panewki

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Cześć.

Z nudów wytargałem CA z samochodu. Powiedzcie mi po czym można określić stan panewek.
Może pytanie banalne ale większość tematów jest po obróceniu. U mnie raczej nic nie pukało ale profilaktycznie chciałem sprawdzić. Jak by co mam zdjęcia. Większych rys nie zauważyłem.

Druga sprawa ciągle mi cieknie z simeringów z przodu. Robiłem już je ze trzy razy. Ktoś ma jakieś pomysły podpowiedzi?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wrzuc zdjecia panewek,
Gdzie ci ciekna te simery?
Co robiles z nimi wymiana na nowe?
Sprawdz powierzchnie na walkach/wale czy nie ma juz tam rowka wytartego,
Moze da sir ciut ciasniejszy simering trafic??
Ewentualnie kombinacja z gruboscia i ustawieniem simeringa tak zeby trafil w inne miejsce na walku troche mniej wytarte
Bo pozniej to chyba juz tylko obrobka na jakis podwymiar
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Zdjęcia panewek korbowych, głównych jeszcze całkiem nie wytargałem.

https://drive.google.com/open?id=0B5hE9 ... FQ2dWhSUmM

Na nich chyba było napisane 0.25 czyli szlif był już robiony?


Co do simeringów znalazłem zdjęcia z przed 2 lat, ale teraz wyglądało podobnie. Resztę zdjęć wrzucę jutro bo w robocie zostawiłem.

Ciekną wszystkie trzy. Na wale to teraz sikał prawie. Chlapał. cały przód silnika uwalony olejem.
Wymieniałem na nowe.
Wydaje mi się że na wale właśnie jest rowek. Na wałkach czysto.
Ostatnio zmieniony wt 26 kwie, 2016 20:42 przez skolimus, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Sporo tych rys, skonsultuj szlifierza by ci zmierzył średnicę czopów i pasowanie.

Co do wbicia na inną głębokość, o ile na wałkach może to ujdzie to zapomni o tym na pompie oleju.
Raz wbiłem trochę za daleko i na drugi dzień się zesrał. nie dobijesz go wystarczająco i wyciśnie go w kierunku osłony koła rozrządu i oczywiście będą przecieki.
nNa wałkach czasem może mylić i z uszczelki pokrywy się sączy. Jak uszczelka dekla stara, albo się poluzuje to może takie wrażenie sprawiać.
Napawać albo obtoczyć i mniejszy simmering.
Seryjny jest 40x52x7, są dostępne 38x52x7 co by sugerowało wał obtoczyć na bieżni, albo bez niczego go założyć i obserwować co się dzieje. Radzę dolny simmer na niebieski/zielony loctite do korpusu pompy chwycić, ja miałem przygody z uszczelniaczem w tym miejscu.
Ostatnio zmieniony wt 26 kwie, 2016 22:22 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Rice is nice
Obrazek
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Dodałem kilka zdjęć, na wale faktycznie jest dość głęboki rowek. O ile się domyślam nie powinno go tam być? Panewki główne też chyba lekko styrane. Korbowe są chyba w lepszym stanie. Czyli panewki nowe, a co z tym simeringiem na wale?
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Panewki styrane bardzo mocno. Coś niepokojącego dzieje się w Twoim silniku, ewidentnie widać braki w smarowaniu i zacieranie, lada moment by się to zesrało. Zainteresuj się stanem pompy oleju.

Wał wygląda na taki do uratowania. Jeśli wszystkie czopy wyglądają tak jak te na fotkach i nie ma głębszych rys to raczej wystarczy zmienić panewki. Ewentualnie jak masz wyjęty to oddaj go na polerkę i pomierzenie.

Co do cieknących uszczelniaczy to takie rowki zawsze są i nic nie cieknie... Uszczelniacz można dosyć łatwo źle zamontować i wtedy cieknie. Jakie masz te uszczelniacze?(firma? przeznaczenie do silników? dobry kierunek obrotu ryflowania wargi?)

Jaki masz olej, jakie ciśnienie jakie temperatury? Jakie jest zastosowanie auta?
Ostatnio zmieniony sob 30 kwie, 2016 09:52 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 4 razy.
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Wał dałem do pomierzenia. Trzy korbowe trzymały wymiar, czwarta nie, główne teoretycznie do spolerowania ale się gość wahał. Robię wsio na II szlif.

Nad pompą się zastanawiam, czy by nie kupić. I chyba wezmę nową.

Uszczelniacze Elring. raczej takie do nissana. kupowałem w samochodowym do silnika. chociaż ten dolny u kumpla w rolniczym i to może tylko on się wysrał.

Olej teraz zmieniłem na Valvoline, wcześniej jeździłem na castrolu. Zegarów nie mam założonych. i pluję sobie w twarz, że przed rozbiórką nie zmierzyłem nawet analogowym.

Fura weekendowa, max 200 km rocznie.


Chcę kupić panewki King racing, czy po robieniu wału składam to wszystko i git czy trzeba coś pasować?
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Castrol i te 200km rocznie to błąd.

Olej to chyba najgorszy z możliwych opcji, w PL ciężej trafić na ori niż na podróbkę,
a ori jakoś specjalny nie jest na polski rynek.
Ten uszczelniacz dolny nie rolniczy, corteco czy erling dedykowany z 20 pare zł kosztuje, a jak nową pompę kupisz to jest tam już uszczelniacz nowy.
Co do panewek to raz zrobiłem błąd że najpierw szlif a po tym panewki kupiłem, na szczęści wyszło jako tako ok. Panewki szlifierzowi na stół, pasowanie na nie więcej jak 3 setki, pompa oleju jak wiesz jak pomierzyć to sprawdzić. Zegar ciśnienia oleju to mus.

Te 200km rocznie to źle, wóz musi sobie pobiegać, aby jedną wymianę oleju
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Tomek89, oj troche szalejesz, jak dobry szlifierz zrobi wal, a panewki nie beda wadliwe to bedzie wszystko git, robilem tak u siebie i dziala, czyli wal obrobiony, panewki wg obrobki kupione i do wozu.

Pamietaj zeby wal i panewki nasmarowac olejem przed skreceniem, ewentualnie sa specjalne pasty na pierwsze skladanie, tak zeby na pierwszy strzal nie szedl na sucho.

Co do oleju to ja moge polecic motula, bo go stale uzywam, z linka w moim podpisie da sie w dobrej cenie dostac, a dystrybutor pewny, sa tez tam dostepne inne oleje, kontaktuj sie i pytaj o rabat dla forumowiczow, mozesz sie powolac na mnie ;)

Co do motula to mozna go po zapachu poznac, wydaje mi sie ze w podrabianie zapachu oleju nikomu by sie nie chcialo bawic ;)

uszczelniacze tak jak Tomek pisal, w samochodowym dedykowane za nie duze pieniadze,

Pompe oleju kup nową i jest ona z uszczelniaczem w komplecie, pamietaj zeby wal po odbiorze od szlifierza wyczyscic dobrze, przeplukac i wydmuchac sprezonym powietrzem, tak zeby jakis wior nie zaoral nowych panewek.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Wszystko jak Szaman pisze. Dodam tylko że osobiście polecałbym Ci zwykłe panewki z miękkich stopów firmy np TDC. Sprawdzone, dobre i tanie, rwanie się na performancowe panewki do drogowego auto mija się z celem a może więcej złego niż dobrego przynieść, szczególnie z miękkim wałem po 2 szlifie....

Pompa jesli nie była zmieniana to koniecznie ją zmień, na pewno ma już dosyć. Zresztą możesz ją rozkręcić i zobaczyć jak bardzo pozacierana jest w środku.

Czy zalejesz valvo czy motul będzie ok, inne firmy typu millers, liqu molly czy penrite też mają dobre oleje- celował bym tylko w gęstość typu w60. Na docierkę ofc tani minerał np lotos.

Zwróć uwagę szlifierzowi żeby nie szlifował gładzi środkowej panewki oporowej-nie ma takich z nadwymiarem do CA. Warto też sprawdzić czy wał nie jest w tym miejscu zbytnio wytarty i nowe panewki nie będą miały za dużego luzu.
Ostatnio zmieniony śr 04 maja, 2016 19:31 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

szaman, ja już nie kupię panewek bez pomierzenia wału, szlifu nie dam zrobić bez panewek leżących na stole.
Szlifierz akurat nie spierniczył roboty, troszkę luźno spasowane, ale korby kute także ok.
Dla mnie to nauczka, silnik był nie mój, na szczęście wyszło dobrze.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

na docierke lej raczej posyntetyk, dla silnikow turbo zalecane sa oleje syntetyczne i polsyntetyczne,
po drugie jak beda tylko panewki robione bez szlifu cylindrow czy zmiany pierscieni to nic nie trzeba docierac, ewentualnie zalac jakims tanim polsyntetykiem na przeplukanie silnika, zagrzac na postoju i zmienic na docelowy olej.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Możesz rozwinąć/ wyjaśnić tą myśl? Znaczy, że ma robić wszystkie oprócz środkowej?
PiotrekŁDZ pisze: Zwróć uwagę szlifierzowi żeby nie szlifował gładzi środkowej panewki oporowej-nie ma takich z nadwymiarem do CA. Warto też sprawdzić czy wał nie jest w tym miejscu zbytnio wytarty i nowe panewki nie będą miały za dużego luzu.
A macie gdzieś namiary na te panewki TDC .50 ?
Ostatnio zmieniony śr 04 maja, 2016 23:35 przez skolimus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

szukaj panewek w cermotor, fota, intercars, lokalne sklepy z czesciami do japonczykow,
ja mialem taka akcje ze nie bylo dostepnych panewek w wymaganych wymiarach innych firm niz acl,
i dlatego obecnie takie mam, a celowalem w tansze niz acl,

a co do panewki srodkowej ma ona dodatkowo kolnierze ktore daja opor dla walu podczas ruchu wzluz osi,
glownie podczas uzywania sprzegla, a wiec jest to jakby 2w1, inne marki maja to rozbite na dwie osobne panewki i moga miec je w nadwymiarze, w CA tak nie jest, wiec jak szlifierz zbierze rowniez ta powierzchnie to bedziesz mial luz wzdluzny na wale.

foto z google:
panewka standardowej budowy (korbowa/główna)
Obrazek

panewka(główna) oporowa jak w nissanie
Obrazek

panewka oporowa jako osobna panewka
Obrazek
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”