CA nie pali
Moderator: Moderator
Witam, mam problem. Jakiś czas temu jak wracałem autostradą nissan zaczął źle palic poprostu przestał pracować równo. Pierwsza myśl była taka że zalałem jakiegoś słabego paliwa wiec zalałem bardzo dobrej jakości i dalej było źle. Jak jest zimny pracuje lepiej a im cieplejszy tym gorzej co więcej jak sie go zgasi i odpali czasem pracuje równo a czsem nie. Okazało się że źle pracuje na drugim cylindrze. Wymieniłem świece, cewki, sprawdziłem ciśnienie (jest w normie). Był pomysł żę padł moduł zapłonowy więc wymieniłem go ale co ciekawe okazało się że jest gorzej. Jeszcze zastanawiam sie nad wymianą wtryskiwacza na tym drugim cylindrze, bo może jest zapchany ii jeszcze zastanawiam sie czy to nie wina kompa. Tak to nie ma już żadnych pomysłów prosze o jakąkolwiek pomoc. Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki
Ostatnio zmieniony pn 18 sty, 2016 17:24 przez Kuziemka, łącznie zmieniany 1 raz.
jak sprawdziles ze gorzej pracuje na 2 cylindrze?
ja bym obstawial nieszczelnosc dolotu, sprawdzales to?? moze jakas guma/silikon sie przetarla albo zsunela sie podczas cisniecia autostrada?
jak sprawdziles szczelnosc dolotu to mozesz sprawdzic tak:
odpinasz wtyczke od cewki i sprawdzasz czy jest roznica w pracy, jak nie ma to sprawdzasz swiece, porownujesz je ze soba, jak bedzie mokra to najprawdopodobniej oznacza, ze cos z zaplonem nie tak, jak sucha to cos z wtryskiem,
za zaplon odpowiadaja, swiece, cewki, power transistor, ecu
za wtrysk odpowiadaja, wtryski, dropping resistor, ecu,
dodatkowo wtyczki i przewody do wszystkiego,
masa na silnik, oraz przy cewkach do kolektora dolotowego
to tak na szybko, jak cos pomylilem to mnie poprawcie albo uzupelnijcie.
ja bym obstawial nieszczelnosc dolotu, sprawdzales to?? moze jakas guma/silikon sie przetarla albo zsunela sie podczas cisniecia autostrada?
jak sprawdziles szczelnosc dolotu to mozesz sprawdzic tak:
odpinasz wtyczke od cewki i sprawdzasz czy jest roznica w pracy, jak nie ma to sprawdzasz swiece, porownujesz je ze soba, jak bedzie mokra to najprawdopodobniej oznacza, ze cos z zaplonem nie tak, jak sucha to cos z wtryskiem,
za zaplon odpowiadaja, swiece, cewki, power transistor, ecu
za wtrysk odpowiadaja, wtryski, dropping resistor, ecu,
dodatkowo wtyczki i przewody do wszystkiego,
masa na silnik, oraz przy cewkach do kolektora dolotowego
to tak na szybko, jak cos pomylilem to mnie poprawcie albo uzupelnijcie.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Sprawdź jak chodzi z odpiętym przepływomierzem. Odepnij, odpal. Jeśli równo to szukaj nieszczelności.
pytalem jak ustaliles ze nie pracuje na jednym garze??
jak jest duza nieszczelnosc to silnik nie chodzi stabilnie,
jak zrobisz tak jak napisal PiotrekŁDZ, czyli odepniesz przeplywke i odpalisz, a bedzie chodzi stabilnie to winna nieszczelnosc albo przelywka albo kable do przelywki, ze wskazaniem na nieszczelnosc.
bez przeplywki chodzi w trybie awaryjnym do 2000rpm i nie ma znaczenia dolot.
jak jest duza nieszczelnosc to silnik nie chodzi stabilnie,
jak zrobisz tak jak napisal PiotrekŁDZ, czyli odepniesz przeplywke i odpalisz, a bedzie chodzi stabilnie to winna nieszczelnosc albo przelywka albo kable do przelywki, ze wskazaniem na nieszczelnosc.
bez przeplywki chodzi w trybie awaryjnym do 2000rpm i nie ma znaczenia dolot.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Jak zaczal nierowno pracowac , slychac ze nie pracuje jeden cy lider, a potem przerywal to po odpieciu 2 cewki nie bylo zmiamy. Sprawdze dolot i przeplywke. Wczesniej nie dodalem, na autostradzie nie byl mocno pilowany, rowno 120km/h i zaczal tracić.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Chodzi o to że przy nieszczelnym dolocie/innej przyczynie nierównej pracy czasem ciężko określić czy faktycznie nie chodzi na dany cylinder czy tylko tak się wydaje. PT podmieniałes, cewki też więc mało prawdopodobne żeby tu była przyczyna-nie spotkałem się żeby w CA padły wtryskiwacze, ale sprawdź czy świeca mokra na wszelki wypadek. Sama świeca rozumiem sprawdzona/podmieniona?
-
- Coś już wiem
- Posty: 77
- Rejestracja: wt 21 paź, 2014 18:21
- Lokalizacja: Warszawa
Sprawdz zapłon na lampę i cas
Ja mu w gas a on bokiem w las
Jak w zeszlym roku wymieniałem turbo to zle skreciłem jedna opaske przed ic, rura byla zle spasowana, no i pracował nie rowno ale to bylo takie , powiedzmy "dygotanie", po prostu caly pracowal nie rowno, a teraz to jest tak ze pracuje i pyk stracil jeden cyl, potem znow pracuje rowno i za chwile np na minute traci zupelnie jeden cylinder, pracuje jak traktor... Stad moje pytania jesli chodzi o dolot, bo "na słuch" sa dwa inne rodzaje pracy, ten obecny i ten z zeszlego roku. Swiece sa wymienione na nowe.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
To pochwal się co był może?