Problem z mbc ca

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Opes
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: śr 14 lip, 2010 20:26

Wczoraj zamontowałem Mbc i pojawił się problem na zakręconym zaworze wczoraj dawał 1bar, dziś rano (nic nie kręciłem) turbo dało 1,5 bara. Jak ustawić np. 0,8 bara jak na zakręconym zaworze minimum to 1bar?? Może ten trójnik ma za mocną sprężynę, przewody za miękkie?? Boję się że zaraz będzie po silniku...


Obrazek


podłączyłem mniej więcej tak tylko trójnik dałem odwrotnie bo chyba żle naklejkę nalepili i kulka z sprężyną działa w odwrotną stronę
Ostatnio zmieniony pt 09 wrz, 2016 13:53 przez Opes, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
luk
Stały gość
Stały gość
Posty: 206
Rejestracja: czw 10 wrz, 2009 17:50
Lokalizacja: Węgierska Górka

Pamiętam, że kiedyś musiałem z tego mbc wywalić zawór zwrotny z trójnika i zmniejszyć przepływ (użyłem zaworu dławiącego stosowanego w pneumatyce) na wejściu do trójnika
Dopiero wtedy jakoś to działało
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Proste, wywal mbc i załóż ebc.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zanim zabijesz sobie silnik to wez pompke lub kompresor i potestuj jak ten uklad dziala itd
Pamietaj ze krecac mbc beda przy wymaganym doladowaniu drobne ruchy pokretlem zmieniaja mocno nastawe.

Dodatkowo info: minimalne doladowanie to takie na jakie pozwala aktuator wastegateu,
Mozesz je sprawdzic bez podlaczonego mbc, to jest podstawa i od tej wartosci mbc podnosisz doladowanie,
Tylko nalezy to robic ostroznie i chyba najlepiej zaczac od nastawy mbc dajacej pelny przelot przez mbc,
Czyli masz mbc wpiete w uklad ale doladowanie na zegarze takie jak bez mbc.
Pozniej powolutku krecac pokretlem dochodzisz do momentu podbijania doladowania, az do wymaganego.
Ostatnio zmieniony sob 10 wrz, 2016 07:51 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Krzys
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 71
Rejestracja: czw 26 gru, 2013 21:45
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Jak kręcąc moim nowym MBC (stary też nie działał) nie zmiania w ogóle wartości. Cały czas jest 0,6, 0,7 bara. Jakie mogą być jeszcze przyczyny poza tym, że dolot może być ewentualnie nie szczelny i zakładając, że wskaźnik pokazuje dobrze.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Sprawdz ciegno od wastegetu czy nie jest luzne, powinno mi3c napiecie wstepne.
Mbc przetestuj kompresorem czy dobrych kroccow uzywasz i jak masz regulacje cisnienia w kompresorze to mozesz wstepnie sobie ustawic mbc,
Dla sprawdzenia czy turbina dziala mozesz odpiac wezyc od aktuatora wastegateu i delikatnie przyspieszac obserwujac doladowanie, powinno sie pojawic duuuuzo dlatego trzeba to ostroznie zrobic, jezeli poja2i sie doladowanie wi3ksze niz te co teraz miales to oznacza ze masz cos z mbc , jesli bedzie takie same to mozesz miec za luzne wstepne napiecie wastegatu,

Wszystko rob ostroznie i z glowa, doladowanie moze szybko zapikowac
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Krzys
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 71
Rejestracja: czw 26 gru, 2013 21:45
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Miesiąc później... udało mi się odpiąć wężyk od westegate i przejechać. Pompuje około 0,7 0,8 bara na trójce i odetnie mu całkowicie mocy i wtedy odpuszczam gaz, na czwartym biegu więcej napompował około 1bara i też odcina moc, strzela z wydechu. Jak zaczynał przerywać tak odpuszczałem. Pompa paliwa od neo jakiś epman wydajniejszy. komp 4map od xree, paliwo 98.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

sprawdz klapke wastegatu czy nie jest luzna,
ale ogolnie to bym zaczał od nieszczelnosci i sprawdzenia sztywnosci dolotu przed turbo czy ci go nie zasysa do srodka i zweza dolot powietrza
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Krzys
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 71
Rejestracja: czw 26 gru, 2013 21:45
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

To cięgno też macałem i nie wydawało by miało się jakieś luzy, pchałem w każdą stronę z różnymi siłami i nie przestawiłem go. Od filtra do turbo idzie rurka gumowa która ma w sobie taką sprężyne która ma zapobiegać zjawisku zwęzania ale tak to wygląda jakby miało to działać ale idealne to to nie jest. Wezmę się za to jak czas pozwoli. Dzięki za szybkie odpowiedzi i pomoc :)
skolimus
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: wt 12 maja, 2009 18:16
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Podstawowe pytanie czy Ty masz takie MBC jak ze zdjęcia?

Jeśli tak to mi się nie udało stabilnie ustawić na tym czymś. Niestety u mnie to była kasa wywalona w błoto. Kupiłem znane i sprawdzone i bez problemu ustawiłem to co chciałem. Myślę, że większość mnie poprze.

Pozdro

properfect

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn 24 paź, 2016 09:44 przez skolimus, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Krzys
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 71
Rejestracja: czw 26 gru, 2013 21:45
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

http://allegro.pl/turbosmart-in-cabin-m ... ml#thumb/1

Ja mam takiego od NEO.

Wstawiłem stożek który kiedyś miałem w aucie ale go wyrzuciłem bo na zimnym silniku strasznie źle chodził, chciał zgasnąć obroty dużo ponizej normy. Jak stożek się dźwigało w podmuch od visca auto chodziło normalnie z zawyżonymi obrotami. Teraz go wrzuciłem do auta i auto zachowuje się normalnie na postoju, na zimnym czy ciepłym. Podczas jazdy nadal pompuje 0,5 lecz auto lepiej reaguje na gaz i turbina szybciej wstaje.
kownackiD
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 46
Rejestracja: pn 19 sty, 2015 00:08
Lokalizacja: Kościan

Tak podłączone MBC ma prawo dobrze działać? Między WG, a za przepustnicą.
Kupiłem nissana z MBC ale bez zegara boostu, pokrętło wg właściciela jest ustawione w połowie obrotu, jeździł tak pare lat i nic się złego nie stało. Kupić zegar i mierzyć ciśnienie, wywalić, czy jak się za to zabrać, co radzicie?
Obrazek1. by Dominik Kownacki, on Flickr

Obrazek2 by Dominik Kownacki, on Flickr

Obrazek3 by Dominik Kownacki, on Flickr

Obrazek4 by Dominik Kownacki, on Flickr
Ostatnio zmieniony pn 30 sty, 2017 12:21 przez kownackiD, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krzys
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 71
Rejestracja: czw 26 gru, 2013 21:45
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Jak już masz MBC to warto zainwestować we wskaźnik i wiedzieć ile dmucha, możesz dodać parę modów i zrobić stage1. Możesz też wywalić MBC i jeździć na seryjnym doładowaniu :)
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

A WG nie powinno by wpięte po prostu w przewód między gruszką a muszlą zimną?
S13 CA18DET
JapanizeD
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Sykopson, nie wiadomo jakie turbo, w t25 jest taki krociec odrazu, w t28 juz nie i trzeba sobie dorobic jak chcesz miec maly obieg do wastegatu.
Zegar doladowania zawsze jest wskazany, tylko taki zeby mial zapisywanie szczytowej wartosci czyli tzw. peak, bo mozesz nie dac rady odczytac podczas jazdy max. wskazania.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”