Dziwne położenie CAS

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Karde
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 27
Rejestracja: czw 25 gru, 2014 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Witam, silnik CA18DET daily car, po wymianie rozrządu i ustawieniu zapłonu na 15 stopni przy pomocy lampy, CAS wypadł w skrajnym położeniu.
Obrazek
Rozrząd był zakładany zgodnie z serwisówką, a dodatkowo jeszcze raz się do niego dobrałem, żeby policzyć zęby i wyszło 39, 48 zębów między znakami czyli OK. I co Wy na to?

Drugie pytanie, zaczął mi podszarpywać silnik. Czujnik temp. dwupinowy sprawny. Po wypięciu sondy lambda przestało szarpać. Wnioskuję że to ona jest winna. Powiedźcie mi proszę jaką sondę powinienem kupić, coś tańszego czy droższego?
Dziękuję za pomoc i wszystkie odpowiedzi!
Ostatnio zmieniony pn 01 lut, 2016 20:17 przez Karde, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Masz lampę z regulacją? ustawiona na 0? Zapłon nie pływa, ząbki w casie w dobrym stanie, bolec ustalajacy nie ułamany?
Karde
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 27
Rejestracja: czw 25 gru, 2014 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Zapomniałem dopisać, lampa bez regulacji, ząbki w porządku, klin cały na wałku jak i w CAS. Co mam rozumieć przez pływający zapłon? Jak strzelam lampą to równo trzyma zapłon na znaku. Przed wymianą CAS był w miarę na środku, po wymianie od razu wymagał takiego położenia.
Dzięki za odpowiedz!
KyrieElejson
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 23
Rejestracja: wt 30 gru, 2014 18:03
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

U mnie bylo podobnie wyrobiły się ząbki w cas wymieniłem na inny i jest ok...możliwe ze klin na walku jest wyrobiony tez i przy wkładaniu casa tak właśnie trafił i z tego takie położenie
Japoński Pocisk :)
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

przy dodawaniu i gazu jak opada to czy zawsze na tą samą pozycję.
Coś musi być nie halo. Najprawdopodobniej coś nie tak z rozrządem. Liczyłeś żeby na pasku, czy doliny na pasku? (liczy się zęby)

Jak mocno napiąłeś pasek? Da sie go bez wysiłku obrócić o 90 stopni w najdłużyszm miejscu? Kręciłeś kilka razy silnikiem po założeniu paska i napięciu czy rozrząd siada na znaki ?

Co do sondy to uniwerslaną bosha ls-02, nie kombinuj z innymi, również nie daj się nabrać na dedykowane do nissana, wtyczka pasuje, ale sonda ma inną charakterystyke. topics46/wymiana-sondy-lambda-vt8682.ht ... a&start=15

Co do zębów i bolca ustalajacego to zerknij tutaj:

http://forums.nicoclub.com/why-do-my-sp ... 25-60.html
Ostatnio zmieniony ndz 31 sty, 2016 18:37 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Karde
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 27
Rejestracja: czw 25 gru, 2014 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Oczywiście liczyłem zęby na pasku także rozrząd musi być w porządku, znaki się też zgadzają. Po dodaniu gazu zapłon wraca w to samo miejsce więc raczej nie pływa. Ząbki i klin w CAS wyglądały na całe, przy zakładaniu trafiał tylko w tą jedną pozycję więc raczej też jest OK. Spróbuje wcelować w inną pozycję, ale wątpię żeby się udało :(
Dzięki za podpowiedź co do sondy!
Karde
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 27
Rejestracja: czw 25 gru, 2014 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Zrobiłem zdjęcia "ząbków", co by nie było wątpliwości do celowania.
CAS znów wypadł w to samo miejsce po ustawieniu zapłonu na lampę.
Obrazek

Obrazek
JARGUT
Stały gość
Stały gość
Posty: 307
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009 20:59
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Witam wieloklin masz igłe jak i klin to samo a sprawdzałeś rozrząd po naprężeniu napinaczem jak wyszły kołka rozrządu względem wału może tam Ci wyszło minimalne przesunięcie
Karde
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 27
Rejestracja: czw 25 gru, 2014 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Oczywiście, cały rozrząd był już sprawdzany i to dwukrotnie. Znaki się pokryły, liczba zębów między znakami też się zgadza. Stary pasek był założony identycznie tzn. 39 i 48 zębów między znakami. Nowy pasek jest marki Continental i naniesione białe znaki na nim też się pokryły przy zakładaniu. Nie był to pierwszy rozrząd w moim życiu. Dodatkowo wymieniłem rolkę prowadzącą na SNK, ale przed założeniem porównałem ją ze starą i były identyczne.
Nie wiem czy to ma związek, czy to tylko przypadek, ale po wymianie rozrządu turbo (t25 seria) zaczęło pompować prawie 1bar. Dobrałem się do WG i chodzi on lekko choć potrafił się przyblokować całkowicie, więc podejrzewam że to on odpowiada za tą usterkę akurat. :angered:
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

a czy patrzales na wystajacy element z oslony rozrzadu ktory wskazuje prawidlowe ustawienie czy nie jest wygiety/uszkodzony?? porownaj sobie z jakims foto w necie,
druga sprawa czy na pewno trafiles w dobre naciecie na kole pasowym? doszukales sie wszystkich 6 na nim?

ps. pożycz inna lampe i sprawdz ustawienia.
Ostatnio zmieniony ndz 31 sty, 2016 21:58 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Karde
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 27
Rejestracja: czw 25 gru, 2014 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Strzałka z osłony rozrządu wydaje się być prosta. Doszukałem się wszystkich 6 nacięć na kole pasowym i dodatkowo przedostatnie oznaczyłem na biało. Pierwszym razem zapłon ustawiłem na inną lampę, teraz używam własnej i wychodzi dokładnie tak samo.
Zrobiłem dzisiaj mały eksperyment z aparatem zapłonowym, mianowicie:
1) aparat ustawiony na 15 stopni według lampy i nacięć na kole, wypadł w skrają pozycję. Silnik przy lekkim dodaniu gazu delikatnie szarpie, Turbina przy średnim przegazowaniu robi tsss, a nigdy wcześniej tak nie robiła. Wrażenia z jazdy, jakby brakowało trochę mocy. Poniżej zdjęcie ustawionego zapłonu:
Obrazek

2) aparat ustawiony bez lampy w pozycję środkową identyczną jak przed zmianą rozrządu. Silnik płynnie wkręca się na obroty, turbo przestało robić tssss. W obu przypadkach ładnie trzyma wolne obroty. Zapłon według koła pasowego wypadł w okolice 25-30 stopni. Nie robiłem jazdy testowej. Poniżej zdjęcie:
Obrazek

Kolejna myślę istotna informacja. Po ustawieniu rozrządu na znaki, wał korbowy powinien być ustawiony na zero stopni, a u mnie koło pasowe trafiło w trzecie nacięcie czyli 5 stopni. Poniżej zdjęcie tej sytuacji:
KOREKTA INFORMACJI: po dokładniejszym sprawdzeniu i ustawieniu koła pasowego na zero stopni względem strzałki, znaki na rozrządzie ładnie się pokrywają. Utrudniony dostęp powoduje takie niuanse. Także tu jest wszystko w porządku.
Obrazek

Dodam, że koło pasowe trafiło w klin na wale korbowym, który był w dobrym stanie. Wygląda na to, że silnik chce mieć rozrząd ustawiony na 50 zębów, albo sam sobie przyśpiesza zapłon o jakieś 10-15 stopni, a ja go opóźniam na aparacie zapłonowym, żeby było dobrze, ale najwidoczniej nie jest. Zapłon ustawiałem na ciepłym silniku, bez wpiętej sondy lambda (to chyba bez znaczenia). :(
Tak sobie myślę, że może coś jest źle z samą lampą, może źle ją wpinam? Podłączam ją do tej małej pętelki przy głównej kostce od wiązki cewek, to chyba prawidłowo? Obstawiam że ustawiając aparat zapłonowy na środek, silnik ma przybliżone 15 stopni wyprzedzenia zapłonu, ale pojawia się jakieś zaburzenie w jego odczycie przez lampę.
Ostatnio zmieniony pn 01 lut, 2016 17:58 przez Karde, łącznie zmieniany 2 razy.
michaled6
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 42
Rejestracja: czw 15 sty, 2015 19:00
Lokalizacja: ok Krakowa

źle podłączasz lampę wykręć pierwszą cewkę dorób do niej przewód zapłonowy na świecę i na ten przewód zapnij lampę
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

hmm dziwne to, mozesz jeszcze sprobowac opcji z wyjeciem 1 cewki, wlozeniem standardowego kabla WN miedzy swiece a cewke, a lampe na ten kabel, ale watpie ze bedzie taka rozbieznosc.

mozesz sprawdzic czy cos sie z kolem pasowym nie stalo, w sensie ze zrzucic paski, odkrecic srube i sprawdzic czy z klinem wszystko ok i ustawienie jest ok.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Karde
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 27
Rejestracja: czw 25 gru, 2014 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Udało mi się przed chwilą ogarnąć temat. Przyczyna jest tak banalna, że się człowiek wywraca. Rozrząd, koło pasowe, znaki, strzałeczka na obudowie, aparat zapłonowy, wszystko jest w porządku. Winny był sygnał podawany na lampę. Nie wiem dlaczego tak jest, ale biorąc sygnał z pętli wiązki trzeba otworzyć cewkę lampy. Rozbieżność jest duża tak jak widać na zdjęciach, które wcześniej wrzuciłem. Doszedłem do tego stosując patent z przewodem wysokiego napięcia na pierwszej cewce, z niego lampa normalnie odczytywała sygnał. Także problem rozwiązany. Nie spodziewałem się takiej sztuczki :roll:
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi i pomoc w rozwiązaniu problemu!
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Manualnie sprawdź położenie GMP.
Metoda na pręt najlepsza
Nie powinno być na 1 znaku od lewej, powinno być na 2 znaku od lewej.
15 stopni po GMP jest na przedostatnim(#5) z lewej.
Jak nie pasi sprawdzić kliny na wale i wałku
Serwisówka EF & EC 23

Przewód WN polecam z malucha, siada optymalnie na fajkę cewki :)
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”