Proszę o pomoc słabe ciśnie w ca po remoncie

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Ponawiam temat ponieważ nie udało się znaleść usterki. Podsumuję dokładnie wszystko od począdku...
A więć problem polega na zbyt niskim ciśnieniu oleju w silniku po remoncie. Powodem remontu była
stukająca panewka. Pomiary cisnienia oleju zostały wykonane
na dwuch manometrach i się pokrywają. ciśnienie na rozgrzanym oleju przy obrotach 3tyś wynosi 2,8
bar przy obrotach 800 ciśnienie spada do 0,5 bar.


Remont silnika polegał na:
-szlifie cylindrówr
-szlifie wału
-remoncie głowicy
-planowaniu bloku i głowicy
-korbowody zostały sprawdzone i zabielone przez szlifierza

Założone zostały :

-nowe panewki korbowodowe i główne nadwymiar 0,25
-nowe tłoki nadwymiar 1,0 + pierscienie
-nowe uszczelniacze i uszczelki
- nowa pompa oleju oryginalna
- nowa pompa wody
-kompletny rozrząd
-regeneracja turbiny + rozwiercanie strony zimnej
-


Dodatkowe informacje
-wał nie był osiowany
-szlify były robione we Wrocławiu u Adamskiego (sprawdzona szlifiernia)
-silnik zalany olejem 10w40
-dysze natryskowe na denko tłoka były sprawdzane

Dziś do silnika dolałem motodoktora i ciśnienie wzrosło do 3 bar na 3tyś obr i do 0,6 na 800 obr.

Moje pytania

- czy ciśnienie moze tracić przez to ze olej zbyt swobodnie przelatuje przez turbinę??
coś takiego wyczytałem na jakimś forum ale nie nissanowskim
- Czy możliwe że coś mogło zostać przeoczone przy składaniu silnika co właśnie w ten sposób mogło by wpłynąć na
ciśnienei oleju?

Auto buduje już od 2 lat tymczasem sezon w pełni a nysa stoi;(

Proszę o pomoc, nie mam pomysłu co dalej.
Ostatnio zmieniony czw 11 cze, 2015 23:15 przez tiger_11_, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Motodoktor to zło, być może za luźno spasowali.

Zalej 15w50 albo 10w60. To z turbiną może być, ale nie jest to jedyna przyczyna. Restryktor i wio na pierwsze
Rice is nice
Obrazek
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

tak to wygląda chociaż mam nadzieję ze to co innego
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

a co myślicie o takim pomyśle aby odkręcić smarowanie turbiny i je zaslepić, odpalić na chwilę i sprawdzić ciśnienie?
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

to ale zblokuj by turbina się nie kręciła, albo od razu restryktor
Rice is nice
Obrazek
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

jutro po pracy zaślepię smarowanie, zablokuje turbo i odpale na kilka sekund, na zimnym oleju po odpaleniu mam 4 bary a z tego co wiem to inni mają nawet 6 bar.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

4,5 ~5 mam, w zimę więcej
Ostatnio zmieniony pn 08 cze, 2015 23:04 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Ja właśnie skończyłem remont dołu w swoim Ca i ciśnienie oleju na zimnym wychodzi kolo 5,8/ 6 bar, olej motul 15w50
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

byłem dziś w driftshop po restryktor i dowiedziałem się tam że restryktor jest w bloku przy wyjściu smarowania na turbine więc nie ma sęsu montowć kolejnego. Stwierdziłem że będę tak jeździł i zobcze co się stanie. Zrobiłem dzis jakieś 40 km i okazało się ze ciśnienie jak by wzrastało;/ obecnie nie spada poniżej 0,8 bar na wolnych i przyma ciągle 3 bar na 3tys. a przypomnę że spadało poniżej 0,4 na wolnych i 2,4 bar na 3 tys więc jakaś poprawa jest. Nie wiem o co chodzi, może coś się dociera? :roll:
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

motodoktor zaczyna działać

zmień na lepszy olej
Rice is nice
Obrazek
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

na innym forum powstała nowa teza... pęknięty blok silnika w miejscu kanału olejowego :roll:
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

znalazłem jeszcze coś takiego http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=123375
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

zmieniałeś wałki może? Może są wyrobione ostro.

Zrób se nadstan oleju dajmy na to 0.5L i zdaj relacje, powinno to zniwelować ten duży przepływ w głowicy
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wciąż ciśnienie jest śmieciowe,
jesteś pewien że szlif został wykonany poprawnie i było to mierzone z panewkami że jest git?

Kiedyś też szukałem dziury w całym i zakładałem restrykcje do turbo bo jej akurat nie miałem ale nie zmieniło to prawie nic (może 0,1-0,2 przy 3000 obrotów)
Przyczyną okazały się panewki głowne które już powoli miały dość oraz pompa oleju


Sprawdz innym miernikiem ciśnienia oleju
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Binio_ pisze:Sprawdz innym miernikiem ciśnienia oleju
to jzu bylo robione niestety :/
tez obstawiam penwki golwne, moze wal byl mocno krzywy i bez osiowania sa za duze luzy pomimo obrobieniu czopów na wymiar?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”