Ponawiam temat ponieważ nie udało się znaleść usterki. Podsumuję dokładnie wszystko od począdku...
A więć problem polega na zbyt niskim ciśnieniu oleju w silniku po remoncie. Powodem remontu była
stukająca panewka. Pomiary cisnienia oleju zostały wykonane
na dwuch manometrach i się pokrywają. ciśnienie na rozgrzanym oleju przy obrotach 3tyś wynosi 2,8
bar przy obrotach 800 ciśnienie spada do 0,5 bar.
Remont silnika polegał na:
-szlifie cylindrówr
-szlifie wału
-remoncie głowicy
-planowaniu bloku i głowicy
-korbowody zostały sprawdzone i zabielone przez szlifierza
Założone zostały :
-nowe panewki korbowodowe i główne nadwymiar 0,25
-nowe tłoki nadwymiar 1,0 + pierscienie
-nowe uszczelniacze i uszczelki
- nowa pompa oleju oryginalna
- nowa pompa wody
-kompletny rozrząd
-regeneracja turbiny + rozwiercanie strony zimnej
-
Dodatkowe informacje
-wał nie był osiowany
-szlify były robione we Wrocławiu u Adamskiego (sprawdzona szlifiernia)
-silnik zalany olejem 10w40
-dysze natryskowe na denko tłoka były sprawdzane
Dziś do silnika dolałem motodoktora i ciśnienie wzrosło do 3 bar na 3tyś obr i do 0,6 na 800 obr.
Moje pytania
- czy ciśnienie moze tracić przez to ze olej zbyt swobodnie przelatuje przez turbinę??
coś takiego wyczytałem na jakimś forum ale nie nissanowskim
- Czy możliwe że coś mogło zostać przeoczone przy składaniu silnika co właśnie w ten sposób mogło by wpłynąć na
ciśnienei oleju?
Auto buduje już od 2 lat tymczasem sezon w pełni a nysa stoi;(
Proszę o pomoc, nie mam pomysłu co dalej.
Proszę o pomoc słabe ciśnie w ca po remoncie
Moderator: Moderator
byłem dziś w driftshop po restryktor i dowiedziałem się tam że restryktor jest w bloku przy wyjściu smarowania na turbine więc nie ma sęsu montowć kolejnego. Stwierdziłem że będę tak jeździł i zobcze co się stanie. Zrobiłem dzis jakieś 40 km i okazało się ze ciśnienie jak by wzrastało;/ obecnie nie spada poniżej 0,8 bar na wolnych i przyma ciągle 3 bar na 3tys. a przypomnę że spadało poniżej 0,4 na wolnych i 2,4 bar na 3 tys więc jakaś poprawa jest. Nie wiem o co chodzi, może coś się dociera?
znalazłem jeszcze coś takiego http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=123375
Wciąż ciśnienie jest śmieciowe,
jesteś pewien że szlif został wykonany poprawnie i było to mierzone z panewkami że jest git?
Kiedyś też szukałem dziury w całym i zakładałem restrykcje do turbo bo jej akurat nie miałem ale nie zmieniło to prawie nic (może 0,1-0,2 przy 3000 obrotów)
Przyczyną okazały się panewki głowne które już powoli miały dość oraz pompa oleju
Sprawdz innym miernikiem ciśnienia oleju
jesteś pewien że szlif został wykonany poprawnie i było to mierzone z panewkami że jest git?
Kiedyś też szukałem dziury w całym i zakładałem restrykcje do turbo bo jej akurat nie miałem ale nie zmieniło to prawie nic (może 0,1-0,2 przy 3000 obrotów)
Przyczyną okazały się panewki głowne które już powoli miały dość oraz pompa oleju
Sprawdz innym miernikiem ciśnienia oleju
to jzu bylo robione niestetyBinio_ pisze:Sprawdz innym miernikiem ciśnienia oleju
tez obstawiam penwki golwne, moze wal byl mocno krzywy i bez osiowania sa za duze luzy pomimo obrobieniu czopów na wymiar?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.