , oprócz tego że to zmarnowane 189ccm w tym wypadku
IMO reanimuj !
Jak swapować to grubo i docelowo a nie jakieś półśrodki
SR nie jest lepszym silnikiem.
A zanim sie tak zapedziliscie, to moze ktos by wspomnial o zmierzeniu kompresji na rozgrzanym silniku pamietajac o otwartej przepustnicy na maxa.
Jakie tam masz turbo bo silnik to jednk, a turbo to kolejne wydatki
Jakie tam masz turbo bo silnik to jednk, a turbo to kolejne wydatki
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
- WARIAT~200sx
- Coś już wiem
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Powiem tak też cały czas mi chodzi po głowie robić CA bo budżet nie jest duży, a właśnie jak napisałeś "orbital" gdzie na mody nie wspominając o podstawowych rzeczach. Do tego założenie i robi się 13k z SRem nie myląć z SeRem
A co ma na myśli grubo i docelowo bo chyba nie RB choć to dobra baza ale to lepsze dłuższe CA. Według mnie jak grubo to 1jz alba 2jz.
Turbo mam jak napisałem T28 które wymaga również reanimacji bo dymi na wolnych ale nie zawsze i ma muszlę pęknięto wydechową.
A co ma na myśli grubo i docelowo bo chyba nie RB choć to dobra baza ale to lepsze dłuższe CA. Według mnie jak grubo to 1jz alba 2jz.
Czyli muszę jeszcze spr na rozgrzanym, ok w tym tyg ogarnę.szaman pisze:A zanim sie tak zapedziliscie, to moze ktos by wspomnial o zmierzeniu kompresji na rozgrzanym silniku pamietajac o otwartej przepustnicy na maxa.
Jakie tam masz turbo bo silnik to jednk, a turbo to kolejne wydatki
Turbo mam jak napisałem T28 które wymaga również reanimacji bo dymi na wolnych ale nie zawsze i ma muszlę pęknięto wydechową.
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
- WARIAT~200sx
- Coś już wiem
- Posty: 131
- Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A tak trochę z innej baczki ale w temacie CA.
Czy ktoś już z naszych albo w Polsce rozwiercał do 1.9 poczciwe 1.8?
I jak tak jak to się ma do mocy i jak jest z wytrzymałością jakieś przeróbki?
Czy ktoś już z naszych albo w Polsce rozwiercał do 1.9 poczciwe 1.8?
I jak tak jak to się ma do mocy i jak jest z wytrzymałością jakieś przeróbki?
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
Jako że ciut styczności miałem z tym i z tym... Totalnie nie zgadzam się z opinią Orbital'a - nie można było lepiej wykorzystać tych 198cc pojemności jak zbudować SRa !
Każda kasa ponad 3k włożona w CA to kasa niemalże bezzwrotnie wydana, nie przynosząca nic sensownego, chyba że lubisz być pionierem i bawi cię robienie tak zwanej sztuki dla sztuki...
Masz 10k i będziesz miał więcej? Swapujesz na SR, ustawiasz 0,9 bara i cieszysz się jazdą zbierając kasę na mod 350hp+
Ostatnio nawet był cały SR zakutu i przygotowany pod większe moce w dobrej kasie, idealny starter w przyszłość.
A tak poza tym, Twój brat mech. albo już był lekko 'świąteczny' albo zapomniał że kompresje mierzy się na DOBRZE rozgrzanym silniku z otwartą na maxa przepustnicą - to może sporo zmienić. Pomijam fakt iż obecna kompresja nie dyskwalifikuje silnika z jazdy i jak dla mnie, puki jeździ to zbieraj kaskę od razu na SRa stage3 i będziesz zadowolony
Każda kasa ponad 3k włożona w CA to kasa niemalże bezzwrotnie wydana, nie przynosząca nic sensownego, chyba że lubisz być pionierem i bawi cię robienie tak zwanej sztuki dla sztuki...
Masz 10k i będziesz miał więcej? Swapujesz na SR, ustawiasz 0,9 bara i cieszysz się jazdą zbierając kasę na mod 350hp+
Ostatnio nawet był cały SR zakutu i przygotowany pod większe moce w dobrej kasie, idealny starter w przyszłość.
A tak poza tym, Twój brat mech. albo już był lekko 'świąteczny' albo zapomniał że kompresje mierzy się na DOBRZE rozgrzanym silniku z otwartą na maxa przepustnicą - to może sporo zmienić. Pomijam fakt iż obecna kompresja nie dyskwalifikuje silnika z jazdy i jak dla mnie, puki jeździ to zbieraj kaskę od razu na SRa stage3 i będziesz zadowolony