Ciśnienie oleju, problem?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Ja po remoncie mam 1,4b na rozgrzanym silniku do 1,6 nawet z tego co pamiętam, przy 3krpm tak jak wy - 4b
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

na jakim oleju?
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Valvo VR1 10W50 (albo W60 nie pamiętam dokładnie :P )
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

to zajebisty wynik! ale kolega Dredman ma wystarczajace przy 85 stopniach(wg srewisowki)
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Nowa pompa OEM, nominalny wał przepolerowany tylko u prawdopodobnie najlepszego szlifierza w Polsce, wszystkie nowe panewki Clevite, porządnie wyczyszczony każdy element silnika i wuala :)
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Sykopson, elgenacko !!
U mnie narazie troche lepiej niz ksiazkowo na 10w40 mobil przy 80 stopniach, jescze ze 100km , lekkie upalanie i wlewam motula, zobaczymy jakie wskoczy :)
Moja pompa oleju maly przebieg ale pamietam ze po pierwszym remoncie profilaktycznym zegar mi nie piszczal wiec musialo byc wyzsze :) wiec mam troche logistyki czemu mniej po 1szym szlifie walu, panewki nissan 1szy szlif , korbowe clevite nominal :) no ale coz zobaczymy ;)
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

A ja mam taką przypadłość że po dłuższej jeździe i raz na torze zaobserwowałem że ciśnienie lekko wzrosło, ale to nie więcej jak 500 km po zmianie oleju.

Mówimy tu o wzroście 0,1~0,2 bara. Jak wszystko nagrzeje i spuchnie to chyba ścieśni się trochę pasowanie. Może to falowania napięcia wskaźnika.

Ja nie będę szlifował jak nie trzeba, kminię jakimi kanałami z stanów oem załatwić w gradacji. Naczytałem się że są tez tri-metal, a normalnie pasuje się korby między 4-5-6 setek a dla ca18 przewiduje się 0.018~0.045. Standardowe pasowania za luźne by się mogły wydawać
Podobnie na głównych się pasuje standardowo, a serwisówka podaje 0.021~0.048

I jak tu na oleju innym niż 10(20)w-60 ma być ciśnienie książkowe?Skoro szlifuje się na takie wymiary.

Mówię o silnikach z seryjnymi korbami, bo kute alu inaczej (bardziej) puchnie niż stalowa seria, wtedy troszkę się kompensuje to luźniejszym pasowaniem.

Podobnie jest w silnikach w sporcie, ogólnie bardziej puchną ze względu na temperaturę i daje się luźniej.
Dla średnio wysilonego ulicznego silnika szedł bym w pasowanie fabryczne, bo 200k km 15 właścicieli i zaniedbanie znosi kombinacja oem panewek i pasowania.
Mi się tak widzi 3-4 setki, ale wszystko kwestia dokładności.
Pluję sobie w brodę że nie byłem taki mądry wcześniej jak zrzucałem pompę oleju.
zobaczył bym sobie gradacje na wale i bym sobie pozałatwiał panewki i przy rewizji sprawdzić wał. Gdy wszystko ok nowe panwie i jak trza pompa oleju i dalej ognia i szanse stoją dobrze że pochodzi to 100~150 kkm.

Na ACL nie do pomyślenia takie przebiegi :)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
rekin528
Stały gość
Stały gość
Posty: 459
Rejestracja: pn 29 sie, 2011 21:58
Lokalizacja: Wiocha

u mnie na motulu 300V 15W50 bylo ok,a teraz zmienilem na 10W50 i przy 85 stopniach spada do 0,5 Bara:D
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Panowie, pojeździłem trochę nyską, dotarłem silnik i zmieniłem olej na motul 20w60 i ciśnienie teraz mam na wolnych 1,1b a na 3 tys 3,5b. Jeszcze przed zmianą oleju ciśnienie z upływem kilometrów wzrastało. Przypomnę jak było na począdku

tiger_11_ pisze:Witam

Mam pytanie, czy na rozgrzanym silniku po np 30 minutowej jeździe (ca18det) ciśnienie oleju może spaść do 0.35 - 0,3 bara na obrotach 800 ?? olej 10w40 silnik po wymianie panewek, tłoków, szlifach itp. Pompa natomiast została stara;/ na zimnym silniku ciśnienie 1 bar 800 obrotów i 3 bary na 3000 obrotów.


Jak to możliwe?;/

Dodam że w międzyczasie wymieniłem pompę oleju na nową ale sama wymiana nic nie zmieniła.
Ostatnio zmieniony ndz 06 wrz, 2015 09:24 przez tiger_11_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Na 20w60 mam ponad 2 bary na wolnych, a przy 3k blizej 4barow
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

szaman pisze:Na 20w60 mam ponad 2 bary na wolnych, a przy 3k blizej 4barow
:shock:

Chyba też zaleje taki z ciekawości następnym razem...
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

a po co kombinować jak jest dobrze??
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

No bo mi to silnika nie zabije, a zobaczę czy mam CA w równie dobrej kondycji co szaman :P
S13 CA18DET
JapanizeD
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

A ja jestem ciekaw drugiej strony, gdyby wał był spasowany na serię, powiedzmy 3 setki wszędzie.

Czytam stare posty z różnych for to dla świeższych ca18 ciśnienie oleju na wolnych okolice 1.8~2.0 bar przy temperaturze 95-100st C. , przy 3k okolice 5bar i więcej. Nie wiem jaki olej, ale podejrzewam że 15w50/10w60 albo 20w60. Według mnie takie wartości są spoko, i jestem ciekaw czy pasowania mają fabryczne ciasne czy remontowane, nie mam pojęcia .
Ciekawe co po rewizji wyszło by u mnie, ale jak czytam 5 barów przy 3krpm to istny szał, i nie trza żadnej wysokowydajnej pompy oleju, 5w50 albo 5w40 (np. motul chrono) i ogień
Niedawno był u mnie znajomy z dziewiczym sr20 no i ni chu chu ciśnienie oleju nie było na wolnych niższe niż 2,2 bara przy 85 st C a przy 3k miał 5-6 bar. To ja teraz jestem głupi i nie wiem co mam myśleć o remontach i standardowym pasowaniu
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

rekin528 pisze:u mnie na motulu 300V 15W50 bylo ok,a teraz zmienilem na 10W50 i przy 85 stopniach spada do 0,5 Bara:D
No ja mam jeszcze lepsza zagadke teraz ;) auto przejechane z 600 km na mobilu 10w40 tak co by je lepiej dotrzec, z 10 razy wbilem go na pelny boost (0.6) > obroty max dojechane do 6 tys - wszytsko na trasie- zero upalania...
...ku mojemu zdziwnieniu cisnienie na wolnych spadlo do 0,5 bara... przy temp 70-80 stopni.. mysle sobie dobry LOL - maly plus ze przy 3 tys obr. jest w normie
Fakt auto bylo jezdzone co 2 miesiace jakos i sporadycznie odpalane w garazu
Mam nadzieje ze to olej stracil swoje wlasciwosci po lepszym perzegonieniu auta czy cos w ten desen choc nie ma to troche sensu, chyba pompa cos kuleje bo dziwnie po remoncie cos mi to cisnienie nie pasowalo, tym bardziej nie pasuje ze tak spadlo teraz ;/

Odpalilem dzis rano... kontrolka zero cisnienia przez 2-3 sekundy po tym nagle skoczylo do 5, minute pozniej spadlo do 4 ;) dalej nie czekalem :D
Ostatnio zmieniony sob 26 mar, 2016 10:30 przez dredman, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”