Sprzęgło XTD do CA

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Proszę o radę w sprawie sprzęgła do CA. Problem polega na tym że po zwiększeniu mocy na seryjnym nowym sprzęgle made in japan przejechałem zaledwie 3 tyś km i się skończyło. Zastanawiam się nad kupnem takiego sprzęgła w używce bo akurat mam okazję

http://www.ebay.com/itm/XTD-STAGE-3-RAC ... 58d084e5df

Ale czy to będzie się nadawać do jazdę na co dzień ? I ile wypadało by zapłacić za taką używkę bez łożyska oporowego.
Ostatnio zmieniony sob 14 lis, 2015 21:59 przez tiger_11_, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

jak sie nie myle to mialem przez chwile docisk i tracze z xtd i powiem tyle,
ze docisk miekszy byl niz seria, obecnie mam docisk ACT i taki bym polecil,
albo wzmacniany seryjny zrobiony na bazie dwoch seryjnych,

tarcza nawet seryjna cos zniesie, ale mozna dac spieka, swojego auta uzywam torowo,
ale tez do dojazdow na tor, wiadomo ze do jazdy w korkach sie nie nadaje, ale tak do zwyklej jazdy spiek jest ok.

a zasada jest taka ze nawet jak dasz super hiper tarcze spiekowa/kewlarowa czy jeszcze jakas inna, a slaby docisk to ci sie usliznie,

z nowych act to na pewno sa w Drift shopie, moze gdzies indziej, ale tego nie wiem,
wzmacniane dociski mozesz zrobic m.in. u erisona z forum, radzikowski w warszawie, aaronex w bielsku i pewno w jeszcze innych zakladach zajmujacych sie sprzeglami,

ale z racji ze zrzucanie skrzyni nie jest jakos specjalnie przyjemne, to polecam jakis zaklad z wieloletnia praktyka i doswiadczeniem lub/i dobra renoma.

mozesz tez pokusic sie o zakup uzywanego sprzegla w dobrym stanie, czasem sie da cos kupic w dobrej cenie.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Potwierdzam, dociski XTD wykonane są z gumy do żucia.

ACT albo robiony docisk
Rice is nice
Obrazek
mack1
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 195
Rejestracja: ndz 06 lut, 2005 20:04
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Dociski xtd dzialaja bardzo dobrze, kwestia trafienia dobrej sztuki.
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Mimo uprzedzeń kupiłem zestaw sprzęgła XTD, dziś go zamontowałem i... Ślizga się;/ Ale zauważyłem że przyczyną najprawdopodobniej jest wysprzęglik;/ wygląda to tak... Po naciśnięciu pedału sprzęgła wysprzęglik wysuwa się do końca naciskając na łapę. Po odpuszczeniu pedału wysprzęglik wraca ale nie do końca, naciskając na łapę przez około 4-5 sekund, dopiero po tym czesie całkowicie odpuszcza. Tak jak by płyn za wolno wracał do pompy;/ Dodam że sprzęgło działa bardzo wysoko tzn wystarczy tylko delikatnie, dosłownie na 3 mm wcisnąć pedał sprzęgła aby rozłączyć napęd. Próbowałem skrócić ten wodzik przy pedale sprzęgła ale to nic nie daje. Myślę że to właśnie zabiło poprzednie sprzęgło.
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

Dodam jeszcze że porównywałem docisk XTD z seryjnym dociskiem i moim zdaniem docisk XTD był dużo twardszy. Nie wydaje mi się ze sprzęgło uślizguje się z powodu słabego docisku.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Pedał regulowałeś na pompie ? Odpowietrzyłeś?
Teraz jak grzebałeś przy wodziku wyspręglika powodzenia z znalezieniem dobrej pozycji.
Rice is nice
Obrazek
tiger_11_
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 82
Rejestracja: czw 09 paź, 2014 20:31
Lokalizacja: wrocław

można jaśniej?
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

to co ci sie dzieje moze byc objawem zapowietrzonego ukladu hydraulicznego wysprzeglika, moze tez to byc zatarta pompa lub sam wysprzeglik,

nie wiem po co odrazu zabrales sie za tak drastyczne i nieodwracalne zaminy jak ciecie wodzika wysprzeglika skoro nie poznales dokladnie mozliwosci ustawien ukladu i nie sprawdziles poprawnego dzialania(chociaz cofajacy sie po pewnym czasie wysprzeglik to ewidetnie zle dzialajacy uklad).

na wodziku pompa sprzegla - pedal sprzegla jest regulacja na ktorej ustawia sie "poziom wybierania sprzegla".

ps opis zasada dzialania i regulacji jest w serwisowce w czesci CL jak sie nie myle,
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

+ do tego spróbuj lepiej odpowietrzyć układ. Odpowietrzanie trzeba przeprowadzić nie tylko na wysprzęgliku, ale też na łączniku przewodu który jest kawałkiem metalowego kwadratu z odpowietrznikiem zlokalizowanym w okolicach prawej podłużnicy(pójdź po przewodzie to go znajdzisz). Najpierw odpowietrzasz kwadrat potem dopiero wysprzęglik.

I szukaj oryginalnego wodzika od wysprzęglika :P
Ostatnio zmieniony pn 23 lis, 2015 15:58 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”