CA nie odpala

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

Witam mam mały problem otóż, złożyłem tyle co silnik (nowe panewki pierścienie ). Pierwsze odpalenie, nie chciał załapać ale odpalił pracował równo bez przerywania. Po godzinie na wolnych obrotach zgasiłem go, po paru dniach spuściłem olej,wymiana i odpał, znowu były małe problemy z odpaleniem... ale dodałem gazu i zagadał. Pochodził z 5 minut i zgasł sam, kręciłem odpalił ale w typowy sposób dla odpiętej przepływki (kręcił się do 2k/obr) zgasiłem. Teraz już sie powaliło totalnie, bez gazu kręci coś tam pyrknie i tyle, jak dodam gazu to wkręci się na 2 tys obr i zdycha (nie reaguje na nic) brzmi to jak nieszczelny dolot, ale przecież przed chwilą było ok :/
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

sprawdz szczelnosc dolotu,
sprawdz wtyczke przeplywki i wyczysc przeplywke,
sprawdz wtyczki przy czujniku temp dla silnika i krokowcu (acc)-zolta ma byc do czujnika temp.
ustawiales zaplon? sprawdz jak jest teraz
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

zapłon nie był ruszany, wtyczki posprawdzam, gdyby to przepływka to chyba na odpiętej by odpalił a jest taka sama reakcja
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Sprawdź czy masz dobrą masę z grodzi na listwe z cewkami(bardzo wazna masa w ca). Pompa paliwa Ci czasem nie umiera?
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

myślałem o pompie zdemontowałem przewód i faktycznie coś słabo mi się wydaje że leci ale nie mam jak tego zmierzyć :/
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

co za wstyd... pomylone wtyczki tak jak szaman pisał... zostaje jednak problem nie wkręcania się na ponad 2k/obr, sprawdzanie według serwisówki daje jednoznaczne wyniki?
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

jak nie wchodzi powyzej 2k rpm to masz cos z przeplywka raczej,
albo wtyczka nie styka albo przeplywka spaprana albo kabel po drodze nie styka,

zrob na szybko test: ruszaj wtyczka przy przeplywce dodajac gazu na przepustnicy, tak zeby odcinal przy tych 2k rpm i sprawdz czy zaskoczy na wyzsze obroty,

poza tym odepnij wtyczke od przeplywki, odkrec dwie srubki na srubokret krzyzakowy i wyjmij "modul pomiarowy", sprawdz wizualnie czy oba druciki rozpiete miedzy grubszymi drutami sa cale, jak sa to je wyczysc i poskladaj, szukaj po kablach,

jak nic nie znajdziesz to pozycz od kogos przeplywke ze sprawnego auta i podmien - mozesz tez zaczac od tego punktu.

ps. najprawdopodobniej masz juz spalony czujnik temp. plynu chlodniczego, sprawdz sobie go miernikiem, powinien byc opor przy podpieciu sie pod jego styki, dokladne wartosci w serwisowce,
jezeli nic ci miernik nie pokaze to zonacza ze umarl i musisz kupic nowy,
na ten czas odepnij wtyczke od czujnika, zeby jakichs glupot nie pokazywal,
ecu chodzi wtedy w trybie gdzie przy pierwszym odpaleniu bedzie symulowac powolne nagrzewanie sie auta, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu procedura sie powtorzy, a auto bedzie juz cieple, wiec moze byc troche przelane, ale ogolnie da sie jezdzic ;)

mozliwe ze cos pokrecilem, ale jakos tak to chyba dziala ;)
jak co to poprawcie albo potwierdzcie
Ostatnio zmieniony pn 28 gru, 2015 21:54 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

Diagnoza nie łączy kostka przepływki, jak mówiłeś Szaman czujnik prawdopodobnie spalony (brak rezystancji oraz przejścia, mam dwa zapasowe ale one mają ten sam objaw).
Kolejne pytanie jest związane z TPS według serwisówki przy zamkniętej przepustnicy około 1 Ohm i powinno wzrastać płynnie aż do 9, a mój tps poddaje się przy wartości 1.6 i dalej nie pokazuje nic :) czeka mnie wmiana jak mniemam?
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

na drugiej wtyczce sprawdz na pinach ustawienie otwarcia, tzn czy traci styk przy minimalnym otwarciu przepustnicy(wg serwisowki), ustaw polozenie tps'a wg tego, a pozniej sprawdz czy w miare pasuje zakres podczas otwierania przepustnicy do zakresu z serwisowki ;)

jak nic nie bedziedzie pasowac to wymiana.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

A więc po małej walce zakres TPS to 1.3 do 8.4, kolejnym problemem są wolne obroty utrzymujące się na poziomie 1500 AAC powinien pokazywać według serwisówki ok 9-10 Ohm a pokazuje jakąś groszową wartość, po odpięciu go obroty spadają, pewnie sfajczył się razem z czujnikiem temp podczas zamiany?
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nie koniecznie, robiles procedure wg serwisowki ustawiania wolnych obrotow??
Odpinasz wtyczke z acc i krecisz srubka zeby uzyskac okolo800 pozniej podpinasz i powinno je podbic do 850 jak dobrze pamietam ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Nie powinnien się sfajczyć krokowiec, w tą stronę na szczęście to nie działa.

TPS ustaw sobie nie na oporowosć tylko na przejscie. mierzysz miernikiem przejście między dwoma bodajże dolnymi pinami(tymi dwoma gdzie są terminale we wtyczce, jeden jest pusty). Na zamkniętej przepustnicy ma nie być między nimi przejścia, przy delikatnym otwarciu powinno się pojawić. Mówimy o pinach na samej obudowie TPS a nie tej wtyczce na kabelku która jest pokazana w serwisówce. Trzymanie 1500 obrotów pasuje między innymi do źle ustawionego TPS.

Ogarnij też ten czujnik temp. i sprawdź czy domyka się air regulator(mozęsz na próbę zaślepić oba węże idące do niego. AAC i to ustrojstwo obok na szarą wtyczkę możesz sprawdzić podajac na niego 12v, powinnieneś słyszeć stukający selenoid, ale to się raczej nie psuje.

Gdy odpinasz ACC obroty spadają? Jeśli tak to działa.

PS jak będziesz kupował czujnik temp. to zwróć uwagę żeby kupić taki z dobrą oporowością. Teoretycznie dobiera się je po kolorze kostki ale różnie to bywa.
Ostatnio zmieniony czw 31 gru, 2015 14:30 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

dokładnie tak ustawiałem obroty, wkręciłem już tą śrubkę na maxa.
Jak reguluje TPS to praktycznie w całym zakresie jest tak że przejście jest, a nie ma go po "dotknięciu" przepustnicy, więc ustawiłem go na granicy tych zanikania (tak żeby było według serwisówki i tego co mówicie). Wcześniej fakt nie miałem Air Regulator'a i nie było problemu
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Zależy które piny się mierzy, na jednej parze będzie przechodzic w brak przejścia po otwarciu na drugiej odwrotnie. W każdym razie masz dobrze ustawione. Taka rada praktyczna żeby imo nie ustawiać TPS DOKŁADNIE na styk, daj mu tak z 1-1.5mm otwarcia przepustnicy zanim się przełączy. Jak ustawi się na styk to czasami nie domknie idealnie i nie przechodzi za każdym razem w idle po zamknięciu przepustnicy...

Air regulator lubi się popsuć. Odpowiedz na pytanie co się dzieje po odpięciu krokowca szczególnie teraz na wkręconej na amks śrubie od regulacji. Prawidłowy objaw to przygasanie/gaśnięcie, jeśli nadal trzyma obroty to gdzieś ciągnie lewe powietrze, być może własnie przez air regulator.

Wgl to te obroty sprawdzasz na nagrzanym silniku, uwzględniając to co napisał Szaman na temat symulacji nagrzewania silnika z wypietym/rozwalonym na amen czujnikiem temp? (czyli żę trzeba poczekać ok minuty aż ECU nabije temp do ~80C na włączonym silniku/zapłonie? )

Zapłon dobrze ustawiony z lampą, nie pływa?
Ostatnio zmieniony czw 31 gru, 2015 16:21 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 3 razy.
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

po odpięciu krokowca obroty spadają gaśnie, sprawdzam na rozgrzanym silniku ale czujnik jest strzelony więc sprawdzę wszystko jeszcze raz na nowym czujniku, zapłon jest ustawiony na stare znaki(marker) nie mam zbytnio dostępu do lampy i dopiero po nowym roku będzie, jak silnik jest już ciepły to ewidentnie silnik raz na jakiś czas przerywa
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”