Luz na wale korbowym
Moderator: Moderator
Po wyjęciu silnika i demontażu skrzyni biegów zauważyłem luz na wale korbowym, cały wał przesuwa się ok 5mm do przodu i do tyłu względem silnika czyli ma luz wzdłużny, poprzecznie nie ma żadnego luzu, w silniku nic nie stuka, wręcz chodzi cicho jak "zegarek". czy jest jakaś norma luzu?
5mm !!!??
Sprawdź pasowanie wału na panewce oporowej.
Sprawdź pasowanie wału na panewce oporowej.
N/A-LPG KILLER
Japan Auto
Japan Auto
nawet jakby ta panewka bylaby zdarta do zera to luzu 5mm tam nie bedzie
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
5mm nie jest możliwe bo przeciwaga zablokowała by się o stopke Ale możesz mieć wyjechana panewkę oporową. Może też być tak że kiedyś wał był szlifowany i szlifierz przejechał też gładź od panewki oporowej co jest częstą praktyką, nie wiedząc że do CA nie ma panewek z nad wymiarem na oporze. Coś mi się też kołota w pamięci że można dostać panewkę oporową za wąską według niektórych katalogów.
Generalnie sprawdź dokładnie co jest grane i usuń usterkę, bo taki luz może spowodować potężną awarię silnika np. rozwalenie pompy oleju. Luz wzdłużny ma być minimalny na dziesiątki mm. Praktycznie nie do zobaczenia gołym okiem.
Nie masz czasem w aucie mocnego sprzęgła i zwyczaju odpalania na wciśniętym?
Generalnie sprawdź dokładnie co jest grane i usuń usterkę, bo taki luz może spowodować potężną awarię silnika np. rozwalenie pompy oleju. Luz wzdłużny ma być minimalny na dziesiątki mm. Praktycznie nie do zobaczenia gołym okiem.
Nie masz czasem w aucie mocnego sprzęgła i zwyczaju odpalania na wciśniętym?
Ostatnio zmieniony pt 04 gru, 2015 19:23 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
OT. Ja mam taki zwyczaj i mam spieka ze wzmocnionym dociskiem. to coś szkodzi? :O bo aż sie przerazilem, a pracuje pare lat jako mechanik samochodowy i nigdy nie slyszalem jakiejs takiej teorii...PiotrekŁDZ pisze:Nie masz czasem w aucie mocnego sprzęgła i zwyczaju odpalania na wciśniętym?
EOT
chodzi o to ze wciskajac sprzeglo naciskasz poprzez docisk na wal korbowy, a on opiera sie tylko na panewce oporowej, a na rozruchu nie ma cisnienia oleju w tym miejscu na start.
Mocniejsze sprzeglo mocniejszy nacisk na panew oporowa.
Mocniejsze sprzeglo mocniejszy nacisk na panew oporowa.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Dokładnie tak jak Szaman pisze. Czym mocniejszy docisk tym większa siła naciskająca na panewkę oporową przy wciśniętym sprzęgle. Jeśli ktoś chce się doedukować to wklepać w google "crank walk".
Warto oduczyć się zwyczaju odpalania/gaszenia na sprzęgle w przypadku posiadania mocnego docisku jak i zresztą przy każdym aucie które pozwala odpalić bez sprzęgła.
Warto oduczyć się zwyczaju odpalania/gaszenia na sprzęgle w przypadku posiadania mocnego docisku jak i zresztą przy każdym aucie które pozwala odpalić bez sprzęgła.
Ostatnio zmieniony sob 05 gru, 2015 01:56 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
przyjąłem do wiadomości, teraz tylko musi wejść w listę nawykówPiotrekŁDZ pisze:Warto oduczyć się zwyczaju odpalania/gaszenia na sprzęgle w przypadku posiadania mocnego docisku jak i zresztą przy każdym aucie które pozwala odpalić bez sprzęgła