biało-szary dym

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Kuziemka
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 32
Rejestracja: śr 06 lut, 2013 19:02
Lokalizacja: Milanówek

Witam mam problemy z dymieniem z Ca.
krótka historia: Niedawno kupiłem s13 która była w 100% oryginalna. Nakręcilem nią już 650km i nie było żadnego problemu aż do dziś... Stary tłumik (oryginalny) był styrany i podrdzewiały więc założyłem przelot 2,5'' robiony na zamówienie, po przejechaniu koło 7km z nowym tłumikiem pochodził na wolnych obrotach i zaczą strasznie kopcić, nie tylko z wydechu ale też spod silnika, wjechałem na kanał i okazało się że nie był doszczelniony downpipe więc uszczelniłem miejsce łączenia i skręciłem, odpaliłem i ok. nie kopcił w tym miejscu, wyjechałem przejechałem 50m stanałem otworzyłem maske i dalej kopci gdzieś w okolicach turbo i barana. Podczas wkręcania na obroty 3,5tyś i więcej wywala tumany dymu z wydechu i troche właśnie z okolic barana i turbo. Dym jest biało-szary ale ma zapach mazutu. Silnik chodzi równo nie szarpie, wkręca się bez żadnych problemów na obroty. Nie bierze płynu chłodniczego a po odkręceniu korka od dolewania oleju (na pracującym silniku) wszystko jest normalnie. No i pytanie brzmi, dlaczego tak dymi ? i gdzie szukać usterki ? z góry dziękuje za pomoc :)
Ostatnio zmieniony wt 28 lip, 2015 21:26 przez Kuziemka, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Pachnie jak padnięte turbo.

Na seryjnym wydechu dość hamuje spaliny i jest ciśnienie w układzie, luźniejszy wydech zmniejsza to ciśnienie i przez to jest większa różnica ciśnienia wydech- łożyska. Na serii nie dymiło jeszcze a na przelocie tadam znaki dymne :)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
nerka
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: sob 07 paź, 2006 09:20
Lokalizacja: solec kujawski
Kontakt:

na 100% turbo wymień na t28
Kuziemka
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 32
Rejestracja: śr 06 lut, 2013 19:02
Lokalizacja: Milanówek

Dzieki za trop dziś postaram się potwierdzić, pogrzebać. To teraz pytanie brzmi, lepiej zregenerować obecną, oryginalną turbine czy kupić t28 ? I jak zwiększa się spalanie z t28 ?
Awatar użytkownika
Barta
Stały gość
Stały gość
Posty: 384
Rejestracja: ndz 29 lis, 2009 12:18
Lokalizacja: spod warszawy

Kurcze malo kto pyta o spalanie w s13. Odpowedz sobie na pytanie czy chcesz po prostu jeździć czy coś więcej. Jak tylko jeździć to kupuj to samo co masz. Nie zmienisz znacznie parametrów silnika mniejsza szansa że coś innego poleci. Widać że dopiero zaczynasz przygody z nissanem. Dbaj o niego szczególnie nie lekceważ sygnałów to bedzie ok.
Obecnie '92 200SX S13 CA18DET GT2860RS
Awatar użytkownika
HaKeN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 431
Rejestracja: pt 08 mar, 2013 10:06
Lokalizacja: Wronki
Kontakt:

jak coś mam t25 w dobrej niskiej cenie :) nie kopciło :)
Ostatnio zmieniony śr 29 lip, 2015 19:42 przez HaKeN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuziemka
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 32
Rejestracja: śr 06 lut, 2013 19:02
Lokalizacja: Milanówek

Barta chce nim jeżdzić na codzień ale i chce coś przy nim porobić :) zastanawiam się nad T28 bo wiem, że są trwalsze i narazie by jeżdził na tym doładowaniu 0,6 bara i narazie nic więcej. Tak jestem świezakiem to jest mój pierwszy nissan :) kupiłem i turbina za każdym razem była długo grzana i studzona na wolnych obrotach :)
Awatar użytkownika
nerka
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: sob 07 paź, 2006 09:20
Lokalizacja: solec kujawski
Kontakt:

bierz t28 a dłużnej polatasz a przy doładowaniu 0,6 bara bardzo długo :D
Kuziemka
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 32
Rejestracja: śr 06 lut, 2013 19:02
Lokalizacja: Milanówek

dobra to ma Pan tanio na sprzedaż? to chetnie wezmę :D
a może ma Pan kogoś kto sprzedaje ? :)
Ostatnio zmieniony czw 30 lip, 2015 10:18 przez Kuziemka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

Kuziemka, to zaprzyjaznisz się z Barta, bo on tez długo grzeje turbine na wolnych obrotach :D

t28 na 0.6 bara dmuchnie więcej powietrza niż t25 czyli już będziesz miał delikatny wzrost mocy ;) ale aby uzyskać to doładowanie musisz mieć mbc bo t28 seryjnie ładuje 0.35-0.4 bara i nissan zupełnie wtedy nie jedzie :D

a no i mam zapasowe t28 ale jeszcze nie wiem czy chce sprzedać :p do obejrzenia w piasecznie pod Warszawą ;)
Ostatnio zmieniony czw 30 lip, 2015 14:26 przez Golec, łącznie zmieniany 2 razy.
Kamil1258
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: sob 14 wrz, 2019 05:33
Lokalizacja: Warszaaa

Nie chce robić nowego tematu więc napisze tutaj. Moja s13 także dymi na biało ale tylko na wolnych obrotach. Jadę sobie jest wszystko ok stane na światłach i po 30sekundach zaczyna puszczać wielka chmurę białego dymu jak się przegazuje to dym ustaje. Płynu i oleju nie ubywa. Nie mam pomysłu przez co puszcza takie chmury dumy
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 512
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Ja tu widzę zasadniczo 2 opcje albo uszczelka pod głowicą albo turbo. Widocznie ubywa ci minimalna ilość płynu i po jakimś czasie zbiera się go tyle że dymi.

LPG masz?
CA18
Kamil1258
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: sob 14 wrz, 2019 05:33
Lokalizacja: Warszaaa

LPG nie mam, niby turbo nowe i silnik po remoncie. Tak mówił poprzedni właściciel a ile w tym prawdy to nie wiem. Zapomniałem napisać że przed dymieniem tajpierw trochę postrzela z wydechu tak delikatnieb i potem zaczyna lecieć dym. Tak jak by się coś nie dopalalo. Świece zmieniłem, zastanawiam się nad cewaki ponieważ też delikatnie faluja obroty. Zastanawiam się też czy wtryski mogą cieknąć?
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 512
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Jakby wtryski lały to kopciło by na szaro/czarno.

Możesz odłączyć lambde i zobaczyć czy będzie lepiej, sprawdz też czujnik temp. wody.
Ogarnij sobie serwisówke, odnośnie falowania wolnych EF & EC 50/51
CA18
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”