Ile można dmuchać w nieodprezone Ca18det ?
Moderator: Moderator
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
W zasadzie fabryczny stopień sprężania jest dość niski 8,5:1.
W dużo turbo wozach z CR to 9,0:1 a czasem nawet 9,5:1 z fabryki.
Trza poszukać dane jak pojemność denka tłoka, wysokość kompresji tłoka, ile przestaje/brakuje od krawędzi bloku w gmp, pojemność komory spalania i wrzucić w jakiś kalkulator stopnia sprężania.
W serwisówce jest wysokość nominalna bloku i głowicy, to jakieś rozeznanie ile zebrano jest.
Szlifierz zbiera a jedno planowanie 12~15 setek, jeśli jakoś mocno potyrane powierzchnie to więcej.
Dmuchać można sporo, ale zależy jak długo chcesz dmuchać Pierwsze co uszczelka pod głowicą siada, wkładają metalową typu MLS+ szpilki ARP, po tym płynie tłok, a po tym korba. Po drodze zawsze gdzieś może panew złapać.
Myślę że koło 1,2 bara na nie za dużej turbinie da rady, ale musi być przygotowane wokół.
W dużo turbo wozach z CR to 9,0:1 a czasem nawet 9,5:1 z fabryki.
Trza poszukać dane jak pojemność denka tłoka, wysokość kompresji tłoka, ile przestaje/brakuje od krawędzi bloku w gmp, pojemność komory spalania i wrzucić w jakiś kalkulator stopnia sprężania.
W serwisówce jest wysokość nominalna bloku i głowicy, to jakieś rozeznanie ile zebrano jest.
Szlifierz zbiera a jedno planowanie 12~15 setek, jeśli jakoś mocno potyrane powierzchnie to więcej.
Dmuchać można sporo, ale zależy jak długo chcesz dmuchać Pierwsze co uszczelka pod głowicą siada, wkładają metalową typu MLS+ szpilki ARP, po tym płynie tłok, a po tym korba. Po drodze zawsze gdzieś może panew złapać.
Myślę że koło 1,2 bara na nie za dużej turbinie da rady, ale musi być przygotowane wokół.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
1.2 b powinno przyjąć, więcej na seryjnych tłokach bym nie próbował. Czym strojone?
Ten silnik juz wcześniej jeździł na kompie Xree na stage 2, padł całkowicie, teraz jest po generalnym i zwykłej uszczelce pod głowica, turbo T28, wydech 2,5 przelot, duży IC, wallbro, pytam na wszelki wypadek bo na razie od remontu 1800km zrobione na fabrycznej mapie
ja u siebie mam 1.2 bara na gt28r, uszczelka elring
3 rok juz tak jezdzi, ale planowany byl blok i glowica.
W porywach w chlodne dni potrafi zaladowac z 1.3 bara
to wartosci w peak'u wiec moze ciut opadac, ale nie ma czasu tego zaobserwowac na gauganie
3 rok juz tak jezdzi, ale planowany byl blok i glowica.
W porywach w chlodne dni potrafi zaladowac z 1.3 bara
to wartosci w peak'u wiec moze ciut opadac, ale nie ma czasu tego zaobserwowac na gauganie
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.