Ca18det 1.5K obr problem

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

Witam czy spotkał się ktoś kiedyś z sytuacją gdzie silnik trzyma wolne obroty na poziomie 1500 a po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają o około 300?
Nowość: zaraz po odpaleniu obroty silnika spadają poniżej 700 po dodaniu gazu kilka razy znów wskazują na te 1500, po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają tylko o 100 oraz raz na jakiś czas falują, opadają trochę i wzrastają Odrazu
1.tps ustawiony na 1.3- 8.4
2.silniczek krokowy 9.6Om
3.ustrojstwo którego nazwy nie znam ale jest obok krokówki nie "cyka" po podaniu 12v opór na nim wynosi ok 19 Om (na zapasowym wartości są takie same )
Ostatnio zmieniony pt 29 kwie, 2016 10:08 przez WilkU, łącznie zmieniany 2 razy.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Powinno cykać z tego co pamiętam. Tps ustaw sobie lepiej na przejście a nie omy. Dziwne żę wciśnięcie sprzęgła powoduje spadek obrotów.... Ja tu widzę dwa osobne problemy, sterowanie silnikiem i jakieś uszkodzenie mechaniczne sprzęgła(wyjebane w opór łożysko?)
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

Łożysko razem ze sprzęgłem jest w dobrym stanie, zaczęło się to dziać razem z tym nie trzymaniem obrotów, ten zawór z tego co wyszperalem jest chyba od utrzymywania wolnych obrotów gdy w zmienia się obciążenie silnika klima, sprzęgło ale niech się ktoś mądrzejszy wypowie :)
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

Winowajca obrotów znaleziony, to tps, wymieniony i obroty idealne ale zostaje dalej sprawa obrotowy po wciśnięciu sprzęgła
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moze glupie pytanie, ale czy lozysko zostalo nabite w dobra strone??
Wyrabana panewka oporowa??
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 514
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

szaman pisze:Moze glupie pytanie, ale czy lozysko zostalo nabite w dobra strone??
Masz może jakieś zdjęcie jak powinno być prawidłowo założone? Bo u mnie coś jest nie tak i szukam przyczyny.
CA18
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Obrazek

to jest bardzo malo prawdopodobne, ale moze sie zdarzyc ze ktos zalozyl lozysko, czescia obrotowa do lapy, czyli to co na foto jest u gory powinno byc do docisku, jak zalozyc do tulkeji/lapy docisku to bedzie powierzchnia sztywna nie obrotowa do sprzegla.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

łożysko na sto procent dobrze zamontowane, tak jak kolega szaman opisał.
Poza tym spadki obrotów nie występują zawsze, panewka w silniku z przebiegiem 60 km nie wykluczam ale chyba mało prawdopodobne tym bardziej tak jak napisalem wyżej objawy nie występują zawsze tylko w 8/10 wciśnięć sprzęgła
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Na luzie czy na biegu, jak na biegu to krokowiec może coś tam niewyrabiać
Rice is nice
Obrazek
WilkU
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 31
Rejestracja: śr 26 lut, 2014 22:24
Lokalizacja: Częstochowa

jeśli dobrze rozumiem na biegu ( np. podczas dojeżdżania na biegu do świateł wcisne sprzęgło obroty drastycznie spadają , bez ingerencji silnik gaśnie by po chwili znowu pracować normalnie) a na luzie opadają o jakieś 100/200
Ostatnio zmieniony pn 02 maja, 2016 21:27 przez WilkU, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”