CA reanimacja czy swap

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

WARIAT~200sx pisze: To 2/3k to chyba dobra cena ale na części chyba ori nie żadne tak tuningi a napewno nie kucizna, na sam remont 10k w CA to raczej dużo choć nie wiem czy na samą kuciznę by wystarczyło może tak a co z resztą ?
No raczej swap ale właśnie na co SR be rzeźby ale to każdy ma, RB super w sumie nie wiem dlaczego ale ma możliwości DUŻE ale jak sam mówisz koszta raczej powalają, SR to tak koło 5set by raczej ogarną...
To jest porządny remont bez modów silnika. Nowa pompa oleju OEM, nowy rozrząd, pompa wody, honowanie, polerka wału (nominał, przez ponad 20 lat ani razu nie obróciło panewki), pierścienie, głowica - no wszystko, robione na zdrowy seryjny silnik. Jedyne co jest niby wytrzymalsze od serii to panewki Clevite i to też tylko dlatego że zwykłych Intercarsowych nikt nie miał na rozmiar STD :P
Plan jest żeby zrobić ok. 250km i jeździć, nie celuję w nic powyżej 300/400. Jak kiedyś mnie najdzie na robienie takiego stwora to bankowo poszukam nowego właściciela dla swojego CA który będzie szanował (mam nadzieję->) bezpieczną granice mocy, a sam poszukam alternatywy.

Myślę że fajną opcją jest Saab (tak wiem, nikt nie wsadził do nysy i nie upalał, ale w innych budach już Saaby w RWD są i z tego co wiem radzą sobie nie licho, przy tym warto dodać, że przy zdrowym silniku nie trzeba bawić się w drogie kucie żeby przekroczyć granicę 400 kucyków).

VR6 również mnie jara, ma szereg zalet, ale niestety trzeba dużego worka złota na turbienie N/A :/

No ale to wszystko jest rzeźba. Wiadomo SR to nowszy silnik, lekki, żwawy i P&P - na pewno warto.
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
WARIAT~200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 131
Rejestracja: ndz 03 cze, 2007 17:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wszystko wskazuje jednak na taniego SRa, który jest niezastąpiony w tjuningach s13tek...

A gdzie zwolennicy RB?
A może by jeździć s13 na co dzień..?!
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Jeździł u mnie gościu sądem ponad 400kucy na seryjnym silniku z grubsza uszczelka i robił mega robotę!

Na szajsbuku jest ziomek który jeździ s14a z vr6 pod maską z turbo i tez barzzo sobie chwali i nie narzeka

Jak chcesz z RB zrobić 300+ to któreś z kompletny swap w sadzisz. Stróż i masz już 300+ dalsze koszty juz robią się grube.. poza tym wszystko zależy od tego jak się o silnik dba i tymbardziej czy robi się to budżetowo i oszczędza przy budowie silnika..

Jak przy budowie/remoncie nie będziesz żałował kasy, poczekam te pół roku więcej dokładając 5k więcej to później rzadziej będzie się psol i mniej kasy włożyć w remonty
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Chyba że mu tłoki popłynął albo będzie miał jakiś wypadek, albo stanie się 1000 innych rzeczy które mogą rozwalić silnik w pył a ilość kasy utopionej w profi remont nie ma na to wpływu...

Pakownie kasy w szrota jest imo bez sensu. Chcesz dobrze, ładuj swap. Chcesz tanio reanimuj CA ale nie na zasadzie próby oszlifowania gówna na diament. Zdrutuj to z sensem i patrz ile wytrzyma.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

PiotrekŁDZ pisze: Zdrutuj to z sensem i patrz ile wytrzyma.
:D made my day
Rice is nice
Obrazek
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Be my guest! :D
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

aż serce boli jak się to czyta........
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”