Witam mam problemy z dymieniem z Ca.
krótka historia: Niedawno kupiłem s13 która była w 100% oryginalna. Nakręcilem nią już 650km i nie było żadnego problemu aż do dziś... Stary tłumik (oryginalny) był styrany i podrdzewiały więc założyłem przelot 2,5'' robiony na zamówienie, po przejechaniu koło 7km z nowym tłumikiem pochodził na wolnych obrotach i zaczą strasznie kopcić, nie tylko z wydechu ale też spod silnika, wjechałem na kanał i okazało się że nie był doszczelniony downpipe więc uszczelniłem miejsce łączenia i skręciłem, odpaliłem i ok. nie kopcił w tym miejscu, wyjechałem przejechałem 50m stanałem otworzyłem maske i dalej kopci gdzieś w okolicach turbo i barana. Podczas wkręcania na obroty 3,5tyś i więcej wywala tumany dymu z wydechu i troche właśnie z okolic barana i turbo. Dym jest biało-szary ale ma zapach mazutu. Silnik chodzi równo nie szarpie, wkręca się bez żadnych problemów na obroty. Nie bierze płynu chłodniczego a po odkręceniu korka od dolewania oleju (na pracującym silniku) wszystko jest normalnie. No i pytanie brzmi, dlaczego tak dymi ? i gdzie szukać usterki ? z góry dziękuje za pomoc
biało-szary dym
Moderator: Moderator
Kurcze malo kto pyta o spalanie w s13. Odpowedz sobie na pytanie czy chcesz po prostu jeździć czy coś więcej. Jak tylko jeździć to kupuj to samo co masz. Nie zmienisz znacznie parametrów silnika mniejsza szansa że coś innego poleci. Widać że dopiero zaczynasz przygody z nissanem. Dbaj o niego szczególnie nie lekceważ sygnałów to bedzie ok.
Obecnie '92 200SX S13 CA18DET GT2860RS
jak coś mam t25 w dobrej niskiej cenie nie kopciło
Ostatnio zmieniony śr 29 lip, 2015 19:42 przez HaKeN, łącznie zmieniany 1 raz.
Barta chce nim jeżdzić na codzień ale i chce coś przy nim porobić zastanawiam się nad T28 bo wiem, że są trwalsze i narazie by jeżdził na tym doładowaniu 0,6 bara i narazie nic więcej. Tak jestem świezakiem to jest mój pierwszy nissan kupiłem i turbina za każdym razem była długo grzana i studzona na wolnych obrotach
Kuziemka, to zaprzyjaznisz się z Barta, bo on tez długo grzeje turbine na wolnych obrotach
t28 na 0.6 bara dmuchnie więcej powietrza niż t25 czyli już będziesz miał delikatny wzrost mocy ale aby uzyskać to doładowanie musisz mieć mbc bo t28 seryjnie ładuje 0.35-0.4 bara i nissan zupełnie wtedy nie jedzie
a no i mam zapasowe t28 ale jeszcze nie wiem czy chce sprzedać do obejrzenia w piasecznie pod Warszawą
t28 na 0.6 bara dmuchnie więcej powietrza niż t25 czyli już będziesz miał delikatny wzrost mocy ale aby uzyskać to doładowanie musisz mieć mbc bo t28 seryjnie ładuje 0.35-0.4 bara i nissan zupełnie wtedy nie jedzie
a no i mam zapasowe t28 ale jeszcze nie wiem czy chce sprzedać do obejrzenia w piasecznie pod Warszawą
Ostatnio zmieniony czw 30 lip, 2015 14:26 przez Golec, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie chce robić nowego tematu więc napisze tutaj. Moja s13 także dymi na biało ale tylko na wolnych obrotach. Jadę sobie jest wszystko ok stane na światłach i po 30sekundach zaczyna puszczać wielka chmurę białego dymu jak się przegazuje to dym ustaje. Płynu i oleju nie ubywa. Nie mam pomysłu przez co puszcza takie chmury dumy
LPG nie mam, niby turbo nowe i silnik po remoncie. Tak mówił poprzedni właściciel a ile w tym prawdy to nie wiem. Zapomniałem napisać że przed dymieniem tajpierw trochę postrzela z wydechu tak delikatnieb i potem zaczyna lecieć dym. Tak jak by się coś nie dopalalo. Świece zmieniłem, zastanawiam się nad cewaki ponieważ też delikatnie faluja obroty. Zastanawiam się też czy wtryski mogą cieknąć?
Jakby wtryski lały to kopciło by na szaro/czarno.
Możesz odłączyć lambde i zobaczyć czy będzie lepiej, sprawdz też czujnik temp. wody.
Ogarnij sobie serwisówke, odnośnie falowania wolnych EF & EC 50/51
Możesz odłączyć lambde i zobaczyć czy będzie lepiej, sprawdz też czujnik temp. wody.
Ogarnij sobie serwisówke, odnośnie falowania wolnych EF & EC 50/51
CA18