Ciśnienie oleju, problem?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

dredman pisze:
No ja mam jeszcze lepsza zagadke teraz auto przejechane z 600 km na mobilu 10w40 tak co by je lepiej dotrzec, z 10 razy wbilem go na pelny boost (0.6) > obroty max dojechane do 6 tys - wszytsko na trasie- zero upalania...
...ku mojemu zdziwnieniu cisnienie na wolnych spadlo do 0,5 bara... przy temp 70-80 stopni.. mysle sobie dobry LOL - maly plus ze przy 3 tys obr. jest w normie
Fakt auto bylo jezdzone co 2 miesiace jakos i sporadycznie odpalane w garazu
Mam nadzieje ze to olej stracil swoje wlasciwosci po lepszym perzegonieniu auta czy cos w ten desen choc nie ma to troche sensu, chyba pompa cos kuleje bo dziwnie po remoncie cos mi to cisnienie nie pasowalo, tym bardziej nie pasuje ze tak spadlo teraz ;/

Odpalilem dzis rano... kontrolka zero cisnienia przez 2-3 sekundy po tym nagle skoczylo do 5, minute pozniej spadlo do 4 dalej nie czekalem
bardzo dziwne. moim CA przejechałem juz 4k km od remontu, z czego 3,5k na Motulu 15w50 i ciśnienie oleju na zimnym (świeżo odpalony) 6 barów, jak bardzo zimno to nawet do 7 skacze, przy 90* jest ok. 2.6 - 2.8 bara na wolnych, a w 3k rpm jakieś 4.8 - 5 barów. Co najlepsze, jak olej skoczy do 100* ciśnienie jest w przedziale 2.2 - 2.4 bara na wolnych, a jak dostanie wpierdol ze 3 biegi po odcinie to wzrasta do 3 barów i już później tak trzyma na wolnych :D w kazdym razie czy 90* czy 100* w 3k rpm mam zawsze okolice 5 barów i to jest dla mnie ciśnienie jakie powinien trzymać "dobrze" spasowany silnik.

Wszystko było pasowane wg. manuala (maksymalne pasowanie 3 setki) panewki główne 0.25 normalne, nie utwardzane, korbowe King Racing STDX (pogrubiane o tysięczną cala), blok i korbowody osiowane, nowa pompa oliwy i skladane na spokojnie, bez pośpiechu i napinki ;) Taki maly przepis na zdrowe CA po mojemu :D
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

ja u siebie 3 miesiace temu remont zrobilem:mycie bloku,wymiana walu i 2 jego szlif ,osiowanie itd ,2 szlif cylindrow nowe tloki,wszystko nowe procz pompy oleju,panewki juz nie pamietam jakie ,nie zadna wysoka polka,calosc skladalem sam na spokojnie -pierwszy rtaz w zyciu skladalem silnik od podstaw,wszystko oliwione po dwa razy sprawdzane,ppo zlozeniu zalane 10w40 GULF najpierw mechaniczny manometr podpiety w magistrale pokazal od razu jakies 4bary moze wiecej odpalil od strzala,jednak okazalao sie ze za niskie cisnienie,no to miska w dol i wymiana na nowa pompe,okazalo sie ze cisnienie za niskiejakies 0,5 na ok.90 stopniach,no to dalej mechaniczny manometr YATO-ten w ogole pokazal nic praktycznie-zalamka,micha znowu w dol,pomyslalem pewnie zupa z panewek w misce,a tam nic ,probowalem sprawdzic zawor w pompie,nie dalo sie odkrecic,klocz zniszczyl srube(pompa niby oryginalana) wiec co dalej? micha spowrotem.Zdolowany,wymiana czujnika zegara,byl troche inny bez dodatkowej masy,stary mial male wgniecenie,ten czujnik pokazuje na 5w40 GULF po odpaleniu na zimnym 6 Bar gdzie stary nigdy takiegom wyniku nie pokazal a przy 60 stopniach jakies 3 bary(trudno mi dogrzac gruza w ta pogode bo mam zewnwtrzna duza chlodnice oleju bez termostatu) kupilem kolejny czujnik jeszcze nie zamontowalem,ale dzisiaj jade upalac na miasto,zoabczymy!!!!
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Golec, no wlasnie u mnie tez byl remont bez cisnienia
Pierwszy szlif, wal osiowany z korbami, wszystko pasowane z blokiem
Panewki glowne ori nissan, korbowe clevite 77 i takie dziwne historie

Rekin528 ja jeszcze miski nie zdejmowalem, za malo czasu na to obecnie ale juz widze jak sie mechanicy uciesza jak zaczna ja zdejmowac jak mam zrobione Power Brace.. haha - beda mieli troche rozpinania ;////

Tak czy inaczej tak jak ty podlacze mechaniczny manometr i zobacze jak te cisnienia, moze serio zegar mi sie zrabal, to by bylo super szczerze mowiac ;) no ale okaze sie
Napewno musze sprawdzic pompe oleju bo cyrki sa ;//
Auto postalo w nocy - odpalilem dzis rano...i w droge... temp 75 stopni i ku mojemu zdziwieniu cisnienie 1.2 BAR gdzie wczoraj po trasie 200km przy tej samej temp i kilku butach cisnienie oleju bylo 0.5 BAR. Jak tu nie zwariowac ?
Nic... manometr > sprawdzenie pompy badz wymiana na nowa od razu .. jesli to cos da... ca zaczyna mnie wq powoli :)

Thx, Wesolego Jajka[/list]
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Golec, Jakie masz wolne obroty?

5 barów przy 3krpm, super , jednak pasowanie z service manual'a najlepsze:)

Uzupełni proszę jeszcze dane ciśnienia dla różnych obrotów.

850-900 (wolne) 1500, 2000, 2500
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

Ja reklamacji nie zloze,bo silnik sam skladalem,jak pojade do szlifierza i mu powiem ,ze slabe cisnienie to napewno powie ze ja cos spieprzylem i tyle,co mi pozostalo?upalac,dzisiaj katowalem go na drugim biegu i gitara(5w40) chociaz nie dogrzalem do 90stopni,tez juz mam dosyc tego silnika bo do cholery czasu ,pracy i pieniedzy wlozylem i juz nawet boje sie go upalac :D jak padnie to bede myslal i plakal :D
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Tomek89, wolne obroty mam ustawione na 1000-1100 rpm, na niższych strasznie czuć drgania przez poliuretanowe poduszki...

dokładne pomiary ciśnienia w różnych obrotach zrobię jak wpadnie nowy zegar mechaniczny ;)
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Golec, spoko, może być i dla podwyższonych wolnych, jak zrobisz dla pozostałych "punktów pomiarowych" i paru innych będzie git.

Też zegarem se pomierzę, co się nie okaże że gaugan pokazuje pogodę, może pokaże 0,1 bara więcej na mechanicznym, to się dowartościuję trochę :lol:
Rice is nice
Obrazek
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Zmieniliście/dobrze założyliscie oring na smoku? Oring pod podstawką filtra zmieniony?
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Pozmieniane
Nie wydaje mi sie zeby mechanik taka gafe walnal ;)
Tak sobie mysle ze przed wyjeciem calej pompy powinno byc dojscie do tego tloczka co reguluje cisnienie wiec to wydlubie i zobacze co i jak bo cos dziwne ze to cisnienie po dluzszej jezdzie takie niskie a o dziwo przy 75 stopniach powyzej jednego bara jadac na krotszym odcinku wiec moze to sie przywiesza hmm.
Olej nie mogl stracic wlasciwosci po 600 km jak jzu pisalem wyzej

rekin528 ... haha wiem co czujesz , ja juz mialem upalac przy niedzieli to hmm poupalalem...sobie kadzidelko :D
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

dojscie do zawora masz po zdjeciu miski,ja jak drugi raz zdjalem miske chcialem odkrecic (klucz imbusowy) nie dalo rady,klucz sie prawie w srubie obkrecil i dupa,skad niby mialby sie tam syf dostac i ile musialoby go byc zeby cos tam przyblokowac?wszystko czyste i nowiutkie,a siatka na smoku cala,nie wierze ze jakas mala drobinka nagle by zawor przyblokowala,zreszta nie My pierwsi mamy problem z tym cisnieniem ,ja troche upalalem w ten weekend(przypominam GULF 5W40,jak na razie temp.oleju doszlo do 70stopni (mam duza chlodnice oleju) wiec cisnienie jest :D ale na wszelki wypadek
wymienie olej na 15W50 to troche spokojniejszy bede i biedniejszy o kolejne kilka stowek:D
Parnoja jakas ,ja po raz kolejny mialem ochote wystawic go na sprzedaz ,ale zaewne zrobie to dopiero jak mnie calkiem dobije finansowo ,ze nie bede mial co jesc :D Te 200sx'y to krew pot i lzy dla kilku zajebistych chwil :D
Ostatnio zmieniony pn 28 mar, 2016 18:01 przez rekin528, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

...

haha na 5w40 to ja bym chyba musial na msze w kosciele dac :D:D
Chyba sie nie bede pier*** z tym wszystkim i wrzuce nowa pompe oleju od razu skoro i tak miske trzeba zdjac. Smiesze by to bylo ze pompa padla po 6 tys przebiegu :D:D
Jakos mysl rozkrecania obecnej pompy - pozniej wrzucania i to samo... to wole od razu nowke wlozyc.
Ja chlodnicy oleju nei wrucalem narazie choc byla w planach.. narazie niech bez tego zacznie byc dobrze to sie bede zastanawial
15W50 juz czeka grzecznie tylko szkoda mi go lac troche jak mam go zlewac jesli cos nie tak, w sumie moznaby go zlac mysle do dalszego dlubania jakby cos nie banglalo choc to smierdzi troche drutem ;)
Ja na sprzedaz nie wystawie bo dlubvanie w budzie to grosze :) predzej zmienie silnik na jz albo sr no ale czas pokaze, z checia pooupalal bym obecne ca ;)
Niestety troche zajmei zanim zrobie tu update bo auto w pl a ja na wyspie ;) wiec z doskoku czlowiek chce sie pobawic a tu ^%$^%$^%$$%%^

STAY STRONG :)))
Ostatnio zmieniony pn 28 mar, 2016 19:03 przez dredman, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Zmieńcie szlifierzy, jak będzie zrobione jak w manualu + pompa to i na 5w40 będzie użyteczne ciśnienie.

Miałem na 2 wymiany 5w40, ciśnienie bylo niższe, ale w ramach tego co manual podawał, i wciągało go strasznie :)

Jak chcesz sprawdzić czy pompa oleju ok to zalej ją byle jakim 15w40 i patrz czy przecieka, jak nie to sprawna.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Podloze jeszcze podkladke pod sprezynke moze to cos zmieni ale bardzo watpie czy to pompa, coz bede dlubal to dam update dla potomnych co bylo przyczyna albo po prostu dojade to CA tak jak jest i wloze cos innego ;) , choc szkoda CA w porownaniu do SR pieknie mruczy
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Podłożenie zwiększy tylko ciśnienie otwarcia bypassu. W dolnym zakresie obrotów nic nie da.
Rice is nice
Obrazek
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Dokładnie tak. Sprawdźcie sobie też Panowie luz wzdłużny wału(przód tył). Jeśli jest duży to może rozwalać pompę oleju/znacząco przyśpieszać jej zużycie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”