Szarpie podczas jazdy bez gazu...

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Owsik_Skyline
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 41
Rejestracja: czw 26 sie, 2010 20:38
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

witam,
moja s13 Szarpie podczas jazdy na 1,2 a czasami nawet 3 biegu gdy nie dodaje gazu np. hamuje silnikiem obroty spadają do "jałowych" i zaczyna sie szarpania całym autem przód tył... Czasami pomaga wciśniecie sprzęgła i bardzo delikatnie puszczanie go z powrotem. Gdy chce przyspieszyć z obrotów jałowych na 1 albo 2 biegu początkowy zakres obrotów znowu jest szarpanie mocne autem... Silnik na postoju trochę sie trzęście jak by nie równo pracował ale to możne poduszki nie jestem pewien i do tego wszystkiego jak dojerzdzam do świateł wciskam sprzęgło i obroty spadaja z wyższych od razu na jałowe bez obciążenia to spadają w okolice 500 i podskakuje do tych normalnych znowu spadają na 500 i tak z pare razy zanim sie ustabilizują w miarę potem skaczą w rakresie 20 - 50 obrotów na minutę...
Prace które robiłem w aucie:
-krokowy wyczyszczony z wszystkimi kanalikami śruba regulacyjna wkręcona na maksa do oporu
-pompa paliwa DW200 napięcie na pompie ok
- przepływomierz czysty
-ominięty PRCSV (regulator paliwa na krotko z dolotu zaraz obok)
-zapłon ustawiony na lampę
Ostatnio zmieniony śr 23 mar, 2016 08:50 przez Owsik_Skyline, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Sprawdz wtyczki czujnik temp dla ecu dwu pinowy ma byc wtyczka zolta
I wtyczka do krokowca zielon
Mozna je czasem zamienic i wtedy spalic czujnik temp.

Wiec sprawdz jak sa wtyczki,
Zmierz oppr na czujniku temp zgodnie z serwisowka
Na zgaszonym silniku odepnij wtyczke od czujnkia temp i sprawdz czy jest poprawa

A tak w ogole to zacznij od sprawdzenia szczelnosci dolotu.

Pozniej jeszcze swiece do wgladu.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Owsik_Skyline
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 41
Rejestracja: czw 26 sie, 2010 20:38
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Wtyczki podpięte kolorami ok czujnik na ciepłym silniku pokazuje 0,29Kohma
Po dopięciu czujnika temp i odpaleniu nie widzę różnicy znaczącej;/
Na podpiętym czujniku temp i odpiętej sądzie lambda za turbo obroty falują mniej juz nie ma takich dużych skoków ale silnik sie trzęsie załączam filmik ;)
Dzis pojeżdżę może trochę bez tej sądy zobaczę jak sie zachowuje...

Albo świece czy wtryskiwacze, CAS? odpinałem po kolei wtryski z ciekawości odpinając każda przycinał sie bardziej wiec one chyba są ok?

Dolot hmm wygląda ok zatykając ręka wlot powietrza trochę go przyduszało ale chodził dalej...

Film z pracy silnika bez sądy spalin:
https://www.youtube.com/watch?v=mZxh6UF ... e=youtu.be
Ostatnio zmieniony czw 24 mar, 2016 12:57 przez Owsik_Skyline, łącznie zmieniany 3 razy.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Spróbuj odłączyć/ustawić tps i zobacz czy będzie lepiej. Masz dobrą masę z grodzi na lisitwe z cewkami?

Czy z odłączonym przepływomierzem przestaje się telepać na wolnych?
Ostatnio zmieniony czw 24 mar, 2016 13:21 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wolek1993
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: pn 17 mar, 2014 16:56
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Jak przytkałeś ręką wlot powietrza dokładnie i Ci nie zgasł to znaczy że jest słabo ze szczelnością dolotu.
Jak ściągniesz filtr i zatkasz wlot powietrza tamtędy silnik powinien zgasnąć od razu.
Metoda na sprawdzenie szczelności to zaślepienie na chwilę otworu po filtrze i dalikatne nabijanie ciśnienia w dolot (np. z kompresora) jak usłyszysz syczenie to już będziesz wiedział co robić.
300zx z31 '86 przyszłe drift machine
Owsik_Skyline
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 41
Rejestracja: czw 26 sie, 2010 20:38
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

A wiec tak w sobotę byłem u kumpla podmienialiśmy wszystkie cewki i power transmiter nie dało to żadnego efektu ;/

TPS ustawiony dobrze...

Masa na listwę z cewkami idzie z wiązki kabli które zasilają cewki nie z grodzi <?> masa Ok poprawiana przeze mnie rok temu.

gdy odłączę przepływomierz powietrza silnik chodzi równo ale obroty większe 1150rpm stoi jak zamurowane ;)

Czyli wychodzi na to ze gdzieś dolot nie szczelny tak? mam wiec takie pytanie nie widzę żadnej nieszczelności chyba ze fabryczny intercooler ma dziurę? nie dostawałem sie jeszcze do niego...

a gdyby przepuszczało powietrze to ustrojstwo od ssania pod przepustnicą objawy były by takie same? Bo wtyczne mam od tego wyjętą ale wszystkie węże podpięte fabryczne...
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Może mechanicznie jest otwarty częściowo zaworek ssania, zagnij przewód gumowy i obserwuj czy obroty spadają.
Rice is nice
Obrazek
Owsik_Skyline
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 41
Rejestracja: czw 26 sie, 2010 20:38
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Zaworek ssania wymontowałem wężyk w kolektorze zablokowany i zero różnicy;/
jak rozbierałem dolot moja uwagę zwróciła przepustnica mianowicie w serwisówce jest narysowane ze otworek biegu jałowego jest w klapie przepustnicy natomiast u mnie jest w dolnej częsci korpusu przepustnicy zaraz przed klapa i tu moje pytanie klapa zatyka ten otworek w miej wiecej 1/3 jej powierzchni i pytanie jak jest u was? :D

Dodane 02/04/2016

Dziś sprawdzałem szczelności dolotu butelka zatkałem wąż za przepływomierzem i pompowałem w wąż od odmy nigdzie powietrze nie syczy trzyma ciśnienie.

Mały wężyk wychodzący pod przepustnicą powinno powietrze ssać? nie wyczuwam tam ruchu powietrza żadnego...
Obadałem wszystkie węże odmy tez w wązu idącego do pokrywy zaworów łaczącego sie w dużym od przepływomierza jest jakaś stalowa zwężka.. A w węzy idącym z kolektora dolotowego jest zaworek który ssie jak sie zatka palcem słychać specyficzne cyknięcie... To wszystko ok?

Załączam filmik z pracy silnika widok na obrotomierz widać przecinkę w monecie wciśnięcia gazu... i falowanie po spadnięciu do jałowych... Te strzały z wydechu po puszczeniu gazu to normalne?
https://youtu.be/mQZaYe-zMTE
Ostatnio zmieniony sob 02 kwie, 2016 17:23 przez Owsik_Skyline, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Ustawiałes zapłon? sprawdź czy Ci nie pływa...

Wężyk pod przepustnicą powinnien ssać gdy ją uchylisz(dopuki turbo nie zacznie ładować ofc) Z zasady sie go zaślepia.

Jak masz wgl podciśnienia poprowadzone? Seryjnie z filtrem węglowym, regulator ciśnienia przez selenoid czy uprościłeś sobie?

Odpal z odpiętą sondą i zobacz czy jest różnica. To samo z odpiętym czujnikiem temp. (jak będziesz robił to na ciepłm silniku to poczekaj z 60s na właczonym zapłonie żeby ecu sobie zasymulowało nabijanie temp)
Ostatnio zmieniony pn 04 kwie, 2016 17:59 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Owsik_Skyline
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 41
Rejestracja: czw 26 sie, 2010 20:38
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

zapłon ustawiony na lampę jest ok chyba ze zle pasek założony mechanik mi to wymieniał w zeszłym roku

filtr węglowy na miejscu podłączony. Selenidu juz dawno nie ma pisalem wyżej...

ostatnio wymontowalem air regulator otwory zaslepione wtyczta wyjeta.

bez sondy szarpal jeszcze mocniej... kupilem boscha ls02 zamontowalem szarpanie chyba ustalo i wystrzaly z wydechu tez... ale obrory trzyma wysoko 1100 do 1400 na cieplym silniku czasem jest ok i sa okolo 950 do 1000 jak by humory
miala jak kobieta xD dzis pojezdze teoche bez czujnika temperatury i zobacze jak bedzie...

aaa no i czasem po odpaleniu do okolo 2000 do 2500 obrotow ma strasznego mula jak przekroczy taki jak by kop mocy i potem od dolu lepiej idzie ale to tez jak ma humoru

Dodano 23:00

A wiec tak bez czujnika temp odpalam 500rpm gaśnie znowu odpalam musiałem trzymać chwile na gazie żeby nie zgasł do puki zimny z dołu straszny zamul jak sie nagrzał jazda igła :DDD Ale gdy stoje na światłach obroty bez gazu na sprzęgle 1000rpm i sobie powoli rosną do 1200 albo 1300 jak mu sie tam akurat zachce w danym momencie i tak sobie stoją juz cały czas ;) oczywiście testy na nowej sądzie lambda strzały z wydechu jak ręką odjął i szarpanie też ;) Moje auto widzę totalnie jak Kobieta co chwile inaczej i nie idzie nadążyć za zmianami xD
Ostatnio zmieniony czw 07 kwie, 2016 22:02 przez Owsik_Skyline, łącznie zmieniany 3 razy.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Przeprowadź pomiar oporowości czujnika temp. według metody z serwisówki i zobacz czy jest dobry.

Objerzyj kostkę/przewody i sprawdź styki od czujnika.
Ostatnio zmieniony czw 07 kwie, 2016 23:12 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Owsik_Skyline
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 41
Rejestracja: czw 26 sie, 2010 20:38
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Czujnik temp pomierzony przez noc miał 2,75kOhma zimny po nagrzaniu ok podłączyłem go z powrotem zaczółem mierzyć napięcia na kablach idących do ECU i czujnik temperatury ok po nagrzaniu V spadały az do 1V tak jak w serwisówce ale zauważyłem coś co sie nazywa Detonation Knock sensor w serwisówce pisze ze powinien mieć 3-4 V a u mnie jest 0,02 V mierzone na jałowym biegu w serwisówce te wartości tez są na jałowym biegu nie? czyli to oznacza ze to coś jest popsute? gdzie to jest i co to wogule jest?

Swiece mam Denso IQ20 od roku na nich jeżdżę dobre są czy złe?

Dodane 13:00
Pojeździłem troche na nowej sądzie i znowu na 1 biegiu wzieło mu sie na szarpanie nie zaleznie czy czujnik temperatury jest odpięty czy przypięty silnik zimny było ok nagrzał sie dobrze odroty do 950 spadają na obciążeniu i szarpanie dodaje filmik
https://youtu.be/0p85YiF4ez4

Zaczynam mieć tego serdecznie dość stosiz na swiatłach obroty same rosną albo nie równo pracuje ruszam delikatnie szarpie wszyscy sie patrzą jak na idiote;/
Ostatnio zmieniony pt 08 kwie, 2016 11:57 przez Owsik_Skyline, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Przeżuć się na NGK
Rice is nice
Obrazek
Owsik_Skyline
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 41
Rejestracja: czw 26 sie, 2010 20:38
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Tomek89, Jakie? NGK BCPR7ES-11 np takie bedą ok? Mam tylko T28 przelot wydech reszta seria..
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Mogą być, ale przerwa 1.1 trochę duża, zależy które tańsze ale od razu bcpr7e bo już fabrycznie mniejsza przerwa. Nie wyrzucaj od razu, te dokończ co masz wtedy rozważ zmianę.
Miałem platyny pfr7a-11(zimniejsze seryjne) sklepane na 0,9 i wytrzymały według mnie sporo.
Można jeszcze z miedziaków bkr7e. Obecnie mam bkr7eix, irydy i można wyrwać tanio.
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”