Ciśnienie oleju, problem?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Golec, ja zakładam niedługo mechaniczny manometr na pomiary kontrolne, jak tam u ciebie na froncie?
Rice is nice
Obrazek
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Panowie, powiem wam że już rok temu założyłem ten temat i od tego też czasu latam swoją nyską z niskim ciśnieniem ( po remoncie silnika ) i nic się nie dzieje:)) Olej 20w60 + 200 ml militeka i ogień na tłoki! Doładowanie 1,2 bar . Upalanie co 2-3 tyg na rakietowej we Wrocławiu lub na Jelcz Laskowicach.


Takie tam jedno foto z treningu
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Obrazek
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Może był by ktoś chętny z okolic Wrocławia na jakieś małe upalanie np. na Jelcz Laskowicach. Tu macie filmik z jednego z naszych wyjazdów, dla tych którzy tam nie byli. https://www.youtube.com/watch?v=GpkpIfGHPis


Jak coś to pisać na pw
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Pomierzyłem i gaugan względem mechanicznego nieznacznie zaniża (0.1~0.05 Bar).
Założę relokację filtra i zobaczę czy coś się zmieni.

Golec, raportuj co u ciebie jest grane :)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Tomek89 pisze:Pomierzyłem i gaugan względem mechanicznego nieznacznie zaniża (0.1~0.05 Bar).
Założę relokację filtra i zobaczę czy coś się zmieni.

Golec, raportuj co u ciebie jest grane :)
Nie bardzo jest czas na prace przy nissanie, czeka mnie juz wymiana oleju i uszczelnienie cholernej miski oleju, wiec po wszystkim zrobię pomiary ciśnienia ;)

wg. gaugana ciśnienie nadal ma te same wartości. ostatnio przy upalaniu olej zagrzal się do ponad 110 stopni i ciśnienie na wolnych miało okolice 1.6-1.8b, ale chyba mam jakiś dziwny czujnik ciśnienia oleju na deskę, bo przy tej temp. potrafi się delikatnie świecić kontrolka. wszystko z czasem się sprawdzi ;)
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Z jakiegoś patrola można było podpasować czujnik co właśnie mrygał w tych okolicach.
No a ja mam 1Bar na wolnych(850) przy 80C, a jak stałem w korku przez 40 minut
olej 78C i ciśnienie 1,3 Bar.
Magia normalnie jakaś :)
Rice is nice
Obrazek
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Tomek89- to ja mam identyczne ciśnienie tyle że na oleju 20w60
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

to ja się ciut pochwalę, co prawda JZet ale na oleju 20w60 motula przy 90 stopniach mam 4,3-4,6 bara ciśnienia oleju przy 1100 obrotach
Natomiast jak olej się nagrzeje do 120 stopni to około 3,2-3,4 bara

Przy 3000 obrotach otwiera się już zaworek i puszcza przy dopuszczalnych 7,5 bara...

:shock: :shock:
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Binio_, Chyba jakiś niskoprzebiegowy swap dopadłeś :) Zalej może 15w50 następnym razem albo wcale 5w40 300v bo obecnie daremnie się pompa zuzywa.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Bo ja wiem czy tak daremnie, olej non stop lata w temp 95-125 więc przydaje się że ciśnienie jest odpowiednie ;)
Wszystko nowe ;)
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Ciśnienie ciśnieniem, ale liczy też się przepływ oleju :)
Jak ma za wysoką lepkość to zamiast krążyć po silniku
i odbierać temperaturę to zaraz z bypassu idzie w michę.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Słuszna uwaga
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Tomek89 pisze:Z jakiegoś patrola można było podpasować czujnik co właśnie mrygał w tych okolicach.
No a ja mam 1Bar na wolnych(850) przy 80C, a jak stałem w korku przez 40 minut
olej 78C i ciśnienie 1,3 Bar.
Magia normalnie jakaś :)
jak moim bym postal tyle czasu w korku, to olej miałby pewnie ze 105-110 stopni. elektryczny wentylator szybko zbita temp. wody, ale olej pomimo oryginalnego wymiennika nie oddaje tak fajnie temperatury :/
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Ciekawie ciekawie...
U mnie czarnej magii ciag dalszy... zalalem motula ;)
Przy temperaturze 70-80 stopni cisnienie 1.2BAR na wolnych bylo wiec mysle juz okej ... 1-but 2jka do odcinki 3 no i trzeba bylo sie zatrzymac :D ... Co mnie niemile zskoczylo ze po powyzszym zabiegu cisnienie oleju na wolnych pol bara hahaha.... - temperatura oleju jakies 90 stopni
Zeby bylo ciekawiej cisnienie przy 3 tys obrotow na postoju ok 3.9 wiec niby OK :D
Ogarniam jakiegs magika w pon niech wymienia pompe.. juz widze jak sie bedzie usmiechal do tego bo mam power brace :)

Jak patrzec na schemat tego spadku cisnienia to przy temp 100 stopni bede mial -0.5 haha :D
Postawilem wszystko na jedna karte albo zdechnie alboi nie... pozniej na dystanie 30 km but na maxa i wszytsko wrocilo do normy.... 1.2 bar na wolnych olej jakos 90 , 1.1 bar olej 100 stopni
Sprawdze sam czujnik dla swietego spokoju jak bedzie okazja

Upalam nyse i wszystko OK :) az milo
Ostatnio zmieniony wt 02 sie, 2016 23:01 przez dredman, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”