Strona 1 z 1

Problem z obrotami i wkecaniem na zimnym silniku

: śr 22 lut, 2017 13:28
autor: Druid
Siema!
Mam problem z obrotami (na zimnym i ciepłym silniku), często falują i prawie cały czas są w granicach 500-700obr, czasem jak sie mu uwidzi to trzyma 900obrotów, co to może być? Gdy kupiłem auto to tego nie było.

Druga sprawa to ciężkie wkręcanie i szarpanie na zimnym silniku do 2500rpm, wskaznik boosta pokazuje wtedy ze jest 0bar i dopiero po jakims czasie zaczyna coś delikatnie pompować. Gdy wciskam gaz (nie zaleznie czy delikatnie czy troche mocniej) silnik zachowuje sie tak jakby coś go blokowało i po chwili wskakuje na obroty. Na ciepłym silniku problem nie występuje.

Pytanie jeszcze jedno, jak ustawić czujnik położenia przepustnicy? Szukałem forum i nie znalazłem nic...

I już ostatnie pytanie, od czego jest ta wtyczka zazanczona na zdjęciu? Było u mnie cały czas odpięte.
http://imgur.com/smAgkD4

: śr 22 lut, 2017 14:39
autor: luki343
Ta wtyczka to na 99% jest od czujnika temp. wody 2pin do ECU.

: śr 22 lut, 2017 19:57
autor: Krzys
Dołącze się do drugiego pytania. Mi też silnik po odpaleniu gdy jest zimny to chodzi na niskich obrotach i ma problem ze wejściem na obroty. Gdy się zagrzeje problem ustępuje. Mam filtr stożkowy, a gdy wrzucam serie auto działa bez zarzutu na zimnym.

: śr 22 lut, 2017 22:28
autor: luki343
Sprawdźcie sobie serwisówke EF & EC-50

: śr 22 lut, 2017 23:03
autor: szaman
Druid, to raczej wyglada na wtyczke od Air regulatora, czyli takiego ssania, ktore pomaga na zimnym silniku, jednak jest taki problem, ze jak ten air regulator leci w kulki, to nie reguluje dobrze i pozostaje niedomkniety nawet jak silnik jest cieply.

jak masz problemy na zimnym to sprawdz czy masz dobrze podpiete wtyczki od czujnika temp. i acc, zielona wtyczka do acc czyli ustrojstwa na kolektorze dolotowym, a żółta do czujnika temp. ktory jest wkrecony niedaleko termostatu (miejsce miedzy deklem glowicy a przepustnica, zazwyczaj sam czujnik tez ma zółte złącze)

jezeli wtyczki sa podmienione to, daj je tak jak wyzej napisalem i kup nowy czujnik, bo ten raczej juz jest spalony,
jesli wtyczki sa ok, to miernik w dlon i pomierz opornosc na czujniku wg serwisowki,
jesli jej jeszcze nie masz to sie w nia zaopatrz, znajdziesz linki w dziale technicznym.

a tak dla pewnosci, nalezy sprawdzic szczelnosc ukladu dolotowego.

Krzys, z tego co piszesz to mozna by wnioskowac, ze przez stozek dostaje ci sie za malo powietrza na zimnym, a ecu dolewa paliwa wiecej na zimno, jak powietrza bedzie za malo, to bedzie zamulac i trzymac za niskie obroty, mozesz sprobowac, zdjac wtedy stozka na chwile czy to mu nie pomoze bez przebudowy ukladu, jesli to pomoze masz za slaby/maly stozek. Ale to tylko domysly i wrozenie z fusow ;)

: czw 23 lut, 2017 14:18
autor: Druid
Wczoraj zauważyłem że na zimnym silniku blokuje go jakby na turbie bo za nic nie chce pompować i maxymalnie wskazuje 0bar, na ciepłym pompuje do ok 0.7bar. Póżniej moze nagram film.

: sob 25 lut, 2017 15:46
autor: Druid
I jeszcze jedno, gdzie znajdę jakaś śrubke od regulacji obrotów?

: sob 25 lut, 2017 16:32
autor: luki343
Na ssącym od strony silnika, przy ACC. W serwisówce znajdziesz dokładnie :)
Tutaj masz nawet jak to sie robi:
https://www.youtube.com/watch?v=6VdeOQEBQY4

: pn 27 lut, 2017 12:01
autor: Druid
Gdy robie tak jak na filmiku i odpinam wtyczke auto gaśnie, przy wpiętej wtyczce nie reaguje na regulacje, jakieś pomysły?

: pn 27 lut, 2017 12:11
autor: AdiWNC
Przy wpiętej nie będzie reagowało - to jest chyba OK. Jeżeli gaśnie przy odpiętej - przekręć tą śrubkę maksymalnie w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i zobaczy wtedy ;)