Jestem na świeżo.
Czasem zaśniedziałe styki od wtyczek wskaźnika zespolonego, lub śruby co łączą taśmę(miekka płytka scalona) z stykami lub sama taśma zepsuta.
(Schemat z 240sx ale predkościomierz ma tak samo, w serwisówce do 200sx s13 EL-57)
śruby styku prędkościomierza to 4 obok siebie w okładzie rombu, sygnał częśtotliwościowy z czujnika idzie z pinów 6 i 12, dociera na 2 poziomo obok siebie śruby. Pin 24 to jak się nnie mylę prąd po przekręceniu stacyjki.
Najczęściej pada sam wskaźnik. Czujnik można prosto sprawdzić. Potrzebny multimetr co ma funkcję częśtotliwości. Można sprawdzić na podniesionych kołach, lub wyjąć czujnik+ wkrętarka. Polecam wyjąć bo skoro nowy nabytek to i tak olej ze skrzyni będzie zmieniany.
Przy obrotach na wałku czujnika na poziomie 1200~1300 obrotów na minutę czujnik daje sygnał częstotliwościowy w przedziale 320~350 Hz. Odpowiada to prędkości około 120 km/h. Wartości powiązane proporcjonalnie.
Ja sprawdziłem za jednym razem calą instalację, mialem czujnik luzem "dyndać" ale wpięty. Druga osobba kręciła wkrętarką czujnik a ja sprawdziłem czy czy sygnał dociera do wcześniej wspomnianych dwóch śrub. Wzystko docierało i przełożyłem sam wskaźnik prędkości. Licznik przebiegu został i jak narazie bangla wszystko.
Kumpel chce zimne na nowo punkty lutowania zgrzać bo licznik działał w kratkę i podejrzenie pada na zimne luty.