Ciśnienie oleju

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

http://www.racimex.de/de/site/produkte/ ... strumente/

Tu jest czujnik za 9 €. Wystarczyło by tylko zrobić przejściówkę gwintu i można mierzyć ciśnienie. Wskaźnik można zrobić nawet jak AFR Jarkowego.
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

Uprzedziłeś mnie z postem, ale idziemy podobnym tokiem. Problem tylko że czujnik do Nissana 300 ZX JC kosztuje 120 zł, a ten od niemca tylko 50 zł i wtedy jak mówisz - woltomierz i jest OK. Tylko jak kupić u niemca ten czujnik, ja tam raczej nie wyjeżdzam, może ktoś z Was bywa w Germanii.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

gdzie tam jest 7 funciaków bo ja widze 32.
A i jest też czujnik polski od poloneza i stara lub jelcza do 6 bar i kosztuje 80zł. Sprawdzałem kiedyś czy działa i było ok ale z gwintem dalej problem (a lepiej żeby tam było szczelnie!!)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

32 € jest za zegar z elektroniką, sam czujnik jest niżej. Przejściówkę zrobi ślusarz, Wystarczy tylko rurkę z jednej strony z gwinet zewn. z drugiej wew. pod czujnik i uszczelki, będzie szczelnie. W końcu nawet niemcy robią takie przejściówki, tyle że pokręcone (rysunek niżej)
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

Masz rację, ten czujnik jest w zestawie. Spojrzałem na link z ceną obok z czujnika, a nie przeczytałem że jest to za pokręconą przedłużkę. To odpada, może coś się zadziała z czujnikiem od poldka, Czy jest on elektryczny ?
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Melchior pisze:Niestey, wolę by popracował 0,5 sek. bez ciśnienia na 2000 obr. niż 3 sek. na 800, bo tak długo się nie zapala. Olej świeżutki. W serwisie (podobno) sprawdzali ciśnienie i jest ok. A takie problemy z diodką mam od około 10000 km. Nawet czujnik był wyminiany. ASO nie wie co jest z autem. Ale jeździ oki. Zdecydowanie jednak chcę zamontować tam manometr. Stąd moje pytanie o czujniki.
Ok to jest twoja sprawa. Zbierasz juz na remont czy dalej myslisz ze tak sie robi?
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

łatwo powiedzieć, Zaproponuj brt rozwiązanie. 800 obrotów i 3 sekundy. A może wiesz jak sprawdzić ciśnienie, bo wszystkie serwisy które znam nie mają takiej końcówki. ASO Nissan, twierdzi że jest OK.
Jakieś sugestie ?
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Melchior pisze:łatwo powiedzieć, Zaproponuj brt rozwiązanie. 800 obrotów i 3 sekundy. A może wiesz jak sprawdzić ciśnienie, bo wszystkie serwisy które znam nie mają takiej końcówki. ASO Nissan, twierdzi że jest OK.
Jakieś sugestie ?
800 obrotow i 3 sec nie wydaje mi sie bardzo dziwnym objawem. martwil bym sie gdyby bylo 10 sec.

Kup czujnik, kup zegar, zrob sobie przejsciowke u tokaza i zmontuj do kupy. w service manual sprawdz jakie powinno byc cisnienie i porownaj z wlasnym. Jezeli jest ok to gut a jezeli nie to sprawdz sprawnosc pompy olejowej. Jezeli jest ok to znaczy ze masz juz zjechane panewy i cisnienie ucieka. Jezeli nie chcesz rypac silnika bez oleju to zamontuj sobie przelacznik odcinajacy zaplon. Zanim odpalis pokrec nim na rozruszniku z 10 sec a pozniej odpal. silnik powinien miec juz wystarczajaca ilosc oleju.
Pozdrawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

Dzięki, i to jest odpowiedź. Całkiem pomysłowa. Pochechłam rozrusznikiem i powinno być oki. Spróbuję.
Panewki są dorabiane, ale były sprawdzane w lipcu, i wtedy było OK. A wskazanie szwankuje od roku.
Poszukam zaraz w schemacie, jak najłatwiej będzie odciąc zapłon, i posłucham Twojej rady. A manometr swoją drogą.
Skoro piszesz że3 sek. to normal, jestem spokojniejszy.

Pozdrowienia
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

Brt, jeszcze pytanie : Czy w Twoim aucie (bo rozumiem że jeździsz 300-ką) masz w standardzie wskaźnik ciśnienia oleju, czy tylko kontrolkę?
Goranowa

Chyba ma wzkaznik :wink: :?
Tak mi sie zdaje bo Goranowi to chyba polecal wiec pewnie tez ma.
Goranowa

Ale bez sensu powiedzialam
Nie mam pojecia zielonego czy w standarcie :oops:
Awatar użytkownika
Melchior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: wt 09 gru, 2003 22:09
Lokalizacja: Włocławek

Dzięki, w takim razie podejmuje działania, by mi goście z JC sprawdzili, czy może gwinty mają takie same, byłoby świetnie, żadnych problemów, tylko woltomierz.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

najłatwiej odciąć zapłon przez odłączenie cranck angle sensor (wystarczy zasilanie)
Brt nie ma wskaźnika cisnienia w standardzie ani dodatkowego też nie (z tego co widzialem) ale mówił mi że mieżył kiedyś.
Co do kręcenia rozrusznikiem to dobry pomysł faktycznie - póki masz ok akumulator i rozrusznik.
Swoją droga nasze rozruszniki sa maleńkie i nie lubia ak sie je przeciąża ja juz swojego przewijałem.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jarkowy pisze:najłatwiej odciąć zapłon przez odłączenie cranck angle sensor (wystarczy zasilanie)
Brt nie ma wskaźnika cisnienia w standardzie ani dodatkowego też nie (z tego co widzialem) ale mówił mi że mieżył kiedyś.
Co do kręcenia rozrusznikiem to dobry pomysł faktycznie - póki masz ok akumulator i rozrusznik.
Swoją droga nasze rozruszniki sa maleńkie i nie lubia ak sie je przeciąża ja juz swojego przewijałem.
Nissany 300zx maja zegar cisnienia oleju w standarcie. Twin turbo napewno ma. Cool pewnie zaraz powie czy N/A tez ma ale wydaje mi sie ze ma.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”