Ciśnienie oleju, problem?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Witam

Mam pytanie, czy na rozgrzanym silniku po np 30 minutowej jeździe (ca18det) ciśnienie oleju może spaść do 0.35 - 0,3 bara na obrotach 800 ?? olej 10w40 silnik po wymianie panewek, tłoków, szlifach itp. Pompa natomiast została stara;/ na zimnym silniku ciśnienie 1 bar 800 obrotów i 3 bary na 3000 obrotów.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

trochę mało, a przed remontem jakie ciśnienie było?
Awatar użytkownika
Crenshaw
Stały gość
Stały gość
Posty: 248
Rejestracja: sob 17 maja, 2014 07:43
Lokalizacja: Barlinek

totalnie poniżej normy, powinieneś mieć najmniej 1bar przy wolnych obrotach przy temp oleju 90'. przy tej samej temp przy 3krpm najmniej 3,5bar. na zimnym po odpaleniu na wolnych około 4bar, także nie chcę Cię martwić, ale prawdopodobnie pompa do wymiany. Nie oglądałeś jej przy remoncie? nie rozkręcałeś jej?
"Spiritually, everything should be turbo charged" - Turbo Yoda MCM
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

rozkręcałem pompe i wszystko było ok. Przed remontem nie miałem wskaźnika ciśnienia oleju. Dodam ze mam komputer 4 mapowy i teraz odpaliłem go na innej mapie i na ciepłym silniku trzyma 1 bar na 800 obrotów
Ostatnio zmieniony wt 19 maja, 2015 08:02 przez tiger_11_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Zdecydowanie ZA MALO!
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

wymiana pompy?;/
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

jeszcze raz dokładnie sprawdze dokładnie jakie ciśnienie przy jakich obrotach.

powinno być min 1 bar przy wolnych i 3,5 na 3000 obr tak?
Awatar użytkownika
Crenshaw
Stały gość
Stały gość
Posty: 248
Rejestracja: sob 17 maja, 2014 07:43
Lokalizacja: Barlinek

tak, przy temp ok 90'
"Spiritually, everything should be turbo charged" - Turbo Yoda MCM
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

A zegar na 100% dobry? Sprawdź na innym zegarze, ja np nie miałem dobrej masy i zegar swirowal trochę
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Najtansza opcja jest wpiac sie manometrem w magistrale olejowa i potwierdzenie tych wynikow,
Wlasciwe cisnienie masz podane w serwisowce, na wolnych ma byc powyzej 0.8 a na cieplym bez obciazenia i 3k rpm ma byc w zakresie 3.5-4.1,
jezeli potwierdzisz te cisnienie to sprawdz panewki, bo moze byc slabo :/
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

od mometu remontu zrobiłem 50 km, właściwie to dziś pierwszy raz nim wyjechałem z garazu. Myślicie ze mogło się coś stac z panewkami w tak krótkim czasie? dodam ze silnik pracuje cicho i nie ma zadnych niepokojacych objawów poza tym wskaźnikiem który pokazuje takie ciśnienie.
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Dawaj manometr jak szaman mówi, może masz farta i to tylko popsuty/zgłupiały zegar.
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Trzymam kciuki zeby nic nie bylo

U mnie jak zegar zaczal piszczec ponizej 1 bara od razu wlaczylo sie myslenie...
I ... panewkaaaaa .....
Moze cos ci zegar zwariowal czy cos ?
Bylo dobrze wczesniej ? i nagle spadlo ?
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

przed chgwila sprawdzałem i po 10 min pracy silnika przy wolnych obrotach 0,75 nie wiecej przy 3 tys 2,3 bara. słabo troche;/ W domu podepne manometr. Najgorsze ze do domu mam 35 km!!! ;/ laweta?
Awatar użytkownika
Crenshaw
Stały gość
Stały gość
Posty: 248
Rejestracja: sob 17 maja, 2014 07:43
Lokalizacja: Barlinek

ja bym nie ryzykowałm, najlepiej linka :)

a panewki nominały i wał nominał dałeś czy szlifowałeś?
"Spiritually, everything should be turbo charged" - Turbo Yoda MCM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”