Witam.
Kolejna dziwna przypadłość...
Na wolnych obrotach ecu nie przechodzi w open loop, wygląda jakby cały czas chodził w closed. W mode I miga zielona dioda, w mode II migają obie z różną częstotliwością. Wg manuala nie powinny migać tylko zachować stan sprzed przejścia w open. Wolne ustawione, bardzo delikatnie falują.
Czujnik zamknięcia przepustnicy sprawdzony, wszystko ok.
Wydaje mi się, że jak sprawdzałem jakiś czas temu po wymianie sondy to wszystko chodziło jak trzeba.
Jakieś pomysły?
Closed loop na wolnych obrotach
Moderator: Moderator
odlacz zasilanie od aku na chwilke, moze komp cos powariowal i sprawdz czy jest roznica.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
jeśli diody mrugają tzn że sonda pracuje, więc wszystko jest ok. Czemu chcesz, żeby sonda na wolnych nie działała.
Jeśli tak ma być to ok. Problem w tym, że manual mówi co innego, tzn. że na wolnych komp przechodzi w open loop i nic nie powinno mrugać. Szukałem też trochę po zagranicznych forach i też spotkałem się ze zdaniem, że teoretycznie sonda powinna pracować na wolnych...Martinez pisze:jeśli diody mrugają tzn że sonda pracuje, więc wszystko jest ok. Czemu chcesz, żeby sonda na wolnych nie działała.
S13, 1990, SR20DET GT2871 Nistune, ISC
to moze inaczej, cos sie dzieje z nissanem, silnik zle pracuje??
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Nissan jeździ, oprócz tego, że mi po mieście wciąga 15l to nic złego się nie dzieje.szaman pisze:to moze inaczej, cos sie dzieje z nissanem, silnik zle pracuje??
Rozumiem, że nie wnikać...
S13, 1990, SR20DET GT2871 Nistune, ISC
tak w sumie, to moze glupio sie przyznac, ale jakos chyba tylko kilka razy uzywalem diagnozy poprzez diody w ecu, teraz sie z tego doksztalcalem, a moje auto jakos jezdzi
jak diody migaja w mode I i II to dziala w closed loop czyli korzysta z sondy lambda,
i tak powinno byc jak komp seria, choc pkt.3 na stronie EF &EC - 16 mowi co innego(ale to blad raczej)
"An average ECU using a narrowband sensor will generally only use the lambda sensor's output during two specific conditions:- (a) during idle, ie. when the engine is under no load apart from keeping itself running, and (b) during part-load conditions (which we usually term 'cruising speed') where the engine is keeping the car at a constant speed. These two conditions account for the majority of the car's operating time.
A car equipped with a wideband sensor is able to usefully use the lambda signal over a wider range of operating conditions but it is still mostly utilised around stoichiometry or during lean-burn operation.
The ECU will generally ignore the lambda sensor's output during three further conditions:- (c) when the car is accelerating - the ECU will spent much of its time deliberately enriching the mixture to avoid hesitation and to provide extra power, and (d) when decelerating or 'engine braking' (which we usually term 'on the over-run'), when most ECU's will shut off the fuel completely to aid economy.
Finally condition (e) is a special case - that of cold starting, where the ECU deliberately runs the engine rich all the time to promote quick starting and ease cold-running. Once everything is up to temperature, normal operation will resume. Depending on manufacturer, a special type of Lambda sensor may be specified that has an extra quick heat-up time which means as soon as rich running is not needed anymore, the lambda is ready for operation.
During conditions (a) and (b), the ECU is said to be operating in 'closed-loop mode', and in conditions (c) and (d) the ECU is said to be in 'open-loop mode'. A correctly functioning lambda sensor will ease the transitions between these two modes.
That means the ECU will be operating as designed with accurate feedback as to the combustion efficiency. If the sensor is worn or damaged, it will not be 'set-up' properly prior to transition, so hesitation may occur. Also a rough or inconsistent idle may occur, or a loss of power at cruising speed.
This is because the ECU is acting upon false information from the worn sensor, which will not be a true measure of combustion. As the resulting air-fuel mixture is inaccurate, the engine will not run properly.
A wideband sensor will measure the varying mixture over a much wider range, so the distinction between closed and open loop is not a clear one. However, in most road-going vehicles the ECU does not use the wideband sensor output during rich running conditions, instead using its advantage to control fuelling during lean running conditions, which results in improved fuel economy and lower emissions."
źródło:
http://www.lambdapower.co.uk/TechNotes/Tech-3.asp
popatrz sobie na tabele na stronie EF & EC - 67 tam masz opis 3 opcji dla czerwonej diody w mode II closed loop.
spalanie jest zalezne od trybu jazdy, doladowania, kompa czy jakis czip czy strojenie itd.
ps. dla prawidlowego pomiaru spalania nalezy tankowac do pelna na tej samej stacji - to dopiero da w miare sensowne pomiary(musialem to napisac, bo juz nie raz slyszalem o pomiarach do zapalania sie rezerwy, a z tym roznie bywa)
jak diody migaja w mode I i II to dziala w closed loop czyli korzysta z sondy lambda,
i tak powinno byc jak komp seria, choc pkt.3 na stronie EF &EC - 16 mowi co innego(ale to blad raczej)
"An average ECU using a narrowband sensor will generally only use the lambda sensor's output during two specific conditions:- (a) during idle, ie. when the engine is under no load apart from keeping itself running, and (b) during part-load conditions (which we usually term 'cruising speed') where the engine is keeping the car at a constant speed. These two conditions account for the majority of the car's operating time.
A car equipped with a wideband sensor is able to usefully use the lambda signal over a wider range of operating conditions but it is still mostly utilised around stoichiometry or during lean-burn operation.
The ECU will generally ignore the lambda sensor's output during three further conditions:- (c) when the car is accelerating - the ECU will spent much of its time deliberately enriching the mixture to avoid hesitation and to provide extra power, and (d) when decelerating or 'engine braking' (which we usually term 'on the over-run'), when most ECU's will shut off the fuel completely to aid economy.
Finally condition (e) is a special case - that of cold starting, where the ECU deliberately runs the engine rich all the time to promote quick starting and ease cold-running. Once everything is up to temperature, normal operation will resume. Depending on manufacturer, a special type of Lambda sensor may be specified that has an extra quick heat-up time which means as soon as rich running is not needed anymore, the lambda is ready for operation.
During conditions (a) and (b), the ECU is said to be operating in 'closed-loop mode', and in conditions (c) and (d) the ECU is said to be in 'open-loop mode'. A correctly functioning lambda sensor will ease the transitions between these two modes.
That means the ECU will be operating as designed with accurate feedback as to the combustion efficiency. If the sensor is worn or damaged, it will not be 'set-up' properly prior to transition, so hesitation may occur. Also a rough or inconsistent idle may occur, or a loss of power at cruising speed.
This is because the ECU is acting upon false information from the worn sensor, which will not be a true measure of combustion. As the resulting air-fuel mixture is inaccurate, the engine will not run properly.
A wideband sensor will measure the varying mixture over a much wider range, so the distinction between closed and open loop is not a clear one. However, in most road-going vehicles the ECU does not use the wideband sensor output during rich running conditions, instead using its advantage to control fuelling during lean running conditions, which results in improved fuel economy and lower emissions."
źródło:
http://www.lambdapower.co.uk/TechNotes/Tech-3.asp
popatrz sobie na tabele na stronie EF & EC - 67 tam masz opis 3 opcji dla czerwonej diody w mode II closed loop.
spalanie jest zalezne od trybu jazdy, doladowania, kompa czy jakis czip czy strojenie itd.
ps. dla prawidlowego pomiaru spalania nalezy tankowac do pelna na tej samej stacji - to dopiero da w miare sensowne pomiary(musialem to napisac, bo juz nie raz slyszalem o pomiarach do zapalania sie rezerwy, a z tym roznie bywa)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Ciesz się że tylko 15 Mój tyle to w trasie spali ale ja mam ciężką nogękobysz pisze:Nissan jeździ, oprócz tego, że mi po mieście wciąga 15l to nic złego się nie dzieje.szaman pisze:to moze inaczej, cos sie dzieje z nissanem, silnik zle pracuje??
Rozumiem, że nie wnikać...
CA18