Ciśnienie oleju, problem?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 373
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

kolega Maciu$ z forum ma pompy oleju ;)
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Golec pisze:kolega Maciu$ z forum ma pompy oleju ;)
Tak jak kolega wyżej pisze. Ja od niego brałem, firma RacingFactory - ma pompę po około 570zł - OEM Nissan zapakowany ładnie w pudełko jak trzeba wszystko. Możesz jeszcze zapytać kolegi Bvlgari z forum czy nie będzie miał ;)

Przy okazji wymiany pompy sprawdź sobie jak panewki wyglądają ;)
Albo najlepiej już sprawdź, a potem zamawiaj.
S13 CA18DET
JapanizeD
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Da rade ściągnąć mikę olejową bez sciągania wózka zawieszenia?
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Tak.
Masz procedure opisaną w serwisówce:
Odkręcasz stabilizator bodajże, luzujesz nakrętki mocujące silnik na łapach tak do końca szpilki, żeby Ci silnik nie wyskoczył z łap i dźwigasz silnik kawałek - powinno się zrobić tyle miejsca żeby michę wytargać :)

Pompe tez możesz zmienić na aucie, choć się zastanawiam czy nie łatwiej by było wyciągnąć :P
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

aby zdjąć miskę musisz silnik lekko podnieść do góry i parę cm opuścić sanki (tyle co szpilki starczy)
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Ok, dzięki za pomoc. Jak tylko znajdę trochę czasu to wymienię pompę oleju i dam znać czy pomogło
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Kupilem oryginalna pompe w driftshopie, wymienilem i nic to nie pomoglo :( cisnienie przy 3000 obr 2,5 bar. Nie wiem co dalej. Ma ktos jakis pomysl??? Sprawdzilem panewki, wszystko ok na szczescie
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

no to dół do remontu
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Mi na taki problem pomoglo szlif walu plus nowe panewki,
spadek cisnienia wynika z zaduzego luzu na panewkach glownych ktore nie klepią tak jak korbowe, a przynajmniej tak sobie to u siebie tlumaczylem ;) .
sprawdzales wszystkie panewki?? Glowne tez??
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Silnik jest po kapitalce, nowe tloki, pierscienie, panewki, szlif walu i cylindrow byl robiony. Do tej pory orzenechane ma 100 km a panewki sprawdzalem bo balem sie ze mogly sie przytrzec z racji niskiegi cisnienia na wolnych obrotach ( 0,3 bara)
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Jedyna rzecz jaka w silniku nie zostala wymieniona to walki rozrzadu ale nie wydaje mi sie aby to tam uciekalo cisnienie.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Podpory walu/ppokrywy panewek sa zgodne z blokiem i zakladane wg oznaczen??
Wal byl osiowany??
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Wszystko bylo znaczone przy rozbieraniu i napewno zostalo dobrze poskladane. Co do walu, szlifowany byll ale czy osiowany :roll: musial bym zapytac szlifierza
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

no u mnie tez dziwnie jest , po remoncie wlasnie zlozony silnik odpalony i olej 5w50 wlalem silnik odpalany narazie na postoju i cisnienie mam jakos 0,85-0.95 , przy 3 tys obrotow mam 3.9- 4.1
Wlasnie jade olej wymienic na 10w40 i zobaczymy , bardzo watpie ze silnik zle zlozony
wiec zobaczymy jak na 10w40 fakt jest mega goraco wiec 10w niby lepszy

Zobaczymy co dalej, napisze wieczorem

UPDATE

po 10w40 duzo lepiej cisnienie skoczylo i dosc w normie cisnienie 0.9-1bar na wolnych 850 rpm

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt 28 sie, 2015 16:56 przez dredman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

w serwisowce jest napisane:rozgzej silnik do normalnej temp.pracy czyli raczej mniejszej niz u Ciebie na zegarze mysle ze 80 stopni ,na wolnych ma byc powyzej 0.78,a przy 3000 3,53-4,12 bar oczywiscie silnik ma byc nie pod obciazeniem
Ostatnio zmieniony ndz 30 sie, 2015 14:07 przez rekin528, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”