Ciśnienie oleju, problem?
Moderator: Moderator
Nowa pompa OEM, nominalny wał przepolerowany tylko u prawdopodobnie najlepszego szlifierza w Polsce, wszystkie nowe panewki Clevite, porządnie wyczyszczony każdy element silnika i wuala
S13 CA18DET
JapanizeD
JapanizeD
Sykopson, elgenacko !!
U mnie narazie troche lepiej niz ksiazkowo na 10w40 mobil przy 80 stopniach, jescze ze 100km , lekkie upalanie i wlewam motula, zobaczymy jakie wskoczy
Moja pompa oleju maly przebieg ale pamietam ze po pierwszym remoncie profilaktycznym zegar mi nie piszczal wiec musialo byc wyzsze wiec mam troche logistyki czemu mniej po 1szym szlifie walu, panewki nissan 1szy szlif , korbowe clevite nominal no ale coz zobaczymy
U mnie narazie troche lepiej niz ksiazkowo na 10w40 mobil przy 80 stopniach, jescze ze 100km , lekkie upalanie i wlewam motula, zobaczymy jakie wskoczy
Moja pompa oleju maly przebieg ale pamietam ze po pierwszym remoncie profilaktycznym zegar mi nie piszczal wiec musialo byc wyzsze wiec mam troche logistyki czemu mniej po 1szym szlifie walu, panewki nissan 1szy szlif , korbowe clevite nominal no ale coz zobaczymy
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
A ja mam taką przypadłość że po dłuższej jeździe i raz na torze zaobserwowałem że ciśnienie lekko wzrosło, ale to nie więcej jak 500 km po zmianie oleju.
Mówimy tu o wzroście 0,1~0,2 bara. Jak wszystko nagrzeje i spuchnie to chyba ścieśni się trochę pasowanie. Może to falowania napięcia wskaźnika.
Ja nie będę szlifował jak nie trzeba, kminię jakimi kanałami z stanów oem załatwić w gradacji. Naczytałem się że są tez tri-metal, a normalnie pasuje się korby między 4-5-6 setek a dla ca18 przewiduje się 0.018~0.045. Standardowe pasowania za luźne by się mogły wydawać
Podobnie na głównych się pasuje standardowo, a serwisówka podaje 0.021~0.048
I jak tu na oleju innym niż 10(20)w-60 ma być ciśnienie książkowe?Skoro szlifuje się na takie wymiary.
Mówię o silnikach z seryjnymi korbami, bo kute alu inaczej (bardziej) puchnie niż stalowa seria, wtedy troszkę się kompensuje to luźniejszym pasowaniem.
Podobnie jest w silnikach w sporcie, ogólnie bardziej puchną ze względu na temperaturę i daje się luźniej.
Dla średnio wysilonego ulicznego silnika szedł bym w pasowanie fabryczne, bo 200k km 15 właścicieli i zaniedbanie znosi kombinacja oem panewek i pasowania.
Mi się tak widzi 3-4 setki, ale wszystko kwestia dokładności.
Pluję sobie w brodę że nie byłem taki mądry wcześniej jak zrzucałem pompę oleju.
zobaczył bym sobie gradacje na wale i bym sobie pozałatwiał panewki i przy rewizji sprawdzić wał. Gdy wszystko ok nowe panwie i jak trza pompa oleju i dalej ognia i szanse stoją dobrze że pochodzi to 100~150 kkm.
Na ACL nie do pomyślenia takie przebiegi
Mówimy tu o wzroście 0,1~0,2 bara. Jak wszystko nagrzeje i spuchnie to chyba ścieśni się trochę pasowanie. Może to falowania napięcia wskaźnika.
Ja nie będę szlifował jak nie trzeba, kminię jakimi kanałami z stanów oem załatwić w gradacji. Naczytałem się że są tez tri-metal, a normalnie pasuje się korby między 4-5-6 setek a dla ca18 przewiduje się 0.018~0.045. Standardowe pasowania za luźne by się mogły wydawać
Podobnie na głównych się pasuje standardowo, a serwisówka podaje 0.021~0.048
I jak tu na oleju innym niż 10(20)w-60 ma być ciśnienie książkowe?Skoro szlifuje się na takie wymiary.
Mówię o silnikach z seryjnymi korbami, bo kute alu inaczej (bardziej) puchnie niż stalowa seria, wtedy troszkę się kompensuje to luźniejszym pasowaniem.
Podobnie jest w silnikach w sporcie, ogólnie bardziej puchną ze względu na temperaturę i daje się luźniej.
Dla średnio wysilonego ulicznego silnika szedł bym w pasowanie fabryczne, bo 200k km 15 właścicieli i zaniedbanie znosi kombinacja oem panewek i pasowania.
Mi się tak widzi 3-4 setki, ale wszystko kwestia dokładności.
Pluję sobie w brodę że nie byłem taki mądry wcześniej jak zrzucałem pompę oleju.
zobaczył bym sobie gradacje na wale i bym sobie pozałatwiał panewki i przy rewizji sprawdzić wał. Gdy wszystko ok nowe panwie i jak trza pompa oleju i dalej ognia i szanse stoją dobrze że pochodzi to 100~150 kkm.
Na ACL nie do pomyślenia takie przebiegi
Panowie, pojeździłem trochę nyską, dotarłem silnik i zmieniłem olej na motul 20w60 i ciśnienie teraz mam na wolnych 1,1b a na 3 tys 3,5b. Jeszcze przed zmianą oleju ciśnienie z upływem kilometrów wzrastało. Przypomnę jak było na począdku
Jak to możliwe?;/
Dodam że w międzyczasie wymieniłem pompę oleju na nową ale sama wymiana nic nie zmieniła.
tiger_11_ pisze:Witam
Mam pytanie, czy na rozgrzanym silniku po np 30 minutowej jeździe (ca18det) ciśnienie oleju może spaść do 0.35 - 0,3 bara na obrotach 800 ?? olej 10w40 silnik po wymianie panewek, tłoków, szlifach itp. Pompa natomiast została stara;/ na zimnym silniku ciśnienie 1 bar 800 obrotów i 3 bary na 3000 obrotów.
Jak to możliwe?;/
Dodam że w międzyczasie wymieniłem pompę oleju na nową ale sama wymiana nic nie zmieniła.
Ostatnio zmieniony ndz 06 wrz, 2015 09:24 przez tiger_11_, łącznie zmieniany 1 raz.
Na 20w60 mam ponad 2 bary na wolnych, a przy 3k blizej 4barow
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
a po co kombinować jak jest dobrze??
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
A ja jestem ciekaw drugiej strony, gdyby wał był spasowany na serię, powiedzmy 3 setki wszędzie.
Czytam stare posty z różnych for to dla świeższych ca18 ciśnienie oleju na wolnych okolice 1.8~2.0 bar przy temperaturze 95-100st C. , przy 3k okolice 5bar i więcej. Nie wiem jaki olej, ale podejrzewam że 15w50/10w60 albo 20w60. Według mnie takie wartości są spoko, i jestem ciekaw czy pasowania mają fabryczne ciasne czy remontowane, nie mam pojęcia .
Ciekawe co po rewizji wyszło by u mnie, ale jak czytam 5 barów przy 3krpm to istny szał, i nie trza żadnej wysokowydajnej pompy oleju, 5w50 albo 5w40 (np. motul chrono) i ogień
Niedawno był u mnie znajomy z dziewiczym sr20 no i ni chu chu ciśnienie oleju nie było na wolnych niższe niż 2,2 bara przy 85 st C a przy 3k miał 5-6 bar. To ja teraz jestem głupi i nie wiem co mam myśleć o remontach i standardowym pasowaniu
Czytam stare posty z różnych for to dla świeższych ca18 ciśnienie oleju na wolnych okolice 1.8~2.0 bar przy temperaturze 95-100st C. , przy 3k okolice 5bar i więcej. Nie wiem jaki olej, ale podejrzewam że 15w50/10w60 albo 20w60. Według mnie takie wartości są spoko, i jestem ciekaw czy pasowania mają fabryczne ciasne czy remontowane, nie mam pojęcia .
Ciekawe co po rewizji wyszło by u mnie, ale jak czytam 5 barów przy 3krpm to istny szał, i nie trza żadnej wysokowydajnej pompy oleju, 5w50 albo 5w40 (np. motul chrono) i ogień
Niedawno był u mnie znajomy z dziewiczym sr20 no i ni chu chu ciśnienie oleju nie było na wolnych niższe niż 2,2 bara przy 85 st C a przy 3k miał 5-6 bar. To ja teraz jestem głupi i nie wiem co mam myśleć o remontach i standardowym pasowaniu
No ja mam jeszcze lepsza zagadke teraz auto przejechane z 600 km na mobilu 10w40 tak co by je lepiej dotrzec, z 10 razy wbilem go na pelny boost (0.6) > obroty max dojechane do 6 tys - wszytsko na trasie- zero upalania...rekin528 pisze:u mnie na motulu 300V 15W50 bylo ok,a teraz zmienilem na 10W50 i przy 85 stopniach spada do 0,5 Bara:D
...ku mojemu zdziwnieniu cisnienie na wolnych spadlo do 0,5 bara... przy temp 70-80 stopni.. mysle sobie dobry LOL - maly plus ze przy 3 tys obr. jest w normie
Fakt auto bylo jezdzone co 2 miesiace jakos i sporadycznie odpalane w garazu
Mam nadzieje ze to olej stracil swoje wlasciwosci po lepszym perzegonieniu auta czy cos w ten desen choc nie ma to troche sensu, chyba pompa cos kuleje bo dziwnie po remoncie cos mi to cisnienie nie pasowalo, tym bardziej nie pasuje ze tak spadlo teraz ;/
Odpalilem dzis rano... kontrolka zero cisnienia przez 2-3 sekundy po tym nagle skoczylo do 5, minute pozniej spadlo do 4 dalej nie czekalem
Ostatnio zmieniony sob 26 mar, 2016 10:30 przez dredman, łącznie zmieniany 3 razy.